Nissan Leaf e+ 62kWh N-Connecta (2019)

autoreview

Nissan Leaf
Nissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Signalement

UitvoeringLeaf e+ 62kWh N-Connecta
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst21.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit meer

  • 21.500 km

Milieu, maar ook bijtelling, trokken mij over de streep om een elektrische wagen te gaan rijden. Gezien de enorme run op elektrische auto's en mijn lease budget was de keuze beperkt. Het werd de Nissan Leaf.

De auto:
De auto rijdt plezierig, hij is alert, en als je dat wil is hij razendsnel weg. De warmtepomp heeft de auto binnen een paar minuten op temperatuur.
Kortom, met alle rijhulpsystemen zou dit de perfecte auto moeten zijn.

Kleine minpuntjes:
Maar de perfecte auto is hij niet. Af en toe doet de computer raar, en de connectie naar Android car is ook nooit helemaal betrouwbaar. Het stuur is beperkt verstelbaar. Het went, maar met mijn lengte niet top. Ook heb ik weleens betere stoelen gehad.
Vervelender is dat je op de lange afstand snel last hebt van een te warm accupakket. Als je nooit meer dan 700 km achter elkaar rijdt (en zorgt dat je met een volgeladen accu wegrijdt) is dat niet zo'n probleem. Langere afstanden zijn echter nauwelijks te doen omdat de laadtijd na twee keer snelladen drastisch toeneemt.
Dat is vervelend, maar gezien de bijtelling is het hotel voor de extra overnachting voor die enkele keer wel al lang terugverdiend.

Grote minpunten:
Veel vervelender is het Internationaal laden. Je moet goed plannen en geluk hebben. Als je wilt laden heb je nodig:
- een snellader van het juiste type, check.
- Is hij vrij, check.
- Doet hij het (er zijn er veel stuk), check.
- Werkt mijn laadpas er, check.
- Kan de paal contact maken met de laadpas provider, check.
En dan pas kan je gaan laden...

Vergelijk met brandstof tanken:
Bij een brandstof auto kan je alle merken tanken, en overal kan je gewoon betalen met geld, creditcard of bankpas. Bij een elektrische auto is dat een gedoe. Zeker zodra je de grens overgaat.
Ik heb inmiddels 7 laadpassen in mijn auto liggen en moet regelmatig tot een half uur omrijden om op te kunnen laden.
Ondanks de extra tijd onderweg op langere afstanden om te laden, zou ik weer een elektrische auto doen als er, net als bij een gewoon tankstation, de volgende zaken voor elkaar waren:
- een standaard oplaad stekker
- een standaard betaalmiddel voor het opladen
- en voor de leaf echt snelladen

Maar ja, die zaken zijn niet voor elkaar, de volgende wordt dus toch weer een brandstof auto.
Heb ik spijt van mijn keuze? Zolang ik gewoon in Nederland blijf niet. Maar op het moment dat ik de grens overga... ja, dan wel.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Nissan
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta (5D/CVT)
€ 547
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.