Mini Cooper S Chili (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cooper S Chili |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 192.377 km |
KM-stand laatst | 192.377 km |
Spannende auto
- 192.377 km
Toen ik deze MINI Clubman in september vorig jaar van een particulier kocht waren er al diverse dure reparaties verricht, zoals bijv. de koppelingsplaten met massa-vliegwiel en de hogedruk pomp. Voor die tijd had ik mij al enigszins ingelezen over de verschillende motortypes van de MINI's. In eerste instantie ging ik voor Clubman Cooper maar het werd uiteindelijk een Cooper S, alleen vanwege de kleurstelling. Voor de Cooper S wilde ik alleen een S met de veel minder reparatie- en storingsgevoelige de zgn. N18 motor. (dus niet de N14 motor)
Toen ik de Clubman kocht was hij al redelijk goed en zeker met liefde onderhouden en zag er waanzinnig mooi uit. Wel zag ik dat er verschillende type banden opzaten wel van hetzelfde merk maar met verschillende slijtage. Ook voelde de rubbers niet meer echt fris aan alsook de shockbrekers. Bovendien lekte de Clubman ook wat olie. Met dit alles in mijn hoofd heb ik een hele redelijke prijs met de eigenaresse afgesproken. Bij de overeengekomen prijs ging ik ervan uit dat ik nog zeker €3000,- aan extra kosten kwijt zou zijn. De Clubman was het m.i. absoluut waard, een plaatje om te zien, alles klopte gewoon en was helemaal naar mijn zin. Vervolgens heb ik de Clubman bij de MINI specialist Longbridge in Deventer gebracht en helemaal als nieuw laten herstellen. Vervangen is bij Longbridge de kleppendeksel pakking, de waterpomp, de airco pomp, rondom nieuwe rubbers, Ook 4 nieuwe banden en 4 nieuwe originele Bilstein B4 shockbrekers bij banden specialist Steverink in Apeldoorn laten monteren.
Na deze "behandeling" voelt de Clubman aan als herboren en rijdt nu weer lekker strak als een comfortabele kart. Het is een spannend karretje geworden.
Spannende auto
- 192.377 km
Deze MINI Clubman Cooper S heeft voor mij 2 eigenaresses gehad. De eerste eigenaresse kocht de Clubman destijds bij een Duitse merkdealer en de laatste heeft het laten importeren uit Duitsland. In Duitsland werd de MINI bij de merkdealer onderhouden en eenmaal in Nederland door een lokaal universeel autobedrijf. Aangezien de merkdealer vreselijk maar dan ook echt vreselijk duur is laat ik mijn Clubman onderhouden door een MINI en Landrover specialist, die elk afwijkend geluidje direct herkent en veel betere oplossingen in petto heeft dan MINI zelf.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.