Mini Cooper S Chili (2012)

autoreview

Mini Cooper S Chili (2012)
Mini Cooper S Chili (2012)Mini Cooper S Chili (2012)Mini Cooper S Chili (2012)Mini Cooper S Chili (2012)Mini Cooper S Chili (2012)Mini Cooper S Chili (2012)

Signalement

UitvoeringCooper S Chili
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf192.377 km
KM-stand laatst192.377 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Spannende auto

  • 192.377 km

Toen ik deze MINI Clubman in september vorig jaar van een particulier kocht waren er al diverse dure reparaties verricht, zoals bijv. de koppelingsplaten met massa-vliegwiel en de hogedruk pomp. Voor die tijd had ik mij al enigszins ingelezen over de verschillende motortypes van de MINI's. In eerste instantie ging ik voor Clubman Cooper maar het werd uiteindelijk een Cooper S, alleen vanwege de kleurstelling. Voor de Cooper S wilde ik alleen een S met de veel minder reparatie- en storingsgevoelige de zgn. N18 motor. (dus niet de N14 motor)
Toen ik de Clubman kocht was hij al redelijk goed en zeker met liefde onderhouden en zag er waanzinnig mooi uit. Wel zag ik dat er verschillende type banden opzaten wel van hetzelfde merk maar met verschillende slijtage. Ook voelde de rubbers niet meer echt fris aan alsook de shockbrekers. Bovendien lekte de Clubman ook wat olie. Met dit alles in mijn hoofd heb ik een hele redelijke prijs met de eigenaresse afgesproken. Bij de overeengekomen prijs ging ik ervan uit dat ik nog zeker €3000,- aan extra kosten kwijt zou zijn. De Clubman was het m.i. absoluut waard, een plaatje om te zien, alles klopte gewoon en was helemaal naar mijn zin. Vervolgens heb ik de Clubman bij de MINI specialist Longbridge in Deventer gebracht en helemaal als nieuw laten herstellen. Vervangen is bij Longbridge de kleppendeksel pakking, de waterpomp, de airco pomp, rondom nieuwe rubbers, Ook 4 nieuwe banden en 4 nieuwe originele Bilstein B4 shockbrekers bij banden specialist Steverink in Apeldoorn laten monteren.
Na deze "behandeling" voelt de Clubman aan als herboren en rijdt nu weer lekker strak als een comfortabele kart. Het is een spannend karretje geworden.

Spannende auto

  • 192.377 km

Deze MINI Clubman Cooper S heeft voor mij 2 eigenaresses gehad. De eerste eigenaresse kocht de Clubman destijds bij een Duitse merkdealer en de laatste heeft het laten importeren uit Duitsland. In Duitsland werd de MINI bij de merkdealer onderhouden en eenmaal in Nederland door een lokaal universeel autobedrijf. Aangezien de merkdealer vreselijk maar dan ook echt vreselijk duur is laat ik mijn Clubman onderhouden door een MINI en Landrover specialist, die elk afwijkend geluidje direct herkent en veel betere oplossingen in petto heeft dan MINI zelf.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.