Nissan Leaf Acenta (2020)

autoreview

Nissan Leaf Acenta (2020)

Signalement

UitvoeringLeaf Acenta
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst57.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geniaal tot 500km/dag

  • 57.800 km

We hebben deze auto nu 3,5 jr in gebruik via private lease. Hiervoor hebben we in een Ford Mondeo 2001 sedan, een Mazda 6 station en een Renault Megane 2011 station gereden. Allen automaat.

De sprong van deze auto’s naar de Leaf heb ik als enorm ervaren. Tussen de Mondeo en de Megane zat ook tien jaar maar die verbetering was marginaal. De Leaf, en dan ook de opties daarop, waren een enorme verbetering van onze autorijden beleving.

Top:
Stil
Snel
Comfortabel
Ruim (i.i.g. voor passagiers)
Toentertijd de ruimste kofferbak van de betaalbare EV’s. 435l
Adaptive cruise control vind ik super
Stoelverwarming
Stuurverwarming

Tegenvallers:
Snelladen op een warme dag is na de eerste keer al dramatisch. Ik was te optimistisch. We hebben een aardig trauma opgelopen met een tripje naar de Morvan in Frankrijk. De combinatie van 34 graden buitentemperatuur, kapotte laadpalen waar we soms niet terecht konden, de ChaDeMo stekker die minder gebruikelijk is, kleine kids en de beperkte actieradius was enorm stressvol.
Afstelling van het onderstel is erg comfortabel waardoor de combinatie van sturen en accelereren altijd piepende bandjes geeft. Ergens wel hilarisch, maar ook wel een beperking.

De rijbeleving is ZO goed dat een volgende auto uitkiezen lastig was. Vrijwel alle auto’s zijn ineens lawaaierig of stuiterig.

De volgende auto is al wel bekend, dat wordt een Lexus RX.

Overwegingen:
- De private lease Leaf was een erg scherpe deal toen. Ik dacht “na vier jaar zullen er wel meer betaalbare varianten zijn”. Dat valt tegen vind ik.
- De stroom kosten zijn gestegen. Tov toen ik startte. Ik heb geen laadpunt aan huis, en een openbare paal is tegenwoordig zomaar 65 cent per kWh en snelladen is soms 1€ per kWh. Omdat de leaf maar 6-7 km/kWh haalt maakt dat de voordelen van de lagere brandstofkosten beperkt.
- wegenbelasting voordeel verdwijnt binnenkort
- Lexus is een droom. Gezinnetje vereist ruimte in de auto. NX vond ik persoonlijk een stuk minder rijden dan de RX.
- liefst had ik een plug in hybride gehad maar die zijn nog onbetaalbaar (van Lexus).

Ik zou de auto zeker aanraden, maar met de MEGA disclaimer erbij dat je iets verzint op de langere reizen.

Veel rij plezier,

Chris

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Nissan
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta (5D/CVT)
€ 547
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.