Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mitsubishi
  • Lancer

Mitsubishi Lancer 1.8 GTi (1996)

autoreview

2
Mitsubishi Lancer 1.8 GTi (1996)
Anoniem
  • Gebruikersreview
10 november 2009 om 15:56
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringLancer 1.8 GTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gekocht zonder testrit

  • 90.000 km
  • 10 november 2009

Het beginverhaal 10-02-2004:

Deze auto had ik gevonden via het internet.

Mijn dochter liet ik 3 foto's zien; een bruine, een groene en een rode. Ze stonden allemaal te koop bij de Braun Mitsubishi-dealer in Spijkenisse. Mijn dochter was 8 jaar oud en ze koos de rode.
Was eigenlijk wel voorspelbaar ze hield van rood net als haar vader. Dit was een GTI 1.8 ze heeft best wel smaak, maar ik mag hem nu dan ook niet wegdoen ...!!

De prijs zal ik niet noemen, want dat vind ik niet zo interessant.
Beetje stom om geen testrit te maken, maar ik had wel eens een andere Lancer 1.6 gereden en er zat toch een half jaar garantie op.

Ik ben de auto een week later gaan halen, ik schrok van het zenuwachtige gaspedaal van deze auto, dus vooral niet te veel gas geven in het begin, want je moet er even aan wennen.
Tot de 3000 toeren gedraagt de motor zich rustig, maar daarna komt er al snel steeds meer vermogen vrij.
Het rode gebied begint bij 7.500 toeren, maar na de 6000 toeren komt er geen vermogen meer bij, dus zinloos om hem zo hoog in zijn toeren te sturen en het kost veel benzine en ik denk ook niet dat het goed is voor het motortje op de lange duur.
De remmen werken erg goed, de gti heeft schijfremmen achter.

Ik heb er de eerste tijd rustig mee gereden om de auto te leren kennen. De auto stond op de optionele aluminium 14 inch velgen met 195/60R14 bridgestone potenza banden.
Ik merkte dat bij meer gasgeven de auto rechts of linksaf wilde maar niet rechtdoor..!! Dit vond ik eng rijden en het kwam waarschijnlijk door de hoge banden op kleine (14inch) velgen.
Bij hard wegrijden rolde de auto als het ware over de banden naar links of rechts en harder oppompen hielp niet.
Na een half jaar heb ik de wielen vervangen door TSW 16 inch velgen met Toyo proxes 215/40R 16 banden. Deze banden zijn wat rechthoekiger van vorm en hebben meer wegcontact dan de potenza's van bridgestone.
De oude wielen heb ik verkocht aan een Colt GTI-fan die er heel blij mee was, omdat het de orginele Mitsubishi velgen betrof voor de Colt of Lancer.

Binnen de garantie tijd van een half jaar gingen wel beide mechanismen van electrische voorramen kapot, het is wat knullig uit gevoerd en na een jaar of 10 gaan ze gewoon kapot. Ik heb toen een aantal jaren probleemloos gereden.
Alleen is een keer mijn achterbumper in elkaar gereden door de directeur van mijn werkgever, die voor het eerst in een automaat reed. Ik heb toen een imitatie bumber laten monteren en spuiten bij een schade bedrijf in mijn woonplaats. Dan kost zo'n bumper ineens niet zo veel meer en de imitatie delen zijn tegenwoordig van goede kwaliteit (volgens het schade bedrijf).
Tevens is toen het linker voorscherm vervangen en gespoten, er had een keer iemand een flinke deuk ingereden en de dader lag op het kerkhof.

Het vervolgverhaal 28-02-2006:

Kwam de apk niet door vanwege het uitlaatstuk tussen het cilinderuitlaatspreidstuk en de achterdemper, dus vervangen dan maar.

Het vervolgverhaal 15-06-2006:

Problemen onderweg van Leiden naar Vlaardingen, waarschijnlijk was mijn radiateur lek geslagen en mijn motor liep warm, gelukkig gingen er lampjes aan op het dasboard (engine-check) en ik zette hem aan de kant. De wegenwacht heeft voor vervangend vervoer gezorgd. De volgende dag bleek dat de radiateur lek was en de thermostaat had het begeven.
De motor had gelukkig geen schade opgelopen, want hij was wel warmer geweest dan normaal natuurlijk.

20-02-2007:

Hij kwam de Apkkeuring niet door; het handremgedeelte van de rechter achterschijfrem was kapot, dus vervangen.
Je kan dan alleen een heel nieuw remhuis kopen, ik had geen zin in sloopondelen voor de achterrem.

08-08-2008:

Hij kwam de Apkkeuring niet door; 4 nieuwe banden, tevens heb ik achter hulpveren laten monteren, hij werd wat slapjes achter als ik wat zwaars vervoerde in kofferruimte.


10-08-2009:

Met vlag en wimpel door de apk, dus da's fijn in een crisisjaar.
Overigen laat ik hem elk jaar een beurt geven bij de apk.
Ik heb nu alleen bij de rechter electrische achtruit het zelfde gezeur, het mechanisme begint ook te haperen.
Oja en de kachel blijft hangen, ik ga dat een keer nakijken.
Ik zat er ook over te denken om hem weg te doen, maar mijn dochter tekent protest aan, want hij is zo cool (lauw) zegt ze.


08-10-2009:

Kleine schade aan het linker voorscherm, ik zat even niet op te letten en schampte zachtjes de metale bescherming van een regenpijp aan een muur bij het parkeren langs de woning. Het moest er een keer van komen, de parkeerplekken zijn wat krap bemeten. Dat laat ik wel weer een keer lakken.

Voordelen:

Erg Snel, maar in 7.5 seconden naar de 100 (volgens de fabrieks gevens) haalt hij niet, eerder 8 a 8.5 en dan moet je wel bij 80(6000rpm)overschakelen naar zijn 3e versnelling.
Zuinige auto, als je je kan beheersen, is 1 op 14 a 15 is mogelijk op de snelweg. Bij beheerst stadsgebruik rijdt hij 1 op 11 a 12, best wel zuinig voor een gti.
Stuurt en remt scherp en direct (heeft geen abs).
Fijne stoelen, ze zien er anders uit dan de standaard Lancer-stoelen en zitten lekker.
De auto is erg betrouwbaar.

Nadelen:

Soms wat duur in onderdelen als het een typisch gti onderdeel betreft, zodra het een standaard lancer onderdeel is, dan is het goedkoop te noemen.
Motor heeft automatisch stellende kleppen, maar als hij koud is wil hij dan nog wel eens tikken, na een stukje rijden en gasgeven is het weg.
Onderstel knarst en kraakt wat op steenwegdek, maar de auto is standaard al verlaagd en de nu gemonteerde wielen dragen daar ook aan bij (Ik denk er over om misschien weer eens standaard wielen te monteren).
Ook deze Lancer heeft af en toe bij het schakelen in zijn achteruit een probleempje. Als je zorgt dat de auto goed stilstaat bij het schakelen in zijn achteruit en de koppeling duidelijk intrapt, is er eigenlijk geen probleem.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mitsubishi Lancer? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mitsubishi Lancer
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mitsubishi Lancer specificaties
  • Mitsubishi Lancer occasions
  • Mitsubishi Lancer video's
Advies en informatie
  • Mitsubishi Lancer tests
  • Mitsubishi Lancer gebruikersreviews
  • Mitsubishi Lancer index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
 

Mitsubishi Lancer reviews

  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.8 GTi (1996)

    Mitsubishi Lancer 1.8 GTi (1996)

    2
    • 10 november 2009
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    • 19 september 2009
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.3i Match (1995)

    Mitsubishi Lancer 1.3i Match (1995)

    • 17 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.3i Match (1994)

    Mitsubishi Lancer 1.3i Match (1994)

    2
    • 6 juli 2008
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    • 30 maart 2008
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    5
    • 5 december 2006
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (1994)

    • 6 augustus 2006
meer reviews
Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

We hebben er eventjes op moeten wachten, maar eindelijk is het gelukt om een Mitsubishi Outlander...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.5 GLX (1987)

    Mitsubishi Lancer 1.5 GLX (1987)

    2
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi Lancer (1979) én Honda Civic (1977) – In het Wild

    Mitsubishi Lancer (1979) én Honda Civic...

    31
    • 13 december 2021
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2008)

    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2008)

    6
    • 6 februari 2021
  • Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 - 2006 – 414.394 km - Klokje Rond

    Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 - 2006 – 414.394...

    • 7 september 2020
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2006)

    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2006)

    8
    • 7 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2008)

    Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2008)

    2
    • 2 mei 2020
  • Mitsubishi Lancer Evolution Wagon GT - 2005 - Blits Bezit

    Mitsubishi Lancer Evolution Wagon GT -...

    • 12 december 2019
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    3
    • 8 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit de Oude Doos

    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit...

    19
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende samenwerking

    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende...

    20
    • 8 april 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Lancer 1.5 GLX (1987)

    Mitsubishi Lancer 1.5 GLX (1987)

    2
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    37
    • 5 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden