Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.4 2WD Intro Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 138.000 km |
Prima reis auto!
- 138.000 km
De afgelopen 10 jaar heb ik enkel diesels als lease auto gehad. Vanwege de lagere bijtelling / leaseprijs door de lage aanschafprijs lag deze auto binnen bereik.
Het is een auto met een forse motor die zich het liefst rustig laat rijden. Als je hem flink toeren laat maken krijgt hij een zenuwachtig weggedrag en gaat "zoeken". De 170Pk zijn wel lekker om te hebben en als je rekening houdt met het veranderende weggedrag is ermee te leven. In het bochtenwerk houdt hij zich behoorlijk goed, natuurlijk helt hij meer over dan een gemiddelde sportieve personenauto.
Op vakantie heeft de motor zich in Duitsland al bewezen. Op een rustig stuk snelweg werd 201 km p/u gehaald (TomTom km's; op de teller staat hij dan op ruim boven de 220). Heuvel af werd dat nog een 211 km/u. En dit is met een auto met het hele gezin + bagage erin. Prima prestaties dus. Overigens moet je bij deze snelheden rekenen op een verbruik van rond de 1 op 5. Maar goed, bij normaal woon werkverkeer (50 km snelweg) haal ik geregeld 1 op 11/12 soms 1 op 13. Voor stadsverkeer moet je op een verbruik van 1 op 9 rekenen.
De banden geven wel veel rolgeluid door. Dat is wel jammer. De motor is verder weinig te horen, vooral als je lekker rustig rijdt. Met slecht wegdek is dit gelui meer als normaal.
Binnenin is het een uiterst ruime auto. Misschien qua beenruimte wel de ruimste auto in zijn prijsklasse. De kofferbak is ook erg groot, de reden voor mij om deze auto te nemen.
Het geintegreerde navigatie/audiosystem heb ik niet genomen omdat ik het gewoon veel te duur vind. De TomTom voldoet prima.
De bluetooth carkit laat te wensen over. Bij het bellen is het probleem dat de eerst opdracht niet gegeven kan worden. Ik moet dan het systeem afsluiten en opnieuw starten en dan doet hij het wel. Verder krijg ik veel klachten over de geluidskwaliteit, zelf denk ik door de microfoon kwaliteit. Een zwanehals microfoon kan hier wellicht oplossing brengen.
Klein detail. De spiegels lijken meer uit te steken dan bij andere personenauto's. Ik heb er dan ook al een verloren en moet ze veelvuldig inklappen bij het parkeren. Nu gaat dat erg eenvoudig door bij het afsluiten van de auto 3x op sluiten te drukken op de sleutel.
Bij deze auto heb ik ook de waxoyl behandling genomen. ik ben er niet ondersteboven van. Het lijkt erop dat lichte krasjes eerder te zien zijn. Dus de lak wordt beschermd maar de zachte extra laklaag laat ook krasjes zien. Ik ben er niet zeker van dat ik deze behandeling nog eens neem.
** Update bij 137.000 km ***
Lease contract van de auto loopt binnenkort af (op km's). Mijn oordeel is dat dit de fijnste auto is die ik tot nu toe gereden heb.
Beresterk, snel, soepel en veel ruimte voor passagiers en bagage. Ik heb er erg veel lange reizen mee gemaakt in het buitenland (1000-2300 km enkele rit) en dat is me steeds goed bevallen; ik kom fris aan. Wat ook erg belangrijk is dat de auto in bijna 3 jaar amper mankementen heeft vertoond. Puntjes die me niet bevielen zijn verlies van tractie bij het optrekken, rolgeluiden, en de bluetooth carkit (zie eerdere opmerking)
Volgende lease auto zal echter uit een voordeligere lease categorie komen, anders had ik zelfs overwogen deze auto nogmaals te leasen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.