Mitsubishi Outlander PHEV Intense+ (2018)

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Intense+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst70.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring met tweede Outlander

  • 3.000 km

Ik had een Outlander PHEV uit december 2013, dus nog net met 0% bijtelling. Die bijtelling liep af deze maand dus wilde ik wat anders. Als je een lage bijtelling wilt komt alleen een 100% electrische auto nog in aanmerking. Die heb ik nu ook woor mijn woon-werk verkeer (Hyundai Ioniq elctric). maar het bereik van 200 km is te weinig om langere ritten (prive en zakelijk) mee te doen. je kan natuurlijk onderweg laden maar dat is met 200 km range een heel gedoe. Daarom en ook om een grotere auto te hebben toch maar een erbij genomen. Ik ben alle jaren heel tevreden geweest met de Outlander, goede prestaties (vind ik, voor een dergelijke auto) heel betrouwbaar en lekker veel ruimte. Ik heb mijn oude PHEV dus ingeruild voor een nieuwe, modeljaar 2019, die ik nu prive rijd. Het is echt een verbetering ten opzichte van het oude, 2013 model. Meer power, nog veel stiller (ik vond de oude ook best wel stil). Met deze auto vergeleken is de Ioniq Electric echt een lawaaibak. De grotere motor (2,4 liter, waar vind je dat nog) zou zuiniger zijn omdat hij werkt volgend het Atkinson principe. Ik merk daar niets van, dat komt ook denk ik omdat de auto 70 kg zwaarder is dan het vorige model. het rijklaar gewicht is gestegen naar bijna 2 ton! De motor maakt wel een mooi geluid door de grote cylinderinhoud. De nieuwe Outlanders hebben een WLTP keuring voor het brandstofverbruik dat betekent dat er maar 1440 euro BPM op zit. De gewone benzine Outlanders zijn niet meer leverbaar omdat die veel te duur worden door de BPM wijziging door de WLTP. Wil je een Outlander dan wordt het dus automatisch een PHEV. ik denk dat je er daardoor meer gaat zien. De plugin hybride is nog niet dood :-)

na 4 jaar

  • 70.000 km

Na 4 jaar nog steeds tevreden met de Outlander. Ik rij nu meer op provinciale wegen, minder op snelwegen. Het verbruik op benzine dus als de acxcu leeg is, is bij en rustige rijstijl 1 op 15. Dat is voor de bijna 2 ton wegende Outlander een prima prestatie. Buiten het normale onderhoud is de auto nog niet in de garage geweest. Probleemloos gereden dus. ik houd hem dus nog maar, geen behoefte om het voor wat anders in te ruilen. Heerlijk ruime auto (voor verhuizingen bijvoorbeeld) die erg comfortabel rijdt. Zakelijk rijd ik een BEV maar op buitenlandse vakanties neem ik de Outlander mee om gedoe met opladen aan snelladers te voorkomen. In Duitsland gaat dat nog wel maar Belgie, Frankrijk en Engeland gaat niet zonder goede voorbereiding en wallet vol pasjes.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.