Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Lancer Wagon 2.0 Intense |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 15.000 km |
KM-stand laatst | 18.000 km |
Mitsubishi Lancer Wagon 2.0
- 18.000 km
Ik heb de Mitsubishi Lancer Wagon 2 maanden gereden als tijdelijke auto voordat onze leaseauto besteld was.
Sportieve uitvoering
Dit is de sportieve uitvoering van de Lancer en dat merk je!
De vering en demping is erg sportief afgesteld. Echt een plank! Voordeel is dat je er lekker strak mee door de bocht kan sturen. Nadeel is dat het wel tegen het oncomfortabele aan zit! Zeker als je met familie/kinderen op pad bent niet echt relaxt.
De zijdelingse steun van de sportstoelen is erg lekker. De zitting van de stoelen is wel erg kort waardoor je benen niet goed ondersteund worden. Ook was een lendesteun erg welkom geweest. Een enorme ergonomische misser vind ik dat het stuur niet in diepte verstelbaar is. O.a. daardoor kan ik met lengte van 1.92m niet echt een ideale zitpositie vinden. Vooral op langere ritten is het erg vermoeiend. Het leren Momo stuurtje is lekker klein en ligt goed in de hand.
Motor, schakelen en sturen
De versnellingsbak is nogal stroef en hakering. Is gewoon niet echt snel te bedienen.
De 2.0 motor is een lekker blok. Maar 135pk uit een 2 liter is niet super veel tegenwoordig. De auto is ook niet echt snel te noemen. De redline ligt pas op 7000 toeren, maar het is niet zo dat het een echte toerenmotor is, na de 5500 toeren heeft het voor je gevoel niet zo heel veel zin om tot de 7000 door te trekken. De motor pakt goed op vanuit lage toeren, dat is erg prettig.
Een 6e versnelling zou welkom zijn, maar opzich is het goed te doen met de 5-bak.
De gasrespons is erg direct. Bijna te direct zou ik zeggen. Als je rustig wilt rijden moet je echt met beleid het gas aanraken. Met abrupt gas los is de auto erg stotering.
Geluiden als windgeruis, bandengeruis, en motorgeluid zijn aanwezig, maar voor deze klasse zeker acceptabel. Ik was hiervoor een BMW 5-serie gewend en dat is natuurlijk een ander verhaal... Maar een Hyundai i30 station waar ik onlangs in heb gereden is veel luidruchtiger bijvoorbeeld.
Omdat de auto nogal laag is en je ook laag zit heb je het gevoel dat je erg "klein" bent op de weg. Lichten van tegenliggers verblinden ook gauw om die reden.
Het feit dat je de motor met doortrekken goed hoort en de auto erg laag is geeft je wel het gevoel dat je snelheid maakt. Hoewel je feitenlijk niet echt hard gaat :-)
Het sturen gaat erg direct wat wel lekker is. Bekrachtiging is niet te veel. De wat grotere draaicirkel is een nadeel.
Praktisch
De achterbank ik vrij ruim. Volwassenen kunnen het er goed uithouden. De kofferbak is daarentegen kleiner dan je zou verwachten. Met kinderwagen en nog wat spullen mee wordt het al gauw passen en meten.
De getinte ramen achter zijn ideaal met kinderen.
De bediening van de ruitenwisser etc. komt op mij erg onlogisch over, maar dat zal wel komen omdat ik altijd duitse/europeesche auto's heb gereden. In de lancer gaat het precies andersom...
De benzinetank is te klein voor het verbruik van de 2.0. De actieradius is nog geen 400km als je veel stadsverkeer rijdt... wel erg weinig als tanken niet je hobby is ;-).
Conclusie
Een sportieve auto waar je lekker een bochtje mee kan pakken en een motor die goed oppakt bij elk toerental. Sportief gereden is deze lancer op z'n best. Maar als gezinsauto, wat een station toch een beetje is, niet echt geschikt. De bagageruimte houdt niet over en het comfort heeft veel ingeleverd t.o.v. de sportiviteit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.