Nissan Leaf 2.Zero Edition (2018)

autoreview

Nissan Leaf
Nissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Signalement

UitvoeringLeaf 2.Zero Edition
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf31 km
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Teleurstelling ten top

  • 10.000 km

Na 10000 km met de LEaf 2.0 zero Editio 40 kW
De auto op zich rijd dus wel comfortabel.
Maar de acti radius die op de folder beloofd werd word absoluut niet waargemaakt.
Dat die NEDC van 378 km niet te halen is , lijkt me wel duidelijk.
Dat de de WLTC waarde van 270 km lastig te halen is, was natuurlijk ook wel duidelijk.

Maar dat het verbruik zo hoog is, dat na doorrekenen van de benodigde elektriciteit er maar een bruikbare accu in blijkt te zitten van 32 kWh ipv 40 kWh - de rest lading van 2 kWh vind ik een grote schande.

En het ergste is ook nog dat NISSAN na 10 maanden klachten melden, weigert er ook maar op enige manier op te reageren, dat vind ik wel de meest onbeschaamde manier om gebruikers volledig te negeren.

Ook is het gebruik van de Pro-Pilot niet van gevaar ontbloot, daar die op de meest gekke momenten denkbeeldige lijnen gaat volgen, zodat ik al diverse keren in heb moeten grijpen, om een ongeluk te voorkomen.
Ook valt de Pro-Pilot dikwijls zomaar uit zonder een aanwijsbare reden.

Inmiddels klappen ook de spiegels niet meer naar buiten bij het opstarten, en moet ik die handmatig in en weer uitklappen.

Ook het snelladen met de ChadeMo methode is inmiddels achterhaald en gaat tergend traag.
Om niet te spreken van de type 2 lader die maar met 1 fase kan laden, en dus geen gebruik maakt van de 3 fase mogelijkheid, die door de connector type geboden lijkt te worden. Wat dus ook een gemiste kans is.

Kortom, als auto om te rijden, is die wel comfortabel.
Maar ik heb spijt dat ik die auto in nov 2017 besteld heb, op de mooie en achteraf leugenachtige specificaties.




7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Nissan
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta (5D/CVT)
€ 547
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.