Mitsubishi Sigma 3.0i V6 DOHC (1994)

autoreview

Mitsubishi Sigma 3.0i V6 DOHC (1994)

Signalement

UitvoeringSigma 3.0i V6 DOHC
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf282.821 km
KM-stand laatst282.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk

  • 282.000 km

Ik heb deze auto voor een prikje gekocht. Er mankeerde wel e.e.a. aan. Auto had een zwaar (gezins-)leven gehad, gezien de staat van het meubilair (leer was erg lelijk geworden en de knex en knikkers lagen tussen rug- en zitdeel van de achterbank). Ook de automatenbak had een euvel: overdrive werkt niet meer en er zat een gaatje in het flexibele deel van de uitlaat.

Verder was de historie onbekend, dus meteen maar een beurt uit laten voeren incl. nieuwe riemen. Slik, dat tikt aan.... Wist ik wel en had ik ingecalculeerd, maar als je dan de rekening ziet, is het toch even slikken. Flexibele deel van de uitlaat was ook vervangen. Garage denkt in ieder geval mee om de kosten binnen de perken te houden.

De stoelen en bank zijn vervangen voor nettere exemplaren. Oko het stuur heb ik vervangen voor een netter exemplaar (waar het leer niet van 'afgeknaagd' is).
Carglass heeft het raam moeten vervangen omdat ik tijdens een ritje iets van een kei op mijn voorruit kreeg, wat al snel resulteerde in een scheur.

Ondertussen is de bak ook vervangen. Klus viel nogal tegen en duurde daarom langer dan verwacht. Prijs was ook weer even slikken, maar ik heb weer een overdrive. Bak schakelt heerlijk. Alle lof voor de garage.

De totaalkosten geven als resultaat nog steeds een dijk van een wagen waarvan je niet snel een vergelijkbare auto voor een gelijksoortig bedrag vindt. Voor het goede zou echter ook een nokkenas (lichte slijtage) en de klepsteelrubbers (oud) vervangen moeten worden. Auto pluimt iets, maar rijdt er niet minder om!

Verbruik op lange stukken: tot nu toe 1:10,5. Vrij netjes voor een 3.0 V6 24V!

Ik heb het eigenlijk nog niet over het rijden zelf gehad. Het rijdt echt heerlijk. Je zoeft over de snelweg. Daarbij is de auto lekker pittig en heeft een lekker (sportief) brommetje bij het optrekken (lekker eigenwijs). Auto voelt en rijdt ook heel solide en vertrouwd. Het gewicht wat geremd getrokken mag worden, valt mij echter wat tegen als ik andere merken zie, al heeft het blok wel een reserve. Oftewel: het zou makkelijk meer kunnen trekken als op het kenteken vermeld staat. Toch doe ik dat maar niet.

Al met al is het vooral een liefhebbers auto die toch wel de aandacht trekt (je ziet ze immers niet veel), vooral wellicht ook door de kleur: zwart metallic. Als je gewoon een (gezins)auto zoekt om van A naar B te komen is zo'n Sigma geen logische keuze. Auto is natuurlijk wat ouder en onderhoud is met name daardoor wat duurder. Als de auto technisch in orde is en je rijdt niet meer dan, zeg, 15.000 km per jaar: hoef je niet snel bang te zijn voor grote en dure reparaties.

Al met al hoop ik nog een tijd deze Sigma met veel plezier te rijden en twijfel ik er zelfs aan of ik mijn 2003-Galant zal verkopen. Aan de andere kant is dit ook nog steeds een heel fijne en mooie auto. Luxe probleem....

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.