Nissan Micra 1.2 80pk Visia (2005)

autoreview

Nissan Micra 1.2 80pk Visia (2005)

Signalement

UitvoeringMicra 1.2 80pk Visia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf77.669 km
KM-stand laatst77.669 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dag Almera, hallo Micra

  • 77.669 km

De review betreft de auto van mijn vriendin. In 2008 nam zij de Nissan Almera over van haar ouders, die de auto in 1997 nieuw hadden aangeschaft. De auto was altijd netjes bij de dealer onderhouden en had een kleine 90.000 km gelopen en was voorzien van centrale deurvergrendeling, airco etc.

De afgelopen vijf jaar is de Almera een technisch zeer betrouwbare auto gebleken. Een nieuwe startmotor en accu zijn de meest in het oog springende onderhoudskosten geweest. Wel begon je aan de buitenkant te zien dat de auto uit 1997 stamde. Zo begon de dorpel linksachter te roesten bijvoorbeeld (bekend kwaaltje bij de Almera uit die tijd).

Langzamerhand werd het dus tijd afscheid te nemen van de trouwe Almera want het oog wil natuurlijk ook wat. Vervolgens waren we de Almera binnen no time kwijt aan een bekende die op zoek was naar een technisch betrouwbare auto en bereid was aan onze vraagprijs te voldoen.

Aangezien we een kindje verwachten moest de vervangende auto voldoende ruimte bieden voor de kinderwagen, reisweig etc. In eerste instantie de Toyota Aygo bekeken ivm een gunstige inruilpremie. Deze (en daarmee de C1, 107, Picanto's, Alto, Pixo's, Ups etc. van deze wereld) doorstond de kinderwagen test echter niet en was gewoonweg te klein.

Daarom dus het occassion aanbod maar onder de loep genomen. Uiteindelijk bleven er twee kandidaten over: Nissan Micra en de Smart ForFour. Beide voldeden aan de criteria (bouwjaar, budget, km stand en niet onbelangrijk de factor smaak) en zijn eveneens voorzien een handige verschuifbare achterbank waarmee de o zo benodigde ruimte handig wordt vergroot.

Na wat verschillende ForFours en Micra's bekeken te hebben is haar keuze gevallen op een Nissan Micra uit 2005 met een kleine 80k op de teller. Dealeronderhouden en smetteloos van binnen en buiten. Het betreft een Visia e-VISION editie met 80pk. De Micra e-VISION is herkenbaar aan de witte richtingaanwijzerlenzen en speciale ’smoked’ koplampen. Deurgrepen en buitenspiegels zijn in de carrosseriekleur meegespoten. Daarnaast werden er speciale wieldoppen en 15-inch wielen gemonteerd.
Verder heeft deze Micra een radio/cd-speler die vanaf het stuur te bedienen is. De uitrusting bestaat verder uit elektrisch bedienbare buitenspiegels, een regensensor, een ’intelligent key’ en meer steun biedende voorstoelen.

Ze rijdt niet veel kms per jaar maar ik zal tzt wat updates plaatsen mbt de ervaringen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Micra

Arval
Nissan Micra IG-T 92 N-Design (5D/5H)
€ 366
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens