Nissan Primera 2.2 DCT Acenta (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Primera 2.2 DCT Acenta |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 54 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De wagen rijdt heerlijk. Vooral op de snelweg loopt de diesel lekker rustig. Binnen de bebouwde kom is wel redelijk hoorbaar dat er een diesel aan het werk is. Het vermogen van de motor is ruim voldoende om vlot mee te komen met het verkeer. De turbo doet goed zijn werk en pakt lekker snel op.
Het verbruik valt mij een beetje tegen. Door rustig te rijden haal ik 1:15 maar dan heb je het ook wel gehad.
Wat ik erg jammer vind is dat er fabriek af geen cruise control wordt ingebouwd. Deze heb ik achteraf wel laten inbouwen maar nu heb ik geen bediening op het stuur.
Wat me tegenvalt van een wagen in deze klasse is de afwerking en het gebruikte materiaal. Allemaal erg licht plastic. Ook is de auto niet vrij van rammels in het interieur. Dit heb ik deels opgelost door gebruik van krantenproppen!
De portieren/deurrubbers maken ook lawaai. Dit is tijdelijk op te lossen door deze met siliconenspray in te smeren.
update 25-3-2005
De auto heeft nu 54000 km gelopen en er hebben zich geen problemen voor gedaan. Wel heb ik last van cuppende banden op de achterwielen wat een irritant gezoem voortbrengt.
Zal de auto laten uitlijnen voordat ik de achterbanden ga laten vervangen.
De voorbanden zijn vervangen na 50.000, ik heb er nu Bridgestones onder laten zetten.
Update 1-8-2005
De auto heeft een 60.000km inspectiebeurt gehad. Geen bijzonderheden te melden. Garaga heeft zowel de lekkage in de achterbak als het geluid bij veel schakelen (zie onder) helaas niet kunnen vinden. Moeilijkheid is ook dat beide problemen zich niet altijd voordoen.
De cuppende achterbanden gaan steeds meer geluid maken. Ga de banden maar eens laten trimmen. Misschien dat dit helpt. Volgens de garage komt dit doordat de achterbanden licht meesturen.
Update 11-03-2006: kmstand 80.000
grote beurt en APK keuring. In verband met apk keuring achter de veiligheidsgordel vervangen omdat hier een gaatje ingekomen is doordat de gordel klem gezeten heeft. Dit geintje kost eur 250,00. Dure APK keuring dus!
Verder zijn de remblokken en schijven vervangen. De blokken waren aan vervanging toe en omdat de schijven ingesleten waren adviseerde de garage om deze ook meteen te vervangen. Naar mijn idee wel wat snel.
PROBLEMEN
Tot nu toe geen problemen. Heeft eerste beurt gehad bij 20.000 km en dat koste eur 200.00. Dit viel mij erg mee.
update 25-3-2005
Op de een of andere manier komt er water in de ruimte voor het reserve wiel. Bij de volgende beurt maar eens naar laten kijken.
Update 1-8-2005
Bij het veel moeten schakelen (vooruit, achteruit) is bij het optrekken een hoge toonhoorbaar die bij een hogere snelheid weer verdwijnt.
Update 11-03-2006
Geen problemen. De hoge toon bij schakelen heeft zich niet meer voorgedaan en de laatste tijd is er ook geen water in de achterbak meer gekomen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren