Nissan Note 1.6 first NOTE (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Note 1.6 first NOTE |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 93.322 km |
KM-stand laatst | 103.753 km |
Welkom
- 93.600 km
Na 5 jaar tevreden Mercedes Benz 200 Diesel(zie review)uit 1985 rijden en na veel wikken en wegen een Nissan Note uit 2006 aangeschaft...
Kan er in elk geval van zeggen dat ik het de mooiste auto in deze klasse vind qua budget en bouwjaar.
Verder klopt het dat de toeren boven de 130 km/h wat van zich laten horen, maar ach altijd nog zachter dan de Benz Diesel bij deze snelheid met zijn 4 bak.
Nadat de regering en minister Weekers de oldtimers met Diesel naar 40 jaar hadden gezet was ik eerst nog van plan door te rijden, maar na 1 jaar van €100,00 per maand wegenbelasting begon me dat toch te vervelen. Alsmede dat Utrecht en Rotterdam ook al de oude diesels (gaan/willen) weren uit de stad. Rest Nederland zal spoedig volgen, denk ik..
Maar goed, de Nissan Note. Ik kan er goed in zitten met mijn 1,98 m. Ook achter mij zelf met de bank op zijn achterste stand. Verder werkt alles naar behoren en heb ik nog geen mankementen ontdekt.
Het is wennen met de koppeling en het actieve benzine inspuiting wanneer je gas geeft. Ben natuurlijk slome diesel gewend :-).
Het sturen gaat goed, maar is ook wennen dat elektrische sturen. Nog wel genoeg gevoel met de weg vind ik.
Nou eerst maar eens km's maken voor een update.
Gewenning
- 95.477 km
UPDATE:Zo, nu zo'n 2000 km gestuurd met de Note en moet zeggen dat hij op zich wel goed bevalt.
Dan proef je toch een paar minpunten u als lezer. Nou dat klopt dan ook. Ten eerste vind ik dat ontkoppelen van vrij naar de 1e versnelling soms nogal een opgave is om dan mooi netjes weg te rijden. Teveel gas of de koppeling te snel.. afijn, het zal dan misschien gewenning zijn (diesel gewend). Het gaat al stukken beter dan in het begin. Ten tweede is dat bij miezer regen en als de bui voorbij is dat je dan van de rechter ruitenwisser een afdruk hebt staan op de ruit die precies in het zichtveld zit van de bestuurder...
En als je op weg bent heb ik soms het idee om nog naar een 6e versnelling te moeten schakelen, maar ook dat is misschien nog wennen.
Het verbruik zit op BC op 6.5 L/100 km nu in de winter op winterbanden en de climat uit.
Op eigen berekening en overall gemiddeld zit het op 6.9 L/100 km.
Dat doen hij en ik dus best netjes.
Verder heb ik al veel profijt van de flexibele achterbank gehad!
De hogere zit is ook best fijn met instappen en rijden.
Verder nog niks te klagen er over.
Hij doet wat hij moet doen.
de eerste 10.000 km
- 103.753 km
Zo, de eerste 10.000 km erop zitten.
Motorisch/versnelling/koppeling blijft hij wat nerveus bij optrekken van uit stilstand, koppeling zit ook vrij hoog.
Verder schakelt hij wel soepel bij de juiste toeren. Deze toeren blijven dan ook hangen na het schakelen, iets wat mij dan ook nog wel eens irriteert!. Je verwacht dat toeren dalen nadat er geschakeld is. Dus nu maar eens zo af en toe expres de koppeling intrappen en wachten tot toeren zijn gezakt (1 a 2 seconde) om vervolgens weer verder op te schakelen.
Verder ben ik nog best blij met de Note, vooral de compactheid en zijn binnen ruimte met de verschuifbare achterbank.
Je ziet veel oudere lui in die Note's iets dat me wel vaker op gewezen wordt op verjaardagen ;-) Maar dat deert mij niet zoveel meer, ha ha..
Door zijn bredere wielen heeft hij een mooie wegligging en dat maakt sturen leuk in deze Note.
Het verbruik van 1 op 15 valt me enigszins wat tegen omdat hij maar 1082 kg weegt, zou je betere prestaties verwachten.. Verder doet hij wat hij doen moet...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren