Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Sport (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Lancer Wagon 2.0 Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 160.000 km |
ERVARINGEN
- 84.000 km
Positief
Ik heb deze auto nu ongeveer 2 weken in bezit en hij bevalt prima.
- Hij is erg ruim, stil, rammel- en kraakvrij. De zit is goed. Je zit stevig en, voor japanse begrippen, hoog.
- De airco werkt goed en slaat rap aan. De warmte isolatie is ook erg goed. Zodra de auto eenmaal redelijk koel is, is het niet nodig om de airco blijvend te laten draaien om de temperatuur laag te houden.
- De wegligging is goed. De stuurinrichting heerlijk direct. Je voelt echt wat er onder je banden gebeurt.
- Het 2 liter blok is direct en heeft behoorlijk wat pit. Netjes 120 rijden op de snelweg is soms erg moeilijk...
- Het uitrustingsniveau van de sport wagon is prima. Electrische ramen rondom, electrische en verwarmde spiegels, leuke 16\" velgen en, zoals gemeld, airco. Ook de koplampsproeiers zijn een leuke optie.
Negatief
Ik ben blij dat de middelste hoofdsteun van de achterbank uitneembaar is. Deze belemmert het zicht naar achteren behoorlijk.
Het uitzicht rondom bij inparkeren is niet fantastisch. Parkeersensoren zouden geen overbodige luxe zijn...
*** AD UPDATES ***
Ondanks alle problemen die er tot nu toe geweest zijn blijf ik positief over deze auto. Hij rijdt heerlijk. Lekker ruim en, in mijn ogen, een schitterend design.
PROBLEMEN
- 145.000 km
- Schijven waren krom bij levering. Afgedraaid door dealer onder garantie.
*** UPDATE ***
Inmiddels 47000 km op de klok en helaas toch wat problemen.
- De schokbreker links voor blijkt niet in orde te zijn. Daardoor voelt de auto nogal zweverig op de weg. (Vervangen onder garantie).
- Zo nu en dan valt de auto uit op het moment dat hij moet overschakelen van benzine naar LPG (Vialle LPI installatie). Dit gebeurt alleen wanneer de auto stationair loopt. Dit probleem heeft zich gedurende de tijd vanzelf opgelost. Volgens de dealer komt dit doordat de LPG installatie ’zelf lerend’ is.
- Verder bevalt de auto nog prima. Lekker ruim en een fantastische zitpositie!
*** UPDATE ***
Bij 50.000 km nieuwe koppeling incl drukgroep. De auto wilde nog wel eens bokken tijdens het optrekken. Dit is onder garantie door de dealer opgelost.
*** UPDATE ***
Nu zo’n 75000 km op de klok en helaas toch weer wat problemen geweest.
- LPG injector defect waardoor de auto 's ochtends, of na enkele uren geparkeerd gestaan te hebben, moeilijk wilde starten. Vervangen onder garantie door de dealer.
- Gebroken stabilistatie stang. Ook vervangen onder garantie.
*** UPDATE ***
Nu na 85000 km geen gekke dingen meer geweest. Geen problemen. Wel inmiddels 2 nieuwe voorbandjes (Michelin Primacy). De auto is nu stiller en heeft meer grip dan met de Yokohama banden (deze liggen nu achter omdat ze pas 1 jaar oud waren).
*** UPDATE ***
Nu na 145.000 km. nog steeds geen al te gekke dingen. Wel zijn de rem-schijven vervangen (voor en achter) i.v.m. slijtage en een trilling in het stuur. Nu is de auto weer heerlijk strak. Ook is de lichtgevende ring achter de 12v aansluiting in het dashboard vervangen. Deze was helemaal verpulverd waardoor de 12v aansluiting los zat.
Update
- 107.000 km
Geen verdere serieuze problemen met de auto.
Wel is het zaak om op tijd de bougies te vervangen en te zorgen dat het gasklephuis goed schoon gehouden worden. Anders wil de auto nog wel eens afslaan op het moment dat deze moet overschakelen van benzine naar LPG.
Update
- 145.000 km
Inmiddels bij km stand 145.000 aangekomen. De auto is en blijft een prettige reisgezel. Er zijn geen al te serieuze problemen meer geweest met de auto. Enkel een stabilisator stang die gebroken was en vervangen moest worden.
Update
- 153.000 km
Er is een kleine storing bij de auto. De eerste labda sonde geeft niet altijd data door aan de boordcomputer. Hierdoor gaat het "check-engine" lampje branden. De auto blijft overigens normaal rijden. De sensor wordt vervangen. De gemiddelde levensduur van deze sensoren wordt door de fabrikant (Bosch) opgegeven bij 160.000km. Ik heb geen idee of het feit dat de auto op gas loopt invloed heeft op de levensduur van de sensor.
Verder heb ik de voorruit van de auto laten vervangen. Ster op in de ruit. De voorruit was daarbij ook erg verweerd dus ik ben er blij mee.
Auto ingeruild
- 160.000 km
Nu, na 160.000 km op de klok hebben we de auto toch ingeruild voor een Toyota Avensis 1.8 VVTI Dynamic uit 2009. De belangrijkste reden was het feit dat door gezinsuitbreiding het praktisch gebruik van de Lancer niet optimaal is. De kofferbak blijkt namelijk toch aan de kleine kant. Dit komt doordat de hoogte onder de rolhoes erg weinig is. En met ongeveer 350l aan ruimte, die ook nog eens niet praktisch bruikbaar is, kom je toch snel tekort...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook
Test: Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Sport (2004)
Test: Mitsubishi Lancer (2003)
Praktijkervaring Jeep Avenger: Auto van het Jaar-waardig?
De bijna vergeten Toyota Urban Cruiser of toch iets anders cross-overigs voor €5.000?
11 Europese autobouwers en toeleveranciers gaan samen software ontwikkelen
Lezersreacties (7) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.