Nissan Micra 1.0 DX (1985)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra 1.0 DX |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1985 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 170.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Op het eerste gezicht een hoekig bakje. Hij ziet er met zijn 2-tone lak erg eigenwijs uit, voor zijn tijd. De auto is rood, met tussen de wielkasten onder de stootstrip zilvergrijs.
Het rijden met de Micra is een verhaal apart. Door zijn relatief slappe vering helt hij erg over in de bochten. Aangezien ik meestal in de stad rij, is dit wel weer prettig met de drempels.
Het schakelen met de vierbak is na enige oefening vlot te doen. Onderin is ie erg sloom, eigenlijk een te zware auto voor een 1.0. Wanneer je wat hogerin de toeren zit wil ie nog goed meekomen. Het is erg jammer dat ie maar 4 versnellingen heeft. Mijn vorige Micra had er 5, en dat is op de snelweg een stuk prettiger. Voordeel is wel dat ie de 100 naar 120 km p/u redelijk snel doet. Bij de 140 houdt de snelheid op, om langzaam door te kruipen naar de 147. Dan zit ie op de top.
Je hebt natuurlijk erg veel last van windgeruis, is opzich ook te verwachten van een auto van die leeftijd. Als je hem kent, is het een leuk eigenwijs autootje om mee te rijden. Ik heb er zelf het interieur ingezet van eentje uit 1989. Wat meer opbergvakken.
Ik ben vast van plan er de 250.000 km nog mee te halen.
Ik moet u helaas meedelen dat dit Micraatje niet meer onder ons is. De laatste APK-keuring is hij afgekeurd, hem repareren zou teveel gaan kosten.
Nu ligt hij als een blok schroot ergens op de sloop.
Snifsnif... Wat rest zijn goede herrinneringen.
Ik heb er de 185.000 km mee gehaald. Toch niet slecht voor een Micra
Nu rijdt ik in een Mazda 626 GLX hatchback uit 1990. Ook te vinden in MyReview
PROBLEMEN
Toen ik hem kreeg had ie 3 jaar stilgestaan. Er was het een en ander versleten. Mijn vorige auto was ook een Micra. Daarvan heb ik de achteras, de dempers en het grootste deel van de wielophanging overgezet. Niet dat er wat mis mee was, maar mijn vorige auto ging toch naar de sloop, en dat spul was wat nieuwer. Ook de wielen zelf, trouwens.
Zoals gezegd heb ik er een ander interieur ingezet. Het oude was er smerig en versleten. Deze stoeltjes zitten ook lekkerder, en ik heb nu wel een in twee gelijke delen neerklapbare achterbank.
Bij de 175.000 gaf de versnellingsbak het op. Hij was helemaal op. Ik hoorde een eng krakend geluid bij het schakelen en toen was het over.
Verder heb ik een keer de remblokjes moeten vervangen. De V-snaar was bij 110.000 al vervangen, toen had ik hem nog niet.
De dynamo heeft het een maand of 2 geleden ook opgegeven.
Momenteel ben ik bezig met de voorkant. Afgelopen winter heeft iemand mij aangetikt. Knipperlichtje eraf, koplamp scheef en gat in de bumper. Is nu bijna opgelost.
Dat was hem wel zo"n beetje.
Mijn waarderingen hieronder zijn relatief. In vergelijking met een nieuwe Micra zijn comfort en prestaties ver beneden peil, uiteraard.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren