Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • E-klasse

Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde (1997)

autoreview

6
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringE 320 4Matic Avantgarde
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst145.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 145.000 km
  • 19 februari 2009

kort maar krachtig:

een W210 met alle opties, dat beloofd wat.

helaas is de praktijk anders.

-afwerking: op en top mercedes..daar valt niks op aan te merken

-roest: op mijn auto gelukkig niet aanwezig, maar het zal ongetwijfeld snel de kop opsteken

-motor: de v6 heeft voldoende koppel en vermogen om prettig te kunnen cruisen op lange afstanden en kan als het nodig is ook redelijk vlot optrekken.de opgegeven topsnelheid klopt in de verste verte niet met de realiteit..hij loopt een stuk harder (243km/h volgens gps...de teller staat dan tegen de 250km/h)

-versnellingsbak: de 5 versnellings automaat kon me helaas absoluut niet overtuigen, de schakelingen zijn bij weinig gas vaak ruw en oncomfortabel. bij veel gas word de motor ver teruggeregeld tot de bak geschakeld heeft, wat nogal een vreemd gevoel is als je dit niet gewend bent (alleen mercedes kent dit principe...het gevoel alsof je motor even word uitgezet). het schakelcomfort kan verbeterd worden door de automaatbak te laten "spoelen" bij een gespecialiseerd bedrijf...het ruwe schakelen bij weinig gas word dan wat verbeterd.

-4 wiel aandrijving: in sneeuw net even iets meer grip, verder helaas alleen behoorlijke nadelen. de auto staat hoog op zijn poten wat het weggedrag enorm beinvloed. een standaard Classic met achterwielaandrijving geeft bijvoorbeeld al een beter gevoel van wegcontact. Het ESP is erg snel in actie en grijpt te snel in met als resultaat dat je op een natte rotonde vaak te maken krijgt met een rem actie van het ESP op een van de voorwielen waardoor je regelmatig uit je stoel schiet...erg onprettig en vooral erg onnodig. Dit is alleen bij de 4-matic w210 zo...de achterwielaangedreven modellen hebben dit probleem niet.
bij lastwisselingen (gas geven, dan gas los, dan gasgeven) schokt de aandrijflijn nogal wat te wijten is aan de benodigde spelingen in de verdeelbak.

-verbruik: eigenlijk niet veel op aan te merken, weinig verschil gemerkt t.o.v de achterwiel aangedreven E320

-kosten: na verloop van tijd waren de aandrijfas hoezen voor aan vervanging toe...een klusje wat bij de mercedes dealer een rekening van 600 euro opleverde. veel algemene garagebedrijven durfden zich er niet aan te wagen vanwege het 4-matic gebeuren.

-verdere punten: het stuurhuis heeft een dusdanige overbrenging dat er flink aan het stuur gedraaid moet worden op rotondes en in bochten. op snelheid was dit beter. (de auto had een zogenaamde parameter lenkung als optie...snelheidsafhankelijk)

De krukaspoelie is een probleempunt daar het gevulcaniseerde rubber in de trillingsdemper los kan laten waardoor de trillingsdemper loskomt en een motorschade tot gevolg kan hebben. dit word afhankelijk van de leeftijd van de auto nog onder coulance door mercedes vervangen.

Al snel gaf de bediening van het schuif-kantel dak de geest...het dak wilde alleen nog maar dicht met de kantel functie.

de stoelverwarming aan de bestuurders kant komt traag op gang en viel bij de bestuurders zitting zelfs regelmatig uit.

de parkeersensoren werden te enthousiast wat betekende dat de boel continu begon te piepen als de auto gestart werd zonder ook maar iets in de buurt.

de functie waarmee bij het afsluiten van de auto alle ramen en dakraam worden gesloten viel al snel uit.

Conclusie: veel auto met veel opties voor relatief weinig geld (w210 4-matic modellen kosten over het algemeen minder dan de gewone modellen. helaas krijg je er ook nagenoeg niks voor terug bij verkoop aangezien het 4-matic niet gewild is).
mocht je perse een 4 wiel aangedreven auto nodig hebben dan is het aan te raden verder te zoeken. in vergelijking met de standaard W210 wat een erg goede auto is, is de 4-matic uitvoering absoluut geen succes.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz E-klasse? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz E-klasse
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz E-klasse 280 Classic

    Mercedes-Benz E-klasse 280 Classic

    • 1997
    • 240.000 km

    € 1.990

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 220

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 220

    • 1995
    • 226.362 km

    € 12.500

    Mercedes-Benz E-classe 220 D

    Mercedes-Benz E-classe 220 D

    • 1996
    • 112.798 km

    € 6.950

Meer Mercedes-Benz E-klasse occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Mercedes-Benz E-klasse (W213)

    435
    • 27 oktober 2020

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz E-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz E-klasse occasions
  • Mercedes-Benz E-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz E-klasse tests
  • Mercedes-Benz E-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz E-klasse index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

Mercedes-Benz E-klasse reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 200 CDI Classic (1999)

    Mercedes-Benz E 200 CDI Classic (1999)

    7
    • 21 september 2018
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 200 Avantgarde (1999)

    Mercedes-Benz E 200 Avantgarde (1999)

    • 5 september 2017
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (1998)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (1998)

    2
    • 15 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 280 Elegance (1998)

    Mercedes-Benz E 280 Elegance (1998)

    4
    • 5 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde (1998)

    Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde...

    10
    • 28 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 240 Avantgarde (1997)

    Mercedes-Benz E 240 Avantgarde (1997)

    • 15 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 55 AMG (1998)

    Mercedes-Benz E 55 AMG (1998)

    8
    • 28 mei 2013
meer reviews
Klokje rond Mercedes-Benz E 280 Elegance

Klokje rond Mercedes-Benz E 280 Elegance

57

Nee, nu eens geen Mercedes-Benz met ontelbaar veel kilometers op de klok, maar eentje die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final Edition

    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final...

    5
    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit op de 'Ring

    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit...

    14
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    11
    • 9 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    54
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG E63 S

    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG...

    16
    • 7 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje M

    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje...

    35
    • 18 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km af op één acculading

    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km...

    117
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar van Mansory

    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar...

    31
    • 23 juni 2022
  • Achtergrond
    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette - Uit de Oude Doos

    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette...

    24
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    11
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Brabus restaureert Mercedes-Benz 300 SL 'van Andy Warhol'

    Brabus restaureert Mercedes-Benz 300 SL...

    9
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Mercedes' meest opulente SUV

    Facelift voor Mercedes' meest opulente...

    20
    • 17 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden