Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2015) #4
autoreview

Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Executive Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 95.000 km |
Zeer tevreden
- 95.000 km
Heb de auto nu 4 jaar en hij bevalt zeer goed. De onderhoudskosten zijn zeer laag, los van banden heb ik totaal 1.000 euro aan onderhoud gehad in 4 jaar en bijna 100.000 kilometer. Het verbruik is zonder aanhanger 1:25 in mijn situatie. We rijden de auto zakelijk, de afstanden zijn voor werk gemiddeld 100 kilometer per reis en privé meestal wat korter. Ik kan dus regelmatig alleen op de accu rijden als ik in het weekend boodschappen doe of even ‘in de buurt’ iets moet ophalen. Met de caravan erachter is het verbruik 1:9 en naar de wintersport 1:13. Naar de wintersport vertrek ik met volle accu en de rest van de reis (meestal 2.000 kilometer totaal) is snelweg en een klein beetje lokaal in Oostenrijk. Ik lees regelmatig dat andere Outlander berijders 1:10 doen, maar eigenlijk geloof ik dat niet. Want om die 1:13 te halen moet ik veel ‘planken’ en zit ik hele stukken op 160/170 kilometer per uur. Al met al dus best zuinig. Qua stroomverbruik zit ik op 2.000 kw per jaar voor 20.000 kilometer.
Het comfort van de auto is heel goed. Voelt als zoeven over de weg. Snel door de bochten doe je niet zo snel, kan wel maar is minder comfortabel. Wel leuk is snel optrekken, want dat doet ie best goed. De stoelen vind ik goed, het zijn niet de beste misschien maar zelfs op vakantie naar de wintersport (950 kilometer achter elkaar rijden) kom je fris aan. Dat komt ook door de rust in de auto. De bijrijders stoel heeft verlengers gekregen zodat hij wat meer naar achter kan. Want als je 189 cm bent, dan heb je wat meer beenruimte nodig als je af en toe je benen wil strekken.
Wat bevalt goed, een opsomming;
- verbruik
- comfort
- kosten
- kunnen instellen van regeneratie remmen (afremmen en energie terugwinnen zonder de rem te gebruiken)
- ruimte op achterbank
- gemak van rijden door hogere zit en automaat
- volume achterbak (je kunt altijd genoeg meenemen)
- grip in sneeuw (slippen doe je eigenlijk nooit)
- power
- gemak van caravan trekken (1.100 kilo)
Wat bevalt minder goed;
- hij is spoor gevoelig, je corrigeert best vaak (18 inch velgen)
- lak is steenslag gevoelig (ben geen bumper klever), ook kleine krasjes zijn snel zichtbaar
- ophanging kraakt soms klein beetje bij bepaalde weersomstandigheden
- het is geen sportieve auto, de beleving is minder qua sportiviteit
Garantiewerk;
- de vloerbekleding is onder garantie vervangen omdat deze versleten was op de plek waar je je linker voet neerzet
Mijn conclusie is dat Mitsubishi een hele goede auto heeft gemaakt met de Outlander PHEV. Een auto die je met gerust hart kunt kopen als je een goede auto zoekt.
Heb zelf nu een nieuwe auto in bestelling staan (Mazda 3 Skyactiv-X) omdat ik niet 2 keer dezelfde auto achter elkaar zou willen rijden. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ik de Mazda ga ervaren ten opzichte van de Outlander. De proefrit in Skyactiv-G was super en het wordt de Skyactiv-X dus dat belooft wat!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Intense+ Trekhaak/Standkachel/Apple/AndroidAuto/AllSeas
- 2019
- 92.366 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle+ X-Line | Full Option | Schuifdak | Navi | Rockford Audio | Leder | Parkeerhulp | Trekhaak |
- 2015
- 114.803 km

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Instyle
- 2021
- 43.225 km