Mitsubishi Outlander 2.4 4WD Instyle (2007)

autoreview

Mitsubishi Outlander 2.4 4WD Instyle (2007)

Signalement

UitvoeringOutlander 2.4 4WD Instyle
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf16.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Let op. Deze Myreview gaat over een Outlander 3.0 V6, import uit de VS.

Wat is het?
Sinds een kleine week in bezit van een Amerikaanse Outlander 3.0 V6 van juni 2007 met 10.000 mijl op de teller. Ik was op zoek naar een riante, betrouwbare auto met een goede wegligging, minimaal een V6, gewoon omdat het leuk is. Dit voor naast de lease A4. Dus niet ter vervanging. Wilde beslist geen KIA of Daewoo achtige budgetbak met dito uitstraling. Wel gekeken naar naar X3 dat soort auto’s. Maar na zoektocht en testritje toch uitgekomen op de Outlander, temeer omdat de prijs van een importauto uit de VS nu zeer gunstig was, en het toch wat anders is dan een X3. Betrouwbare auto, leuk design en ook weer niet over the top. Import is gegaan via een officiële Mitsubishidealer. Dus met nodige garanties. Shipment was via internet volledig te tracken.

Het is altijd even afwachten of de plaatjes via internet en de bijbehorende keuringsrapporten van de dealerveiling wel kloppen. Maar de auto is simpelweg als nieuw. Een companycar, de bijbehorende rapporten van de Amerikaanse veilingmeesters klopten precies. Krasje op achterbumper is keurig weggespoten in Nederland door de dealer. Het interieur is eveneens als nieuw, paar minieme -weg te poetsen- krasjes op veelgebruikte plekken zoals de handgrepen.

Aanpassingen
Na import en verscheping heeft auto wel 1 maand bij dealer gestaan vanwege drukte bij de RDW. Voordeel is dat ik een nieuw nummerbord kreeg. Ik heb er 18 inch velgen onder laten zetten en er een achteruit-parkeersensor in laten zetten. De 16 inch velgen waren wel heel magertjes. De Amerikaanse grille is natuurlijk gebleven, dealer heeft er nog een V6 embleem opgeknald.

Rijgedrag
Over het rijgedrag kan ik kort zijn. De auto rijdt fantastisch. De zijdezachte automaat schakelt in de 50 snel naar de zesde versnelling. Trap je het gas in dan gaat de 223 pk MIVEC-motor er als een EVO IV op los, wat een lekkere sound. 0-100 in 8,5 sec. Boven de 200 stokt de auto opeens, dat zal een -terechte- begrenzing zijn.
In vergelijking met een 2.0 of 2.4 Outlander is het echt een compleet andere auto. Wegligging is uiteraard te vergelijken, maar daar houdt het ook mee op. De motor maakt van de anders nogal brommerige Outlander een enorm soepel ding. Lekker cruisen, en als het moet retesnel bij stoplichten of inhaalmomenten.

Nen er nog niet achter of het slecht of goed is, maar automaat op handmatig zetten en wegrijden in de twee bij het stoplicht gaat een stuk soepeler dan heeel voorzichtig gas indrukken in de eerste versnelling om een ’wegschietschok’ te voorkomen.

Verbruik
Verbruik is nu nog niet zoveel over te zeggen. Paar honderd kilometer gereden, en nogal lopen stoeien, BMWs en Audis bij het stoplicht zoekrijden, dat soort dingen. Maar verbruik op snelweg is gemiddeld 1 op 10/11 Stad tot nu toe zo’n 1 op 7 tot 8.

Wegligging
Voor een SUV best een stevige wegligging. Vond het nog het beste te vergelijken met een X3. Stevig, comfortabel maar ook 'zompig'. Kan hard de bochten door, ding helt niet over. Stoelen bieden echter totaal geen zijdelingse steun en zijn wat simpeltjes.

Vierwielaandrijving
In het midden zit een schakelaar met drie standen: tweewielig, voor normaal gebruik, een vierwielstand voor rotweer (automatische verdeling van aandrijfkracht tussen voor en achter) en een soort 4wiel-lock voor in het terrein.

Afwerking
De afwerking is goed, maar als je Audi gewend bent is het even wennen aan het nogal plastic interieur van de Outlander. Toch is het geen straf om van de A4 over te stappen in de Outlander. De bijna zwarte ramen zijn cool. Geen enkele piep of ratel, auto ruikt en klinkt als nieuw.

Een Amerikaan
Overal warningstickers, ingenaaid in de stoelbekleding zelfs. Zeer irritante vergrotende spiegels die de dode hoek alleen maar groter maken. Piepjes en bliepjes voor van alles.

Prijs
Een kleine zoektocht in de autozoekmachines met dezelfde specs: suv/mpv met v6, automaat, 2007, minder dan 20.000 kilometer voor grofweg dezelfde prijs levert precies nul resultaten op (als je de outlander import niet meetelt). Minimaal 10 mille meer voor een X3 is een brug te ver.

PROBLEMEN

Enige probleem is die verplichte bandenspanningsmeter. In alle wielen zitten sensoren die draadloos de spanning door moeten geven. Voor SUV’s verplicht in de States omdat die Amerikanen jarenlang te lui waren om hun banden te checken en er ongelukken mee kregen en claims verdienden. De dealer heeft echter nog niet juiste gereedschap dus krijg je een lichtelijk irritante melding tijdens het opstarten, die weg moet drukken.

Offroad

Heb de auto nu een maand of vijf. Aan den lijve ondervonden wat het verschil tussen een echte offroader is en een softroader. Aantal keer puur voor de lol op een bouwterrein los gegaan. wat een lol, totdat 1 wiel door een kuil van de grond kwam... Geen difflock, dus 1 man op de motorkap zitten en langzaam voor/achgteruit/voor/achteruit om auto los te wrikken. Probleem is dat alle power naar het wiel gaat dat los hangt ipv wielen die stil staan. Dif was daarna oververhit en auto ging niet boven de 50km/u. Dit staat ook gewoon beschreven in de manual, maar was wel even schrikken.

entertainment

Onlangs via ebay een nieuw middenfront bestelt zodat er een 2-din unit in kan. heb gekozen voor een Pioneer avic-f900bt. Bluetooth, dvd-kijken tijdens rijden en alles wat verder denkbaar is op zo'n unit.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.