Mitsubishi Galant 2.0 GLXi (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Galant 2.0 GLXi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb de auto in 1999 nieuw gekocht. Vooral het model vind ik geslaagd.
De auto rijdt fijn. Op lange ritten is hij vrij comfortabel.
Het motorvermogen van 136 pk en een max. koppel van 178 Nm doet vermoeden, dat de wagen ook een caravan met een gewicht tot 1300 kg vrij vlot zal trekken. Dat viel mij toch wel wat tegen.
Hiervoor had ik een Mitsubishi Galant 1.8i. De trekkracht van die auto deed praktisch niet onder voor deze 2 litermotor.
Ik heb deze wagen mede gekocht, omdat ik met het vorige model Galant redelijk goede ervaringen had, vooral wat betreft degelijkheid, betrouwbaarheid en bedrijfszekerheid.Met de vorige Galant 1.8i heb ik 136000 km gereden.
Met deze auto heb ik echter tot nu toe minder goede ervaringen dan met de vorige.
PROBLEMEN
Storingen/reparaties buiten de normale onderhoudsbeurten.
Binnen de garantietermijn van 3 jaar:
1. Al vrij snel na aankoop kwamen er bijgeluiden uit de transmissie. Dit is onder
garantie gerepareerd.
2. Niet lang daarna begon de versnellingsbak te haperen. Deze is onder garantie
gereviseerd.
3. Remschijven krom. Aanvankelijk zouden deze onder garantie worden vervangen, maar
Mitsubishi Motors gaf slechts toestemming deze af te draaien. De nieuw remblokken
die daardoor moesten worden gemonteerd kwamen in zijn geheel voor mijn rekening.
Kosten 100 euro.
4. Bij kmstand 57000, 2 maanden voor het aflopen van de garantietermijn, moesten
linksvoor de spoorstang en het spoorstangeind worden vervangen. Onder garantie
vervangen.
Na de garantietermijn:
1. 2 maanden na afloop van de garantietermijn moesten de spoorstang en het
spoorstangeind rechtsvoor worden vervangen. Geen coulance, kosten 218 euro.
2. Bij kmstand 97000, na 5 jaar en 10 maanden, onder de wagen op diverse plaatsen
roest vanwege een te dunne roestwerende laag, nog binnen de termijn van 6
jaar carosseriegarantie. Valt volgens Mitsubishi Motors niet onder deze
garantie. Kosten herstel van de roest en het bijwerken van de roestwerende laag
625 euro.
3. Bij kmstand 99000 de ruitensproeiermotor vervangen. Kosten 86 euro.
4. Bij kmstand 101000 moest de krukaspoelie worden vervangen. Bij al mijn vorige
auto’s nooit van gehoord. Kosten 548 euro.
5. Bij kmstand 104000 de spanrol van de V-riem vervangen. Kosten 197 euro.
6. Bij kmstand 104000 het digitale dashboardklokje stuk. Kosten klokje 212 euro,
kosten montage 30 euro, totaal 242 euro.
Ik hoop dat ik nu voorlopig even uit de extra kosten ben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren