Mitsubishi (2006)

autoreview

Mitsubishi Lancer (2006)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf169.780 km
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste beurt met distributieset

  • 170.000 km

Auto rijdt super lekker. Hij stuurt scherp en is best vlot. De motor loopt heel soepel rond. Oppakken van 1500 toeren of doorpakken tot 6000 toeren, hij draait zijdezacht rond. Lekker!

Rond 120 km/u is hij redelijk stil, er is alleen wat windroos. De stoelen zitten lekker en de radio, 6 speakers zijn goed. Goed vol te houden op een langere reis. Ook op de achterbank met volwassenen ruim genoeg.

Veiligheid is een stuk beter dan de carisma hiervoor, airbags voor, zij en gordijn. Isofox ook aanwezig. Ook de wegligging is stevig zonder oncomfortabel te zijn.

De houderschapskosten zijn alleen fors. Hij is geen lichte jongen (1410 kg rijklaar) dus wegenbelasting is wat meer. Ook lust hij graag benzine (1:12,5) ondanks dat mijn rijstijl defensief is. Omdat hij zich makkelijk en lekker sportief laat rijden, is dit verbruik niet eenvoudig bereikt. De eerste grote beurt viel qua kosten tegen. De motor (4g63) is goed ontworpen, maar ook wat meer gecompliceerd. De distributieset (dubbele nokkenas, spanrol, meerdere geleiderollen en ook nog een aparte riem voor de balansas) was qua materiaal al duur. De universele garage had ook wat meer tijd (een dag) nodig om alles uit te vogelen, het is geen gangbaar model. Had ik dat geweten dan had dit mijn keuze wel beïnvloed.

Maar goed, de komende 5 jaar zullen de kosten meevallen als hij het net als zijn voorganger de carisma doet.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.