Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • E-klasse

Mercedes-Benz E 220 Diesel Elegance (1995)

autoreview

2
Mercedes-Benz E 220 Diesel Elegance (1995)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringE 220 Diesel Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf181.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 23 januari 2008

Deze wagen is gemaakt om vele km te doen (zoals al de oudere modellen dit meermaals hebben bewezen). Deze auto heb ik overgekocht van een familielid. Daarvoor had ik een ware km-vreter, een Mercedes 240D (567000km!). De reden van verkoop: roest! De motor draaid nu nog steeds aan een generator.

De beschrijving van mijn Mercedes:

- Elegance uitvoering
- Avantgarde 15’ velgen
- Parkeersensoren achter (achteraf gemonteerd door eerste eigenaar)
- Elektrisch glazen kantel- & schuifdak
- Zetelverwarming
- Airco
- Afneembare trekhaak
- optionele geluidsinstallatie, 10 boxen
- grotere batterij
- alarm
- afstandsbediening
- ABS & ASR

De positieve punten zijn:

- Hoeveel kilometers je ook doet in 1 dag, je hebt geen miserie met allerlei vreemde geluiden, schokken, bediening (opmerkelijk in vergelijking met andere merken van hetzelfde bouwjaar met dezelfde km)
- Zacht rijden
- De motor op zich is zeker niet teer voor onzuiverheden en dergelijke, in tegenstelling tot de CDI’s
- Noch steeds de handigste handrem (voethandrem)
- Grote opslagmogelijkheden
- Kloeke en grote gast, kan tegen een stootje, veilig gevoel
- Zowel in koud als warm weer, direct starten zonder lang te demareren
- Snel warm komen van de motor en niet overhit raken bij constante hoge belasting (hoge toeren) Er komt ook betrekkelijk snel warme lucht uit het ventilatiesysteem (in vergelijk met de cdi’s).

PROBLEMEN

  • 23 januari 2008

Het eerste en een algemene zwakte van Mercedes is roest!
Roest aanwezig aan/op:
- de onderkant van de 2 wielkasten vooraan
- hoeken en onderkant van de 2 voordeuren
- onder de lak op het dak verschijnen bruine plekken, sommige beginnen lichtjes open te barsten

De roestproblemen los ik elke 6 maand op door het te verwijderen en plaatselijk te herspuiten. Dat zal/vrees ik steeds te mogen doen, want aan de binnenkant van de carrosserieplaat kan het ongehinderd verder roesten.

Nog geen enkel probleem gehad na al die km met mijn mazoutpomp (lucas). In het algemeen moesten vele 220 diesels (bouwjaar 95-97) na aantal km een nieuwe mazoutpomp steken, de meeste al na 100 000 km. Mijn mazoutpomp is nog steeds origineel (verf). Toch begint de laatste tijd lichte schokken voor te komen tijdens het optrekken. Dit is na een 5-tal km over.

De wagen is wel lui. Een dergelijke zware auto met 95 pk kan zeker niet sprinten. Voor mij is dat geen grote zorg, zolang deze het maar lang kan volhouden.

De wielen van de mercedes kan ten opzichte van vele andere merken relatief wat bijgesteld worden (uitlijnen). Nadeel is wel dat je na een 100-tal kilometers de voorwielen al weer ’ontregelt’ zijn (rijden door putten, bermen, ...) De achterwielen niet.

1 van de 2 kabels van mijn schuifdak is na een 200 000 km afgebroken (slijtage). Hierdoor trekt mijn schuifdak scheef zodat ie in het midden ergens blijft steken. Zowel mijn voorganger als ik gebruikten zeer frequent het schuifdak.
Deze is momenteel nog steeds niet gerepareerd, reden: te duur (uren en nieuw kader).

Typische slijtage:
- lager grootste V-polie
- Veerriem
- remschijven, ...

Een algemeen nadeel van deze W210 modellen (en de 190 en 200 serie) is die 1 grote ruitewisser die niet mooi de ruit afveegt (lijnen).

Al bij al valt dit zeker mee, enkel de roest is een zorg zoals bij vele andere bezitters van een Mercedes.
Ik ben van plan om met deze Mercedes zeker de kaap van 350.000km te halen, indien deze niet is opgeroest!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz E-klasse? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz E-klasse
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz E-klasse 280 Classic

    Mercedes-Benz E-klasse 280 Classic

    • 1997
    • 240.000 km

    € 1.990

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 220

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 220

    • 1995
    • 226.362 km

    € 12.500

    Mercedes-Benz E-classe 220 D

    Mercedes-Benz E-classe 220 D

    • 1996
    • 112.798 km

    € 6.950

Meer Mercedes-Benz E-klasse occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Mercedes-Benz E-klasse (W213)

    435
    • 27 oktober 2020

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz E-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz E-klasse occasions
  • Mercedes-Benz E-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz E-klasse tests
  • Mercedes-Benz E-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz E-klasse index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

Mercedes-Benz E-klasse reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 200 CDI Classic (1999)

    Mercedes-Benz E 200 CDI Classic (1999)

    7
    • 21 september 2018
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 200 Avantgarde (1999)

    Mercedes-Benz E 200 Avantgarde (1999)

    • 5 september 2017
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (1998)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (1998)

    2
    • 15 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 280 Elegance (1998)

    Mercedes-Benz E 280 Elegance (1998)

    4
    • 5 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde (1998)

    Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde...

    10
    • 28 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 240 Avantgarde (1997)

    Mercedes-Benz E 240 Avantgarde (1997)

    • 15 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 55 AMG (1998)

    Mercedes-Benz E 55 AMG (1998)

    8
    • 28 mei 2013
meer reviews
Klokje rond Mercedes-Benz E 280 Elegance

Klokje rond Mercedes-Benz E 280 Elegance

57

Nee, nu eens geen Mercedes-Benz met ontelbaar veel kilometers op de klok, maar eentje die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final Edition

    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final...

    5
    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit op de 'Ring

    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit...

    14
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    11
    • 9 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    54
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG E63 S

    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG...

    16
    • 7 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje M

    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje...

    35
    • 18 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse en B-klasse'

    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse...

    91
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    2
    • 26 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km af op één acculading

    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km...

    143
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar van Mansory

    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar...

    36
    • 23 juni 2022
  • Achtergrond
    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette - Uit de Oude Doos

    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette...

    24
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    11
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden