Nissan 100 NX 1.6 SLX (1992)

autoreview

Nissan 100 NX 1.6 SLX (1992)

Signalement

Uitvoering100 NX 1.6 SLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst190.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 190.000 km

Ik rij nu iets langer dan vier jaar in de 100 NX. Ik kan wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze auto. Op mijn 100 NX zit een sportpakket en ik vind dat dit de buitenkant van de auto zeker ten goede komt. De auto is redelijk vlot maar zeker geen snelheidsmonster. In mijn auto zit verder geen stuurbekrachtiging of elektrische ramen, echter mis ik dit soort zaken niet echt want zonder de stuurbekrachtiging heb je naar mijn mening veel meer gevoel met de auto. Het targadak is natuurlijk heerlijk met mooi weer en gelukkig lekt het dak niet bij mijn auto. Ik heb er inmiddels ongeveer 70000 km mee gereden en de auto heeft me nog nooit in de steek gelaten, echter na mijn vorige auto (sunny coupe 1986) had ik ook niet anders verwacht van deze degelijke japanner. De stoelen zitten prima en de auto is van binnen goed afgewerkt. Het is wel een auto voor twee personen want achterinzitten is geen pretje.

PROBLEMEN

  • 190.000 km

Slijtage onderdelen: nieuwe koppeling + drukgroep, nieuwe uitlaat, nieuwe banden, elk jaar een grote beurt dus nieuwe filters e.d. Verder heb ik wel het probleem gehad, zoals de meeste carburateur-versies, dat de motor stotterde en inhield. Bij de Nissan garage waren ze hier al bekend mee en dus is er een nieuwe elektronische regelklep in de carburateur gekomen; sindsdien nooit meer last van gehad. Ook de kachelweerstand was in mijn auto overleden, dus alleen stand 1 en stand 4 van de blower werken dan nog, nieuwe weerstand erin en nooit meer last van gehad. Uiteraard waren de wielkasten achter in verre staat van ontbinding, deze zijn gelast en behandeld dus kan er voorlopig weer tegenaan. Enige minpuntje van mijn auto is dat er twee roestplekken zitten bij het derde remlicht. Al met al vallen de kosten naar mijn idee wel mee en is de auto gewoon ontzettend betrouwbaar. Echt een super auto.

Update 11 oktober 2008:
De auto begon een paar weken geleden te stotteren en in te houden. Ook ging de toerenteller zijn eigen leven leiden. Tijdens het stationair draaien kwam er een soort van \'sissend\' geluid onder de kap vandaan. Ik vermoedde al dat het om de vacuumslangen ging, even een kijkje onder de motorkap en inderdaad; de slangen waren echt aan vervanging toe. Er was 1 slang die vol gaten en scheuren zat, hier kwam ook het \'sissende\' geluid vandaan. De slangen vervangen en het lijkt wel een andere auto. De motor loopt als een zonnetje en alle klachten zijn weg. Dus we gaan maar richting de 200.000 km en meer....

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens