AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle+ 4WD (2015)

autoreview

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander 2.2 DI-D Instyle+ 4WD
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst44.000 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring

  • 44.000 km

Nu 18 maanden gereden met deze auto en ik weet niet hoe snel ik hem kan inruilen zonder er veel op te verliezen.
Zeer slechte ervaringen zeker in vergelijking met de Freelander die ik hiervoor had.
-De piepjes in deze auto zijn een voortdurende ergernis, zijn niet uit te zetten behalve dan de lijnoverschrijding maar dat moet je dan ook elke keer doen als je het contact heb uitgezet, de rest van de piepjes moet je gewoon accepteren.
-De achterklep gaat niet voldoende hoog open en je stoot voortduren je hoofd.
-ik rij vaak grote afstanden en je weet op het laatst niet hoe je moet zitten vanwege de slechte stoelen.
-De wegligging is bij lange na niet zo goed als van de Landrover.
-De knoppen van de ruitenwisser en licht zijn niet te zien door de flippers van de automaat, slechte ergonomie.
-Er zijn voortdurend waarschuwingen dat je voor service voor het een of ander naar de garage moet gaan (radar, versnellingsbak etc), vaak gaat dat weer uit nadat je de motor opnieuw gestart hebt.
- de 4WD werkt ook niet zoals de Freelander, ik gebruik het nog al eens en hij slipt wel erg snel, wat natuurlijk niet mag.
Kortom, ik kan nog wel even doorgaan maar voor een auto van zo'n € 60.000 is dit een afgang.



5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Mitsubishi Leo
Mitsubishi Leo
  • 0
Jammer dat uw ervaring met de Outlander wat minder goedis.

Heb dezelfde Outlander in de Business uitvoering, dus niet de automaat.
Ik herken me helemaal niet in uw review. Integendeel!
Heb inmiddels 35.000 km met deze auto gereden, ook meestal lange afstanden (1300 km achtereen)
Wat betreft de stoelen: De bevallen mij uitstekend. Geven goede steun en zijn goed verstelbaar.

Weet niet hoe lang u bent maar voor mij gaat de achterklep ver genoeg omhoog.
De meeste piepjes kunt u uitzetten en/of geluid zachter zetten. Kwestie van gebruiksaanwijzing eens goed na te lezen.

Met de 4wd heb ik juist prima ervaringen. Rij vaak met een behoorlijk zware aanhanger achter de auto en moet dan een vrij steile helling nemen, waarbij de helling bestaat uit los grind. Dat trekt de auto moeiteloos, zonder slippen.

Wat de storingsmeldingen en piepjes betreft denk ik dat u toch eens met een Mitsubishi dealer moet gaan praten, moet toch op te lossen zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Bedankt voor uw reactie Leo.

Voor de piepjes ben ik bij de dealer geweest, er is niets aan te doen.
Alleen de rijbaan signalering kan uitgezet worden.
Als je met een caravan op de snelweg rijdt wordt je voortdurend ingehaald en elke keer als er een auto voor je komt rijden piept hij en opnieuw als hij buiten de radar komt, vreselijk irritant.

Mijn lengte is 1,78 dus heden te dage niet lang maar wel 5 cm te lang voor de achterklep.

Net een rit achter de rug van Nederland naar Zuid-Frankrijk en wist op het laatst niet meer hoe ik moest zitten.
Mijn uitvoering is met leren stoelen, misschien wat mee te maken? Met de Freelander nooit problemen gehad met lange afstanden.
Mitsubishi Leo
Mitsubishi Leo
  • 0
Vreemd dat de piepjes niet kunnen worden uitgezet. Heb zelf o.a. het piepje van de de scherpe bocht waarschuwing uitgezet.
Ook de navigatiebegeleiding kan worden geminimaliseerd.
De piepjes die er nog wel zijn zijn niet echt storend (gordels, vergeten sleutel etc.)

Rij zelf ook regelmatig naar Zuid Frankrijk, 1250 km, en ervaar de zitpositie zelfs als uitstekdend!.
Heb wel de stoffen stoelen, dus dat maakt misschien het verschil.

Ben zelf ook 1.78 maar kan onder de klep doorlopen! Vreemd dat dat bij u niet kan, verschilt dat wellicht per uitvoering?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mijn achterklep gaat elektrisch open, dat is wellicht het verschil.
En de meest storende piepjes zijn die van de radar, dat kan uitgezet worden door de cruise-control niet te gebruiken en dat is geen optie uiteraard.
De navigatie piepjes heb ik allemaal uit kunnen zetten, gebruik de auto navigatie trouwens helemaal niet, voldoet voor geen meter, na 3 dagen had ik mijn oude Garmin er al weer ingezet.