Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabr. Elegance (2000)

autoreview

Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabr. Elegance (2000)

Signalement

UitvoeringCLK 230 Kompressor Cabr. Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst140.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 140.000 km

Vanwege enorme wegenbelasting op de Patrol( meer dan € 500.00 per kwartaal!!!) helaas afscheid genomen. Moest een auto worden die de boot het water in- en uit kan traileren, dus gekeken naar achterwielaandrijving.
Kwam bij toeval op een advertentie van een CLK terecht en zag toen de cabrio. Nooit het idee gehad om Mercedes te rijden.

Maar,ter zake: De keus viel op een CLK230 Kompressor cabriolet (W208)in Elegance uitvoering, uit 2000 met 132000 km. op de teller. en voorzien van 19inch Lorinser velgen.
Ik moest er vér voor rijden, (kom uit Leiden, Mercedes stond in Nieuwe Pekela!!)maar het is het waard geweest. De auto rijdt tot nu toe probleemloos alhoewel ik bij km.stand 138000 de luchtmassa sensor heb moeten laten vervangen. Ik ben onder de indruk van de automaat, die boterzacht schakelt en ook zelflerend is. De 193pk zijn er meer dan genoeg en de acceleratie is prettig snel. Van meet af aan is er kracht, dat komt natuurlijk grotendeels door de kompressor, die al vanaf de laagste toerentallen meewerkt.
Het verbruik heeft bij mij tot nu toe gevarïeerd tussen de 1 : 8 en de 1 : 13.5. Het eerste als gevolg van echt stevig rijden en de laatste met een op 100km/uur afgeregelde cruisecontrol van Amsterdam tot Leiden. Gewoon om te kijken wat of mogelijk is. Dit verbruik zal ik noooit meer halen, want dat is slecht voor mijn gestel en zenuwen.

De ruimte achterin heeft alleen zin voor kinderen en personen niet langer dan 1.65Mtr met korte benen. Als er open gereden wordt is het daar niet prettig zitten, zodra de snelheid de 60 á 70km te boven gaat. Alle wind valt vanaf dat moment dáár recht de auto in.
Vóórin, daarentegen, kun je het tot op hoge snelheid prima uithouden, als je het windschot maar hebt geplaatst en deze zowel horizontaal als verticaal ook uitrolt. Dit gaat makkelijk, snel en werkt prima! Het is ook fijn, dat je al met b.v. 12 graden celcius open kunt gaan rijden. De stoelverwarming aan en zitvlak én rug worden heerlijk verwarmd. Dit rijdt prettiger dan de kachel hoog aanzetten, welke een warme luchtstroom in je gezicht blaast.

Voor de slechtere maanden heb ik een hardtop aangeschaft van de firma Wiesmann (inderdaad, die nu die gave roadster met BMW-blok bouwt. In kleur laten spuiten en maakt de auto een wat exclusievere verschijning, maar hoofdzaak is dat nu de cabrioletkap wordt ontzien tijdens de natte, koude maanden.

Tot op heden ben ik zeer enthousiast over deze auto en ik hoop er nog vééél open kilometers mee te kunnen rijden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.