AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan Almera 1.8 Tekna (2003)

autoreview

Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera
Nissan Almera - interieur
Nissan Almera - interieur

Signalement

UitvoeringAlmera 1.8 Tekna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf47.750 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 2 jaar in een Citroen Xantia uit 1995 te hebben rondgereden, was het ouwe beest op en besloten mijn vriendin en ik om eens te gaan kijken in welke prijsklasse we een nieuwe auto konden uitzoeken.. dat bleek zo rond de 10.000,- euro te zijn.

Ik hoorde sommige mensen om me heen wel zeggen ’niet Almera’., das een ouwe lullenbak’ .. maar na weken onderzoek op internet kon ik er niet omheen, de Almera Tekna bood in die klasse hatchbacks een mooie en gestroomlijnde body met sideskirts, spoiler, meegespoten bumpers en een sportieve voorkant met doorzichtige koplampen en verstralers. alles standaard.. hieronder nog meer standaard spul..

Optrekken naar 100 in zon 10.5 seconde (116pk), alle benodigde opties zoals abs brake assist enz., 4 airbags, een ’echte’ 5e versnelling, 16’ lichtmetalen velgen, elektrische ramen, startonderbreking, 16 kleppies, boordcomputer, 6cd wisselaar en ga nog maar even door.. allemaal standaard!

Qua motor merk je (in ieder geval de 1.8 versie) dat hij ook bij hoge snelheden in zn 5 nogsteeds hard door kan trekken.

Echt heel erg zuinig is hij niet, zo’n 1 op 12 gecombineerd.,. kan aan mijn rijstijl liggen, wel handig dat je dat allemaal kunt zien op de boordcomputer.

Kan nog niets over betrouwbaarheid zeggen want ik heb hem nu een half jaar maargoed, het is nissan.. meestal een van de betere op dat gebied.

Al met al, absoluut geen ouwelullenbak, niet qua uiterlijk en zeker niet qua power.. enige nadeel vind ik de op 3 manieren verstelbare stoel.. te veel opties waardoor ik er aan blijf draaien.

PROBLEMEN

-binnen was het lampje kapot
-linkervoorlampje moest vervangen worden.
-Sigarettenaansteker kapot.

Allemaal onder garantie verholpen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren