Nissan Primera 1.8 Tekna (2002)

autoreview

Nissan Primera
Nissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan Primera - interieurNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera 1.8 Tekna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na vele jaren diverse Nissans en Datsun te hebben gereden
heb ik in september 2002 besloten een nieuwe Primera aan
te schaffen. Enerzijds vanwege de goede ervaringen tot dan toe, anderzijds vanwege het verfrissende uiterlijk van de nieuwe Primera en het aparte, zeer complete interieur.
Na aflevering begon er al vrij snel van alles te mankeren
aan de auto, zowel electronisch, haperende cruise control, onverstaanbare telefoonverbindingen, uitvallende display als ook aan de remmen. Ik denk dat de auto gedurende het eerste halfjaar, zo"n 10 keer is teruggeweest naar de dealer voor het verhelpen van de problemen. Wat daarbij vooral opviel, was de slechte onderdelenvoorraad. Weken moeten wachten op een nieuwe telefoonhouder en piepvrije remblokken. Na diverse malen de remmen te hebben gecontroleerd, is uiteindelijk besloten alle 4 de schijven en remklauwen te vervangen. Sindsdien is dit euvel niet meer opgetreden. Na het verhelpen van de genoemde ’kinderziektes’ rijdt de auto probleemloos tot circa 80.000 km.
Onder de auto was voortdurend een krakend geluid waar te nemen bij het wegrijden vanuit stilstand. Het bleek na meerdere bezoeken aan de dealer uiteindelijk dat er speling zat op de geleidestangen van de stabilisator. Dit werd onder garantie vervangen. Tegelijkertijd werd de ingebouwde telefoonset gemodificeerd.

Positief aan de Primera vind ik nog steeds het design van
de auto, het ruimtelijke effect binnen en het relatief
gunstige verbruik, gemiddeld 1 : 12,5. Negatief de vele
garagebezoeken en de verslechterde service-organisatie.
De grootste domper komt nu pas bij inruil naar voren,
de auto is dermate impopulair op de markt dat de auto
nauwelijks is in te ruilen. Alle biedingen tot nu toe
liggen beduidend onder de genoemde waarden in de diverse
koerslijsten van Carbase, Anwb, Autotelex e.d.
Voor mij een reden om geen nieuwe Nissan meer te kopen.

PROBLEMEN

Zie boven.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.