MG ZT 190 (2003)

autoreview

MG ZT
MG ZTMG ZTMG ZTMG ZTMG ZTMG ZT - interieur

Signalement

UitvoeringZT 190
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf98.129 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MG ZT 190 Sedan 2003

Wat jammer dat er geen revieuw staat over een ZT 190!!

Ik heb altijd een voorliefde gehad voor aparte auto's. Na een Saab Aero, BMW 535 en een M5. Was ik al een tijdje op zoek naar wat anders. Moet voldoen aan diverse critica belangrijk blijft dat het apart moet zijn. En toch snel en veilig. Ik rijd per jaar niet zo veel dus het mocht ook een zescilinder zijn.(of acht)
Een bedrijf bij mij in de buurt had een MG ZT 190 staan. Al tijdje volgens mij want ze verlaten je erf niet zo snel. Proefrit gemaakt en snel waren we het eens over het toe betalen bedrag dus inruil Saab.
Het is een zilvergrijze sedan. Origineel geleverd door Minor Motorcars uit Amsterdam. Opties zijn Bolletje Pijltje Navigatie, Audio CD Wisselaar, PDC voor en achter. Volgens mij zijn de 18 inch wielen standaard samen met de xenonverlichting.
Verder metallic lak. Jammer dat er geen schuifdak inzit, die vind ik prettig. Nadeel is dat dat weer hoofdruimte afsnoept.
De auto is voor zijn toenmalige nieuwprijs een koopje (50.000) Je moet hem niet vergelijken met een Duitse V6 die 20 mille duurder is. Ja, er zit een kraakje soms in, ja je ziet dat het Engelse bouwkwaliteit is, ja ik heb soms niet te verklaren dingen aan de auto. Zoals laatst dat het deurslot vastgevroren is en wel opengaat maar nooit meer in het slot te krijgen is????? En hij heeft nog een klein na deeltje, oké twee. Zicht naar achter door de achterruit is slecht. En ik vind dat er wel wat meer uit een twee en halve liter zescilinder te halen valt dan honderdnegentig pk.

En toch… Blijft het een prettige auto. Rijdt gewoon goed, directe sturing, lekkere bekrachtig. Hangt echt heerlijk aan het gas.
Ik ben groot (1.93m) pas er nog goed in. Stoelen zitten super. Geluid is leuk. En het is in zekere zin een opvallende ingetogen auto. Blijft voor mij een mooie MG.

Ik heb er nu ongeveer 22.000km mee gereden en het bevalt gewoon goed. Naast het reguliere onderhoud heb ik twee banden vervangen en onlangs is de distributie gedaan. Onderdelen zijn goed te krijgen en zijn er hangt een normaal prijskaartje aan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.