Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense+ (2022) #3

autoreview

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense+ (2022)

Signalement

UitvoeringEclipse Cross PHEV Intense+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf17.000 km
KM-stand laatst23.600 km
Lezerswaardering: 52%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een geweldige auto

  • 17.000 km

nu een jaar geleden mijn Nissan Qashqai uit 2019 ingeruild voor een Mitsubishi Eclipse cross PHEV intense plus

Er ging wat mis

  • 20.700 km

Een fout gemaakt met de invoer nu maar even opnieuw.
Nu 3700 gereden meestal elektrisch, 40 liter benzine gebruikt. Dus erg zuinig. De best rijdende auto die ik de laatste jaren heb gereden, dat waren allemaal nissan qashqais .Auto is zijn tijd ver vooruit permanente 4 wielaandrijving, auto rijd altijd elektrisch en wordt opgeladen door de 2.4 liter motor (atkinson principe).Geen versnellingsbak 8 jaar of165000km garantie, als de beurten bij de dealer worden gedaan ook op accudegradatie. Erg luxe wagen, wel een beetje zwaar 1875kg, maar dan mag je ook 1500kg trekken. Geen enkel probleem mee gehad auto is zeer betrouwbaar met de door mij thuis met zonnepanelen opgeladen accu rijd ik in de winter tussen de 32 en 37 km, in de zomer tussen de 45 en 55 km.
op de lange stukken als de accu leeg is haal ik met gemak 1op18, gecombineerd 1op 24. Ik hoop nog jaren van deze auto te genieten, een stuk onverwoestbare techniek

Nog steeds een topauto

  • 21.700 km

Na 1,5 jaar nog steeds probleemloos, en dit is na 14 jaar nissan qashqai rijden toch een verademing. Inmiddels een trekhaak laten monteren door de dealer, die eerst daarvoor 1295 euro in rekening wou brengen.
Echter in de mitsubishi webshop ben je voor 905 euro klaar met13 polige vaste trekhaak en met nummerplaat en 13 naar 7 polig adapter.
Dit voorgelegd aan mijn dealer, die dit nog niet wist en dit ook voor deze prijs perfect heeft uitgevoerd.
Ik rij niet veel en veel korte stukjes eigenlijk is zo"n grote auto financieel niet aantrekkelijk met mijn kilometers, maar ja ik hou van groot dus geen probleem. En ik kan 1500 km trekken is ook niet verkeerd.
En wat ook belangrijk is die 8 jaar volledige garantie, is ook wat waard.
Ik rij dus 1op 80 omdat ik thuis laad en vooral als de panelen veel opleveren is dit erg goedkoop, want je krijgt bijna niks voor wat je xtra aan stroom teruglevert.
Vorig jaar 3600 km gereden met 40 liter benzine, omdat ik zo weinig benzine gebruik wel E5 benzine ivm vocht in E10.
We zijn van plan om tot 2030 met deze auto te blijven rijden, ondanks dat de wegenbelasting volgend jaar 90 euro en 2026 120 euro is per maand.
Dan moet je eigenlijk meer km rijden om dit terug te verdienen, echter die 8 jaar garantie maakt dit wel goed, omdat je geen kosten aan de wagen hebt met dure reparaties,.

Nu 2 jaar in het bezit

  • 23.600 km

Nu na 2 jaar kan ik wel zeggen dat dit de 1e auto die ik ooit heb gekocht ,(en dat zijn er meer dan 20) , waar ik nul problemen mee heb gehad. Inmiddels een trekhaak laten monteren voor de fietsdrager.
Verbruik is nog steeds laag, omdat ik bijna 80% elektrisch rijd. 1op 80 vorig jaar 1 op 50 tot nu toe dit jaar(meer langere ritten). Valt er dan niets op deze auto aan te merken? Ja dat is het gewicht 1875 kg en daar we dit jaar 75% van het normale tarief betalen is dit 92 euro per maand, dan moet je ongeveer 10000 km rijden voor het uit kan. Gelukkig gaan we volgend 70 % betalen als het kabinet deze plannen voortzet. Ik ben wel aan het kijken voor een volledige elektrische auto, maar durf de stap nog niet te zetten omdat ze vreselijk snel in waarde dalen en ze allemaal wel problemen hebben. En die garantie van 8 jaar is ook een extra reden om nog maar door te rijden met deze fantastische auto. Inmiddels ook een dongle gekocht voor draadloos android. We gaan zien wat de toekomst gaat brengen

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.