Mitsubishi Outlander (2019)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 1, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 5.324 km |
Mitsubishi Outlander 2,4 PHEV Intense 2019
- 5.324 km
Ik dacht laat ik mijn ervaring over de Outlander PHEV eens opschrijven. Ik heb de auto als lease auto voor mijn werk gekregen. Nieuw op 22 november opgehaald. Nu op 2 maanden tijd meer dan 5000km al mee gereden met ook nog eens 2 weken de kerstvakantie ertussen, waar geen kilometers zijn gemaakt, omdat ik de auto puur zakelijk rijd.
Als ik kijk naar ontwerp buitenkant vind ik hem wel mooi. Door de hoekige lijnen lijkt de auto robuust en kolossaal. Van binnen is de auto niet helemaal mijn ding. De bekleding is wel prima. Maar het dashboard vind ik een beetje stijlloos. Ook de knoppologie (de plaatsing van alle knopjes) vind ik niet helemaal logisch. En dan die pook..... Mitsubishi. Wat heeft jullie ertoe bewogen om als je achteruit wilt de pook naar voren te bewegen en als je vooruit wilt de pook naar achteren te bewegen uit te kiezen. Als je er eenmaal aan gewend bent prima. Maar de eerste maand heb ik me toch te vaak vergist.
Dan kom ik op de rij ervaring. Die is eenvoudigweg subliem. Uiteraard door de elektrische aandrijving waardoor je constant koppel hebt rijd deze auto soepel over de weg. En als je het gas intrapt dan word je ook behoorlijk in de stoel gedrukt.
Dan het verbruik. Dat valt vies tegen. Ik rij vaak langere stukken. En ik ben niet iemand die 100 op de autosnelweg gaat rijden. Daarbij zijn vaak alle laadpalen op het werk bezet. Dus moet ik 230km op een dag op benzine rijden. Ik rij dan 1 op 11. Het vermogen is gecombineerd 165kW. Dat is ongeveer 225pk. En dat merk je.
Het entertainment systeem ben ik wel blij mee. Apple Carplay en Android Auto zijn gewoon aanwezig. Evenals bluetooth. Geen geïntegreerde navigatie maar gewoon lekker google maps vanaf je telefoon. Het mooie aan dit systeem vind ik dat ik dus mijn werktelefoon kan koppelen via carplay en mijn prive telefoon alsnog via bluetooth verbonden is. Het geluid is na wat instellingen gewoon goed te noemen. De Intense heeft in tegenstelling tot de Intense+ niet de rockford fosgate installatie wat ik wel jammer vind.
Daar ik binnenkort ga verhuizen heb ik nog geen laadpunt bij mijn huis. Maar gelukkig zit er een laadkabel met 220 stopkontaktsteker bij zodat je via elk stopkontakt kunt opladen. Dat gaat wel wat langzamer, maar in de avond inpluggen is smorgens een volle accu.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van mijn ervaringen. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.