Nissan Primera Estate 1.9 dCi Acenta (2004)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Primera Estate 1.9 dCi Acenta |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2004 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 6 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Fijne ruime auto die hogere verkoopcijfers verdient. Nu 3 jaar op de markt en nog steeds een opvallende verschijning!
Veel auto voor een buitengewoon concurrerende prijs.
Pluspunten:
-DVD-navigatiesysteem met 13 landen CD-rom standaard
-achteruitrijcamera in kleur: ideaal
-1.9dCI-motor met 120 pk. en 6-bak: een heerlijke soepele
en stille dieselmotor met veel koppel (270nm.)
-Grote middenarmsteun met veel opbergruimte
-goede verstelmogelijkheden van het stuur
-na facelift 2004 zeer goed weggedrag en heel scherp
stuurgedrag
-echte reisauto, met cruise control
-Japanse kwaliteit, geeft safe gevoel
Minpunten
-windgeruis op snelheid
-stug op drempels
-bekleding moet je smaak zijn, is wel velours
Conclusie: zeer zeker een aan te raden auto als je een auto zoekt die zich onderscheidt en bovendien zeer degelijk in elkaar steekt, ook op de lange duur (nu totaal ca. 105000 km. met dit type Primera gereden).
PROBLEMEN
- Cuppende achterbanden bij 15000km., steeds weer
terugkeurend probleem ook bij vorige Primera
- her en der wat rammeltjes
- motorsteun vervangen bij 6000km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel

Lezersreacties (0)
Reageren