Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mitsubishi
  • Galant

Mitsubishi Galant 2.5 V6 (1997)

autoreview

3
Mitsubishi Galant 2.5 V6 (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
30 oktober 2012 om 23:47
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGalant 2.5 V6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf239.673 km
KM-stand laatst239.753 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste keer

  • 239.408 km
  • 30 oktober 2012

Toen ik twaalf jaar oud was mocht ik voor de eerste keer zelfstandig autorijden. Dat was in Flordia. Ik kroop toen achter het stuur van een Ford Taurus SE. Machtig mooi vond ik het om deze tank over de kaarsrechte wegen van de buitenwijken te laten glijden. Achteraf gezien snap ik niet dat mijn vader dat aandurfde.

Drie jaar later repeteerde deze gebeurtenis zich, maar toen in een Chevrolet Malibu. Toen ik vijftien was bleef het rijden echter niet beperkt tot de buitenwijken, ook langere ritten richting supermarkt en strand zaten in het pakket. Ik genoot er -zoals iedere autofanaat- met volle teugen van. In Nederland zat het autorijden er echter niet in, dat vond P. te veel risico. Met de nadruk op vond. Want ook op mijn zeventiende kwam het uiteindelijk regelmatig voor dat ik zijn blauwe Skoda Superb 's avonds over de A28 weer veilig naar huis chauffeerde.

De kriebels om zelf een auto te bezitten werden logischerwijs dus ook steeds heftiger. Dat moment brak begin 2011 voor mij aan. Nadat ik mijn middelbare school had afgerond en besloot een tussenjaar te nemen om te gaan 'rusten', dat werd uiteindelijk fulltime werken. Halverwege mijn tussenjaar was mijn bankrekening behoorlijk gevuld. In 2011 zou ik achttien worden en dus werd het tijd voor een eigen auto. Maar wat ga je kopen? Hoe duur is wegenbelasting en wat kost verzekering nou eigenlijk? Om nog maar te praten over brandstof..

Op mijn shortlist stonden niet veel auto's die voor mij te betalen waren. Er bleef er maar één over, de Mitsubishi Galant 2.5 V6. Achttien jaar en een V6 hoor ik velen al denken..dat kan nooit goed gaan. Toch was ik behoorlijk zeker van mijn zaak en ging op zoek. Begin april had ik mijn bolide gevonden.

Op dinsdag vijf april zag ik haar voor het eerst. In het donker nota bene. Een zilvergrijze Mitsubishi Galant 2.5 V6 uit 1997 met ruim 239k op de klok. Nieuwe koppeling, nieuwe spiraalveren, gereviseerde versnellingsbak, VR-4 remschijven en remklauwen, nieuwe uitlaat, high-flow fuelpomp en irridium bougies. Mijn dag kon niet meer kapot. Dus zo kwam het dat ik op mijn zeventiende jaar mijn eerste auto kocht voor €2500,-. Ik wist P. te overtuigen om een plek vrij te houden op de oprit. Ook hij was content met mijn aankoop.

Ik neem je mee

  • 239.673 km
  • 30 oktober 2012

Op zaterdag negen april mocht ik haar ophalen. Mijn vriendinnetje had ik op tijd weggestuurd naar huis. Dit was belangrijk. Ik had een vriend uitgenodigd die al wat langer in het bezit was van zijn roze pasje. Hij mocht de Galant naar huis rijden. Van P. mocht ik dat weer net niet in mijn eentje doen. Eenmaal in Eindhoven aangekomen stond ze te blinken in de zon. Gepoetst en wel. De vorige eigenaar had nog wat laatste kilometers van haar genoten en was nu klaar voor het afscheid.

De eigenaar nam me mee op zijn laatste ritje en liet mij de terugweg zelf rijden.
Eenmaal overgeschreven en wel, op P. zijn naam, konden we op weg. De auto lekker wat verse peut gegeven en hop de A2 op. De creme lederen zetels voorzien van stoelverwarming zaten erg prettig. De V6 zoemde ongelofelijk mooi en dat mocht ook wel want er was geen radio in de auto aanwezig. Deze heb ik later ook nooit ingebouwd, de motor klok simpelweg te goed. Op een leeg stukje A2 gaf ik M. de gelegenheid het gaspedaal wat dieper in te trappen en toen pas besefte ik mezelf wat ik eigenlijk had gekocht. Honderdtachtig werd zonder een centje pijn op de klok gezet. Thuis aangekomen natuurlijk gelijk langs een paar goede kameraden om mijn trots te laten zien. De auto die eigenlijk te veel kracht voor zijn gewicht heeft kon heerlijk bochten om worden gegooid. Met gierende banden wegtrekken was natuurlijk ook geen probleem.

Die avond ben ik heel tevreden in slaap gevallen. En terecht.

My precious..

  • 239.742 km
  • 30 oktober 2012

Een zwarte dag voor de Mitsubishi. Samen met een vriend wat spullen ophalen, daar mocht de Mitsubishi wel even gebruikt voor worden. Toen W. op de dreven reed lette hij echter een paar seconden niet op zijn voorganger door fietsende kinderen naast hem. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Onze voorganger, een Suzuki Swift, kwam er echter minder goed van af. Zijn achterbumper was niet meer bruikbaar. De verzekeraar van P. keerde echter niks uit aan W. dat ging hem dus geld kosten. Ik was zo schappelijk om de helft van de kosten te betalen. Het zijpaneel kon uitgedeukt worden, de voorlamp en grill waren nog onbeschadigd. De motorkap en bumper werden echter vervangen door tweedehands onderdelen in dezelfde kleur.

Wat is ze toch mooi.

  • 239.748 km
  • 30 oktober 2012

Het schadeherstelbedrijf heeft goed haar best gedaan. De auto is opgeknapt en P. zijn bloeddruk is weer op normaal niveau. Ze schittert weer mooi op de oprit en voorlopig zijn P. en ik de enige die erin rijden. Althans, als ik mijn rijbewijs heb behaald.

De eerste kilometers

  • 239.753 km
  • 30 oktober 2012

YES, eindelijk! Rijbewijs behaald op vier augustus. Na een redelijk intensieve, korte vakantie in Duitsland is het afrijden toch goed gelukt. Gelijk daarna met spoed mijn rijbewijs aangevraagd. De auto stond bij de garage voor een nieuwe accu, oliefilter en olie. Kosten bedroegen uiteindelijk iets meer dan tweehonderd euro.

Wat doe je daarna? Juist, je gaat op vakantie. Dat is wat ik deed. Drie goede vrienden mee, tent en bier achterin en gaan met die banaan. De eerste legale kilometers met mijn eigen wagen. Maar eerst tanken, zestig liter voor negentig euro. Daar konden we even op vooruit. De auto stuurt akelig precies en is erg vlot met optrekken. Zelfs met vier man in de auto. Ik stuurde de A2 richting het zuiden op en reed al gauw honderdzestig kilometer per uur. De airco was koel, de auto was cool. Dit was het stukje vrijheid waar ik al een tijd naar op zoek was. De Mitsubishi is een formidabele auto op lange afstanden. Voldoende ruimte voor de passagiers en een comfortabele reiswagen. Geluid maakt hij wel, maar dat is niet erg, dat klinkt wel lekker. Files zijn we niet tegen gekomen. Met de fijne cruise control op 140 ingesteld waren we binnen anderhalf uur voorbij Maastricht.

Eenmaal in België aangekomen dunde het verkeer gauw uit. Op de E40 (A3) richting Verviers kon ik de auto al even aan de tand voelen. De krachtige V6 zorgt altijd voor voldoende power en terug schakelen is niet nodig. Het rijden was echt een genot. Op de E42 (A27) richting Malmedy reed bijna geen verkeer, de heuvelachtige, bochtige snelweg is ideaal voor sportief rijgedrag. Sommigen noemen het onverantwoordelijk, ik noem het gevoel. De naald van de snelheidsmeter heeft geen moment onder de honderdtachtig gestaan. Op een recht stuk na Malmedy hebben we gelijk de topsnelheid kunnen proberen, bijna dan. Tweehonderd vijfendertig, met vier man en bagage in de auto. Toen moest ik remmen voor een camper die een vrachtwagen inhaalde, heel fijn. Als deze er niet hadden gereden was de Mitsu ongetwijfeld doorgelopen naar de tweehonderdveertig. Heerlijk.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mitsubishi Galant? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mitsubishi Galant
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mitsubishi Galant specificaties
  • Mitsubishi Galant occasions
  • Mitsubishi Galant video's
Advies en informatie
  • Mitsubishi Galant tests
  • Mitsubishi Galant gebruikersreviews
  • Mitsubishi Galant index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
 

Mitsubishi Galant reviews

  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.0 GLXi (2000)

    Mitsubishi Galant 2.0 GLXi (2000)

    • 18 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.5 V6 (1997)

    Mitsubishi Galant 2.5 V6 (1997)

    3
    • 30 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.4 GDI GLS (2000)

    Mitsubishi Galant 2.4 GDI GLS (2000)

    1
    • 7 juni 2010
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.0 Comfort (2001)

    Mitsubishi Galant 2.0 Comfort (2001)

    10
    • 19 november 2009
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.0 GLXi (1997)

    Mitsubishi Galant 2.0 GLXi (1997)

    6
    • 23 januari 2008
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.0 GLSi (1997)

    Mitsubishi Galant 2.0 GLSi (1997)

    19
    • 3 augustus 2007
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance (2002)

    Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance (2002)

    12
    • 23 november 2006
meer reviews
Klokje rond Mitsubishi Galant

Klokje rond Mitsubishi Galant

4

Jammer voor de Mitsubishi Galant, maar hij heeft in zijn laatste jaren een behoorlijk anoniem...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber Gezocht

    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber...

    20
    • 3 april 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 2.0 GLSi (1996)

    Mitsubishi Galant 2.0 GLSi (1996)

    8
    • 27 november 2021
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

    Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

    7
    • 27 april 2020
  • Nieuws
    In het Wild: Mitsubishi Galant (2005)

    In het Wild: Mitsubishi Galant (2005)

    26
    • 16 juli 2017
  • Nieuws
    In het wild: Mitsubishi Galant Sapporo (1978)

    In het wild: Mitsubishi Galant Sapporo...

    45
    • 17 juni 2016
  • Geschiedenisles - Mitsubishi Galant

    Geschiedenisles - Mitsubishi Galant

    65
    • 13 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

    Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

    3
    • 27 februari 2014
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met 180 kilometer actieradius

    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met...

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige (2022)

    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige...

    4
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    3
    • 8 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit de Oude Doos

    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit...

    19
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende samenwerking

    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende...

    20
    • 8 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden