Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 GDI (2000)

autoreview

Mitsubishi Pajero Pinin
Mitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero PininMitsubishi Pajero Pinin - interieur

Signalement

UitvoeringPajero Pinin 1.8 GDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst67.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 67.000 km

De mitsubishi Pajero Pinin is een terreinwagentje dat in het terrein niet te stoppen is, maar ook op het asfalt behoorlijk presteert. Eigenlijk zoals zijn fullsize- en bekendere broer, maar dan in een (heel) compact jasje.

Een diff-lock is aanwezig evenals low-gearing. Eigenlijk vooral leuk om te weten, want in het terrein voldoet de 4 wielaandrijving al uitstekend. Het ding heeft veel grip, en is erg goed handelbaar.

Op het asfalt voldoet de achterwielaandrijving prima.
Maar als de wegen nat en gladder worden schakel ik meestal de vierwielaandrijving in. Dit leidt merkbaar tot een wat betere stabiliteit en sporing. De auto is veilig onderstuurd. En zeker dan valt er best vlot te rijden met de \\\'Pinin\\\'.
Met alleen achterwielaandrijving ligt bij een natte weg overstuur op de loer bij iets te enthousiast gasgeven in een bocht, en dit is zeker bij wat hogere snelheid lastig opvangen vanwege de korte wielbasis en de hoge koets.

Een keerzijde van de uitstekende terreineigenschappen is dat deze wagen minder comfortabel rijdt dan een SUV. Op glad asfalt is er niks aan de hand, maar bij oneffenheden en drempels is het best stuiteren geblazen. Voorin valt daar nog wel mee te leven, mede dankzij de fijne stoelen. Maar op een gegeven moment krijg je geheid ruzie met eventuele achterpassagiers die niet zo comfortabel boven de achter-as zitten. Overigens hebben ze daar toch niet veel te zoeken want veel ruimte is er niet. Maar dat het even kan is wel zo praktisch.

De motor is absoluut fel genoeg voor normale omstandigheden. Op de snelweg raakt de fut er boven de 150 km/u wel uit, maar harder wil je ook liever niet, al was het maar vanwege de takkeherrie.
Verbruik is gemiddeld zo\\\'n 1 op 10.

Koppelen en schakelen met de lange pook gaat als door zachte boter, de zitpositie is okee al mis ik wel eens een middenarmsteun. Sturen gaat met een juiste weerstand, en het gevoel is nog best communicatief.

De interieurmaterialen zijn aan de harde kant, maar wel uitermate degelijk en stevig.

Al met al een apart, en veelzijdig wagentje.

PROBLEMEN

  • 67.000 km

Doorgeroest deel v/d uitlaat en steun.
Thermostaat begon kuren te vertonen, en is vervangen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.