Mitsubishi Outlander PHEV Intense+ (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Intense+ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 70.000 km |
Eerste ervaring met tweede Outlander
- 3.000 km
Ik had een Outlander PHEV uit december 2013, dus nog net met 0% bijtelling. Die bijtelling liep af deze maand dus wilde ik wat anders. Als je een lage bijtelling wilt komt alleen een 100% electrische auto nog in aanmerking. Die heb ik nu ook woor mijn woon-werk verkeer (Hyundai Ioniq elctric). maar het bereik van 200 km is te weinig om langere ritten (prive en zakelijk) mee te doen. je kan natuurlijk onderweg laden maar dat is met 200 km range een heel gedoe. Daarom en ook om een grotere auto te hebben toch maar een erbij genomen. Ik ben alle jaren heel tevreden geweest met de Outlander, goede prestaties (vind ik, voor een dergelijke auto) heel betrouwbaar en lekker veel ruimte. Ik heb mijn oude PHEV dus ingeruild voor een nieuwe, modeljaar 2019, die ik nu prive rijd. Het is echt een verbetering ten opzichte van het oude, 2013 model. Meer power, nog veel stiller (ik vond de oude ook best wel stil). Met deze auto vergeleken is de Ioniq Electric echt een lawaaibak. De grotere motor (2,4 liter, waar vind je dat nog) zou zuiniger zijn omdat hij werkt volgend het Atkinson principe. Ik merk daar niets van, dat komt ook denk ik omdat de auto 70 kg zwaarder is dan het vorige model. het rijklaar gewicht is gestegen naar bijna 2 ton! De motor maakt wel een mooi geluid door de grote cylinderinhoud. De nieuwe Outlanders hebben een WLTP keuring voor het brandstofverbruik dat betekent dat er maar 1440 euro BPM op zit. De gewone benzine Outlanders zijn niet meer leverbaar omdat die veel te duur worden door de BPM wijziging door de WLTP. Wil je een Outlander dan wordt het dus automatisch een PHEV. ik denk dat je er daardoor meer gaat zien. De plugin hybride is nog niet dood :-)
na 4 jaar
- 70.000 km
Na 4 jaar nog steeds tevreden met de Outlander. Ik rij nu meer op provinciale wegen, minder op snelwegen. Het verbruik op benzine dus als de acxcu leeg is, is bij en rustige rijstijl 1 op 15. Dat is voor de bijna 2 ton wegende Outlander een prima prestatie. Buiten het normale onderhoud is de auto nog niet in de garage geweest. Probleemloos gereden dus. ik houd hem dus nog maar, geen behoefte om het voor wat anders in te ruilen. Heerlijk ruime auto (voor verhuizingen bijvoorbeeld) die erg comfortabel rijdt. Zakelijk rijd ik een BEV maar op buitenlandse vakanties neem ik de Outlander mee om gedoe met opladen aan snelladers te voorkomen. In Duitsland gaat dat nog wel maar Belgie, Frankrijk en Engeland gaat niet zonder goede voorbereiding en wallet vol pasjes.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition Nieuw Model
- 2015
- 229.545 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV BE X-Line NAVI CRUISE CAMERA TRHK NAP!
- 2015
- 220.460 km

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Instyle 18"/Trekhaak/LED/Leder/Zonnedak/Stoel + stuurverwarming/Dodehoek/PDC v+a/360 Camera/Apple Carplay & Android Auto
- 2021
- 43.791 km