Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE (1999)

autoreview

Nissan Maxima QX

Signalement

UitvoeringMaxima QX 3.0 V6 SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

DE topversie van de Nissan reeks op dat moment en dat was aan alles te merken, een fantastische reisauto met voldoende vermogen en trekkracht om comfortabel van hier naar daar en terug te rijden.

Het exterieur van de auto doet inmiddels wel gedateerd aan, maar van een model dat sinds 1995 op de markt is is dat wel logisch. Door deze lijnen is er ook bij hogere snelheden weinig windgeruis. Wel hoor je bij hogere snelheden de achterwielen. De achterwiel kasten zijn nauwelijks geisoleerd, dit werd door de garage verholpen door extra isolatie te plaatsen tussen de achterbank en de wielkasten.

Kofferbak is voldoende groot, alleen de kofferbak scharnieren draaien de kofferbak in, de nissan primera van die bouwjaren had al wel scharnieren die dit niet deden...

Met verwarmde en electrisch bedienbare stoelen vind je altijd de juiste rijhouding, het stuur is alleen in hoogte verstelbaar. De auto heeft een relatief lage zit, hierdoor is het in en uitstappen zeker de eerste paar keer even wennen, dit wordt mede veroorzaakt door de redelijk vlak liggende voorruit.

Motorisch is de auto vlot genoeg, maar veel belangrijker de motor is erg soepel en pakt op alle snelheden gemakkelijk op, ook bij hogere snelheden is dit het geval. Doordat de auto vnl gericht was op de amerikaanse markt merk je dat hij iets soepeler is afgeveerd en in combinatie met de originele banden en velgen het bochten gedrag eerder op comfort gericht is. Door de montage van lagere, bredere banden (in mijn geval 245/45/17) werd dit niet minder comfortabel, wel veel stabieler.

Weinig problemen met de auto gehad, veel comfortabele kilometers in gereden, een aanrader om probleemloos veel luxe kilometers te maken.

PROBLEMEN

- Dynamo vervangen bij 240000km (was de originele dynamo)
- Nieuwe achterpot van de uitlaat bij 250000km (was nog de originele uitlaat)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.