Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Intro Edition (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Outlander 2.0 2WD Intro Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 182.000 km |
vervanging van de Outlander Sport 2.4 aut.
- 8.000 km
Kort over onze vorige Mitsu; een fantastisch rijdende auto, zeer betrouwbaar en degelijk. Minpunt betrof vooral het verbruik, de 2.4 liter doet z,n werk uitstekend ook met caravan van 1500kg erachter, soloverbruik gem.1:8,5 met caravan 1:5,5 zuiniger dan 1:10 was niet haalbaar. Na 6,5 jaar krijgen we in Almere een nieuwe (alweer!) een nieuwe dealer, nu een echte (neven)vestiging dan want zij hebben een grote vestiging in Amsterdam Zuid-Oost. Na een berichtje van deze dealer dat er een open huis werd gehouden en dat de nieuwe Outlander in de showroom werd getoond wij naar de dealer om eens te kijken. Na de proefrit en o.a. een zeer goede review te hebben gelezen in deze rubriek gaan praten over de inruilwaarde van onze "oude" Mitsubishi en dat viel niet tegen en we waren vrij snel rond. We kozen voor een donkerblauwe 2.0 Intro CVT,wat een auto!; ruimte, degelijke afwerking, comfort, compleet met parkeercontrol, afneembare trekhaak en rvs-dorpel/bumperbeschermer is ie zeer compleet.Helaas voor de "oude" maar die waren we na 1kilometer al vergeten. Wel even (en nu nog) wennen aan de nieuwe neus. ook de rijervaringen met onze Fendt Topas van ca.1.500 kg erachter zijn beter dan die met de vorige Mitsubishi, de CVT zorgt voor een comfortabel verpozen zonder dat je merkt dat er een zware caravan achter hangt. In de bergen zijn we nog niet geweest , behoudens dan Zuid Limburg e.e.a. stemt tot tevredenheid, zwaardere veren zijn niet echt noodzakelijk.Het kan wel maar pas op! een ander type hulpveer dan de bouwjaren voor 2010!! (info bij o.a.dealer en Profile Tyrecentre)Het verbruik stemt ook tevreden, gemiddeld 1:12 en met caravan 1:6,5 en dat laatste valt me dan weer enigszins tegen. Na 8.000 km geen problemen en dit merk kennende zal dit wellicht ook zo (voorlopig) blijven.
1e servicebeurt
- 22.380 km
Alweer toe aan de 1e servicebeurt, bijna een jaar oud nu. We zijn nog steeds zeer te spreken over de auto en over de dealer (de Jong Almere).We konden wachten tijdens deze service, de rekening was netjes te noemen €161,- incl. btw. Verder veel rijplezier en comfort en nog steeds zonder kraakjes en/of piepjes in de carosserie, top!
update
- 44.000 km
Outlander nu twee jaar in bezit en het rijdt nog steeds fantastisch.Oke, het is geen racemonster maar een gemoedelijk en comfortabele te berijden auto die onze caravan van 1500kg goed kan hebben.
Vorige maand de 2e servicebeurt gehad, ik had verwacht nieuw remblokken maar het bleef bij nalopen, olie etc. voor een bedrag van € 223,00 . Geen hoge kosten tot nu toe, wel vorige winter nieuwe banden rondom aangeschaft.We ntwijfelden over het nemen van winterbanden maar uiteindelijk na lang twijfelen een 4-seizoensband gekocht.Deze bevallen erg goed , Good Year type VECTOR. Weinig geluid zeer goede grip met sneeuw en op nat wegdek.
Als dit zo blijft dan zullen wij deze wagen voorlopig niet vervangen, de volgende misschien een hybride die op komst is? Enig minpuntje tot nu toe, tot twee keer aan toe is het kleine mistlampje onder de bumper kapot gegaan door steenslag, de hele unit moest dan vervangen worden a €187,00.Dat hadden de ingenieurs beter in kunststof kunnen uitvoeren dan in een mager dun glasbolletje.
update
- 96.000 km
De Mitsubishi heeft vorige maand de wintercheck gekregen, na bij na 96000 km nog geen enkele wanklank te melden. Een heerlijk comfortabele auto, we gaan de banden wisselen. Ons bevalt de Good Year Vector All seasons banden.
update na 100.000 km
- 101.000 km
vorig jaar hadden we vreemd geluid (bij ca. 86.000 km) in Frankrijk met caravan achter de Mitsu. Was zeer warm , we hebben de airco uitgezet laten afkoelen en weer verder gegaan. Het leek wel of de CVT slipte en de motor het niet aan kon, berg op met 1500kg zware caravan. Bij dealer gemeld maar had deze ervaring niet eerder meegemaakt. Het geluid is trouwens een enkele maal ook weer in Frankrijk teruggekomen maar de auto bleef verder z'n werk naar behoren doen. Na verversen van de CVT olie, (zeer dure olie!!) heeft het "probleem" niet meer voorgedaan. Nu gisteren de 100.000 km servicebeurt gehad, voor € 510,00 incl. btw kan ie weer een jaar mee. Deze auto is zeer betrouwbaar en met zeer lage onderhoudskosten gebleken en na vijf jaar in bezit nog zeer tevreden over z'n prestaties en functioneren.
tussenverslag december 2016
- 131.000 km
Bijna 2017 en de Mitsu gaat dus alweer bijna zijn 7e jaar in. Nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit en functioneren .
Ruim een jaar geleden de Good Year Vector all season banden vervangen, helaas was de Vector uitverkocht en op dat moment niet leverbaar, erg jammer want de huidige banden, Goodyear Efficient Grip vind ik duidelijk minder, meer geluid en bij droog weer minder remkracht. Bij nat weer zeer goed overigens. Voor de rest rijdt en doet de Mitsu wat ie moet doen . Tot op heden geen vreemde of teleurstellende mankementen op de vorig jaar vervangen aircomotor na dan.
Update 12-2017
- 142.000 km
Korte update, nog erg tevreden met de Outlander. We hadden een kraakje en bijgeluiden vanwege droge rubbers van de achterste schokbrekers, ze zijn vervangen en iets zwaarder uitgevoerd. Perfecte wegligging met de caravan.
Vorige maand bij XL Banden in Dordt mooi gebruikte 18 inch velgen aangeschaft, topservice daar! Verder geen klachten of opmerkingen over de auto tot nu toe, ze kunnen wel auto,s bouwen in Born😀
Tussenstand
- 157.000 km
We rijden inmiddels iets minder met de Outlander. Nog erg tevreden en geen hoge onderhoudskosten. 1 keer per jaar een onderhoudsbeurtje en we kunnen weer 12 maanden. De voorste schokbrekers van de zomer mogelijk vervangen, ze gaan bij koud weer enigszins kraken. De rubbers zijn droog en ik denk het op te lossen door nieuwe exemplaren te monteren bij de volgende beurt.
Afscheid van een zeer betrouwbare auto
- 182.000 km
Vandaag de Mitsubishi ingeruild voor een jongere BMW X3 F25 benzine 2,0
De Mitsu beviel nog goed maar bijna 11 jaar verder wil je ook weleens iets anders en iets meer PK's en koppel i.v.m. gebruik caravan van 1500 kg.
De Mitsu heeft de Fendt caravan altijd goed door Nederland en Frankrijk getrokken maar kwam in bergen net even iets tekort. Ik had best een PHEV willen aanschaffen vanaf 2018 zit er veel pk's in maar de vrouw moet de auto ook mooi vinden , de nieuwe neus was niet mooi en de auto oogt een beetje lomp dus op zoek naar een vervanger die gevonden is in een BMW X3 uit 2015. Maar petje af voor de autobouwers uit Born waar deze Mitsu was geproduceerd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle 4WD AUT. | navigatie | cruise control | leder interieur | schuif-/kanteldak | trekhaak
- 2013
- 175.766 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle ORG NL PANO LEDER TREKHAAK CAMERA STOELVERW
- 2013
- 193.269 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle
- 2013
- 199.244 km