Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ (2015) #4

autoreview

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Instyle+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst13.000 km
Lezerswaardering: 34%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat is veiligheid ?

  • 13.000 km

Zelf rijd ik in de Outlander sinds april 2015. Heb destijds bewust gekozen voor deze auto vanwege het gecombineerde elektrisch en op benzine rijden (dan heb je nog een redelijke actieradius).

Na een uitgebreide proefrit besloten om de auto te kopen, en het rijdt goed.
Minputen zijn de elektronica en knoppen die steeds moet inschakelen. Je wordt helemaal gek van allerlei piepjes die niet kunt uitschakelen. Contact gehad met de importeur, en die doet het af als bewuste keuze van de fabrikant vanwege veiligheid. Maar al die piepjes leiden ontzettend af.
Het kan aan mij liggen, maar ik word nerveus van het rijden in deze auto.

Voorbeelden:
– Inschakelen van de auto moet in twee stappen, anders gaat het alarm af of wil de motor niet starten.
– Als de achterklep opengaat (automaat) dan hoor je hem piepen.
– Wanneer je de cruise controle inschakelt, dan schakelt de rembekrachtiging uit. Dus als je de cruise controle uitzet om af te remmen, dan hem je een veel langere remweg dan verwacht. Wat dit nu met veiligheid te maken heeft snap ik niet.
– Wanneer je de witte lijn van een rijstrook nadert op 20 cm dan gaat de lane departure warning al tekeer. Dus schakel je deze optie maar elke rit weer uit. Mooie optie voor veiligheid, toch??
– De mobiele telefoonverbinding werkte niet goed, dus de garage heeft er een nieuwe firmware ingezet. Alleen hoe (minimaal 10 * een willekeurige code intoetsen voordat de auto reageert). En bij regenachtig weer werkt het nog niet altijd goed.
Ik probeer zo min mogelijk te bellen, maar als je dit als fabrikant niet wilt, biedt het dan niet aan als optie in de auto.

Als je deze auto alleen kiest vanwege de bijtelling dan moet je hem nemen. Anders NIET DOEN!! Er zijn betere alternatieven die veel meer rijplezier bieden.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum