Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T 2WD First Edition (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Eclipse Cross 1.5 DI-T 2WD First Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 40.550 km |
1e verslag
- 3.081 km
Nissan Qashqai eruit, Eclipse cross erin, na 2,5jaar, met steeds meer tegenvallande QQ,, deze ingeruild op Eclipse cross,
fijne luxe auto, met hele fijne cvt automaat, soepele stille motor, luxe interieur, mooie materialen, en super goede led koplampen, heerlijke stoelen, bijzondere achterbank constructie (verschuifbaar en instelbare rugleuning)
Ik zal de review regelmatig bijwerken, en hopenlijk bevalt deze auto me net zo goed als de merkgenoot ASX die ik voor de QQ had.
Snel beslist om nog in 2017 aan te kopen (en in 2018 te laten leveren), want scheelde flink met de bpm.
Betrouwbaar en kosten nog even op voldoende aangevinkt, pas dit nog aan, als ik meer kilometers heb gereden,
Tussenstand na 5000 km
- 5.330 km
Even een korte review aan vooravond van 1 caravan en vakantie rit, recent eerste echte lange rit gemaakt, Eclipse gaat soepel, en gemakkelijk over de snelweg, ff snel invoegen gaat zeer gemakkelijk.
Na een korte gewenningsperiode aan manier van gas geven en cvt gedrag (cvt lijkt wat na te ijlen op gas reactie) bevalt de auto super, je kunt er erg comfortabel mee cruzen, of mee gooien en smijten, je merkt dan wel dat ie wat hoger op poten staat.
Erg comfortabele stille auto, en cvt is super, altijd doorsparen en bestellen ( geld ook voor ledkoplampen)!! Kofferbak merkbaar kleiner als die van qashqai, en “hoedenplank” (rolbaar dekje) is niet echt geweldig, helaas, ooit een grand vitara gehad waar die constructie beter werkte, zal na vakantie de caravan trek ervaringen beschrijven
1e caravan rit!
- 7.977 km
Terug van vakantie, kan balans opmaken, Eclipse is fijne, krachtige, stabiele caravan trekker, maar lust een flinke slok brandstof!, gedurende 1e 250 km zelfs 49 l verbruikt!! (1 op 5!), maar was met cc op 100, en automaat het werk laten doen (deze schakelt dan zsm naar 8), na die tankstop de cc max. op 94km/h (dat is ff sneller als de vrachtwagens) en handmatig steeds naar de 7e versnelling geschakeld, ook op vlakke stukken en soms zelfs licht berg af scheelt flink in brandstof, bergop de cc en de automaat het werk laten doen, houd ingestelde snelheid erg goed vast, wat natuurlijk ook wel brandstof kost, dit betreft rit door Duitsland naar Oostenrijk, caravan is een Burstner Averso van 1200 kg, niet erg goed gestroomlijnd helaas, kortom, fijne caravantrekker, maar je moet de automaat helaas handmatig corrigeren, om te voorkomen dat auto naar de hoogste versnelling schakelt, maar met mijn vorige handgeschakelde auto,s reed ik ook nooit in hoogste versnelling.
40,000 beurt
- 40.550 km
precies 2 jaar oud, voor 40.000 beurt gebracht, geen bijzonderheden, standaard beurt incl. intr. filter en remolie.
Wel ff winterbanden opnieuw laten balanceren, i.v.m. trilling tussen 50 en 60 km/h, het slechte nieuws is dat dit een saai verslagje word, de auto doet perfect wat ie moet doen, snel, krachtig soepel, relatief stil en comfortabel, alles werkt, automaat (CVT) is echt een aanrader. rij gemiddeld tussen 1 op 13 a 14, een van de weinige minpunten blijf ik het roldekje (hoedenplank) vinden, en design achterkant, had wat meer mainstream (commerciëler) gekunt, maar ja, Japans design, zullen we maar zeggen.
ik had overigens als ruilauto "toevallig" een spiksplinternieuwe Outlander PHEV meegekregen, ook een erg fijne auto, die elektro motor is echt een genot, spuit van de plek! (meteen koppel), er schijnt overigens een Eclipse cross phev aan te komen zei de dealer, zou mooie opvolger zijn, maar inruilen doe ik niet, je levert dan erg veel centjes in.
- Betrouwbaarheid0
- Prestaties0
- Comfort0
- Kosten0
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Eclipse Cross
Uitgelicht aanbod

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV First Edition
- 2021
- 11.822 km

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle | Automaat | Apple Carplay | Cruise Control adaptief | Climate Control | Parkeercamera | stoelverwarming | 36Mnd. Garantie | Rijklaar ! |
- 2019
- 47.001 km

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T 163pk Intense AUTOMAAT | 1600kg trek | Trekhaak | Camera | incl. Bovag rijklaarpakket met 12 maanden garantie
- 2018
- 110.927 km
Lees ook

Citroën C5 Aircross - Kia Sportage - Mitsubishi Eclipse Cross - Triotest

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 - Subaru XV 2.0I

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD CVT ClearTec InStyle (2018)

Test: Mitsubishi Eclipse Cross (2017)

Mitsubishi XRT Concept blikt vooruit op nieuwe L200
