Nissan Leaf 40kWh Acenta (2018)

autoreview

Nissan Leaf 40kWh Acenta (2018)

Signalement

UitvoeringLeaf 40kWh Acenta
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een deceptie!

  • 35.000 km

Na 2 Skoda's en 1 Audi ben ik eerlijk is eerlijk niet gevallen voor de looks of omdat ik zo EV-minded ben, maar wel heel Nederlands voor de 4%-bijtelling. ;)

Ik heb al veel zin en onzin voorbij zien komen over het EV-rijden an-sich, ik ben inmiddels ruim 1 jaar onderweg met 35.000km ervaring dus het leek me hoog tijd een review te schrijven, en mijn ervaringen te delen.

Positief:
- De elektrische motor is fantastisch qua souplesse, altijd en op ieder moment maximaal vermogen.

Negatief:
- Dramatisch hoog verbruik, gemiddelde range dagelijks gebruik: 90-130km. (fabrieksopgave: 380km)
- Ben je bereid op de snelweg max. 90-100km/u te rijden dan is een range van ca. 170-190km haalbaar.
- Accu is niet gekoeld! Ik heb 1x meegemaakt dat de snellader niet wilde starten met laden omdat mijn accu te warm was. Er was en is veel te doen over de problemen met de accu's van de Leaf, internet staat er vol mee!
Dan hoop je dat ze bij Nissan de rest van de auto wel op orde hebben.................nou ik zal nog even doorgaan:
- Bouwkwaliteit is van een bedroevend niveau:
1. dashboardkast hangt scheef
2. als je de deur te snel opent heb je zomaar de deurhendel in delen in je handen. (zie foto)
3. met enige regelmaat klapt tijdens het rijden de afdekklep van de laadvoorziening open
- Ergonomie: Ondanks mijn gemiddelde lengte (181cm) is de rugleuning tekort, staat de hoofdsteun te schuin naar voren (gevolg: nek & hoofdpijn) armleuning staat te ver naar achteren & te hoog waardoor je precies met de punt van je elleboog tegen de voorkant van de armleuning aanstoot.
- Wie bij Nissan heeft bepaald waar welke knoppen geplaatst dienen te worden op het dashboard? Na een jaar ben ik nog niet gewend aan de onhandige en onlogische plaatsing van de veel knoppen.
- Af en toe last van storing van het informatiepaneel, waarbij het gedurende 10-15 sec. zwart blijft, waardoor je geen gebruik kan maken van de achteruitrijcamera.
-Er zijn veel kleine 'irriterende' zaken op het gebied van ergonomie die ik hier niet allemaal uit ga meten anders kom ik zo negatief over.... haha

Laat ik dan maar mijn review positief eindigen: ik betaal 4% bijtelling.


ps. ik zal deze review verder onderbouwen de komende 2 jaar. Daarna wordt het in ieder geval geen Nissan meer!

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Nissan
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta (5D/CVT)
€ 547
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.