Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (1999)

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse

Signalement

UitvoeringE 220 CDI Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een zeer comfortabele auto, geschikt voor (zeer) lange afstanden. Om 9.00 uur s’avonds in Nederland instappen, cruise control op 130-140 en s’ochtends om 9.00 in Italie uit stappen. Dat kunnen weinig andere auto’s.

Ruim ook op de achterbank. Met zo’n kofferbak heb je geen mpv meer nodig.

Zeer snel voor een vier cilinder diesel met automaat. Het verbruik ligt tussen de 1 op 11 en de 1 op 16 afhankelijk van de gevraagde prestaties.

Het gaat hier om een 5 trapsautomaat met een zomer en winterstand.

In de stad wel een grote auto. Mijn vrouw rijdt er dan niet graag mee.

Verdere positieve zaken:

Nauwelijks olieverbruik
Geen waterverbruik
Geen piepende remmen
Geen rammels

Update 10 juni 2008

Huidige kilometerstand is inmiddels 203.000 km. Sinds de vorige review heeft de roest zich niet uitgebreid. Aanpak heeft kennelijk veel resultaat gehad. Verbruik zit nu rond de 1:16-17.

Met banden wordt gemiddeld 80.000 km gereden. Nog steeds geen rammels. Motor loopt als nieuw. Automaat schakelt nog steeds zonder schokken. 1e uitlaat, schokbrekers etc.
Niet gek voor een auto van 9 jaar oud.

PROBLEMEN

Het belangrijkste probleem is de roest. Bij aanschaf al roest onder de portierrubbers. Dit zelf hersteld tot staan gebracht denk ik door overdadig tectiel.

Verder sinds kort ook roest in de wielranden. Eerst laten bij spuiten maar dit ging elke keer weer los. Nu zelf maar met de bitac bijgewerkt. Je denkt dan wel even de laatste keer dat ik zo bezig was, was aan een kever.

Dit verlaagt in feite het rijplezier en zou niet mogen. Het gaat hier natuurlijk niet om doorroesten maar meer afbladderende lak. Met name op de randen. Deuren, spatborden en dergelijke. Bij de spatborden gaat het met name om steenslag dat een groot effect heeft.

Verder een uitstekende service (beter dan bij andere auto’s). Hopelijk houdt het roesten nu op.

Problemen:
Eigenlijk geen. In de afgelopen 80.000 km zijn de volgende zaken vernieuwd:
- 2 veren van de ophanging (60 euro per stuk)
- 1 injector sindsdien 2 takt olie erbij
- 1 thermostaat uit voorzorg.
- gereinigd inlaatstuk

Totale onderhoudskosten in afgelopen 4 jaar inclusief banden dus over 120.000 km bedragen 4000 euri.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.