Mercedes-Benz C 32 AMG Combi (2002)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C 32 AMG Combi |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 116.000 km |
Eerste indruk
- 116.000 km
Na heel lang twijfelen uiteindelijk van mijn geloof gevallen en een Duitse auto gekocht. Reden is de combinatie van functionaliteit en veel betaalbare PK's. Een combinatie die niet zo heel makkelijk te vinden is. Pluspunt is dat van buiten niet te zien is dat er 354PK onder de rechter voet zit en de auto daardoor prima geaccepteerd wordt.
De zoektocht gaf al direct een verbijstering. Tegen alle verwachting in blijken deze auto's een serieus roestprobleem te hebben! Een kleine lakbeschadiging dient snel bijgewerkt te worden anders start de roestduivel gelijk met het formeren van grote roestspinnen onder de lak. Uitkijken dus en zorgvuldig de tijd nemen om een goed excemplaar te vinden.
De auto is keurig in elkaar gezet maar de gebruikte materialen geven niet het verwachte niveau van een Mercedes Benz en dan nog wel de topversie weer. Kunststof van Dashboard en deuren is hard en bijna van het type wat je in Amerikaanse auto's ziet.
Sluiten van portieren en achterklep klinkt blikkerig en sluit niet als een kluis. Met 1600Kg wagengewicht wel verwacht.
Bediening is nog wat onwennig, vooral het ontbreken van een bedieninghendel aan de rechterzijde van het stuur en de te hoge positie van de cruisecontrole hendel heeft nog niet mijn voorkeur.
Alles aan de bediening gaat zwaar, ik heb soms de indruk dat je haast wat afbreekt voordat de functie geactiveerd wordt. Wel is de cruisecontrole erg fijn en ook is de limiet functie in de stad wel aangenaam (lees kostenbesparend)
Besturing is nog een beetje vroeg om een goed beeld te hebben maar sturen gaat ook behoorlijk zwaar maar wel met goed gevoel. Ik zou verwachten dat de auto lichtvoetig aan zou voelen en graag bochten op wil zoeken maar dat is niet het geval. De 1600Kg maakt de auto log en wil hem graag rechtdoor laten gaan. Daar is de auto dan wel weer heel erg goed in.
De motor is absoluut een juweel. Geef je gas dan gaat hij er echt vandoor, wil je cruisen dan is zonder bokken of stoten de laagste snelheid mogelijk. Verbruik in het gemiddelde Nederlandse verkeer met daaraan aangepaste gedrag valt niet tegen.
Jammer dat de auto alleen met automatische transmissie leverbaar was. Niet dat deze slecht is want dat zou zeker geen eerlijke review zijn. Maar de auto vraagt toch wel om een handbak of beter nog een moderne geautomatiseerde (hand)bak.
Bovenstaande klinkt negatief maar dat is niet helemaal de bedoeling. Tot nu toe best wel tevreden maar in vergelijking met mijn eerdere Alfa Romeo's is deze Mercedes voor mij voorlopig nog niet de betere rijdersauto.
Bijna vergeten. Ondertussen een aantal keren een waarschuwing gehad over de airbags en recent een stuurstang met speling op de kogel. Verder zonder problemen.
De auto is ondertussen verkocht. Reden is niet de motor want die is echt erg lekker. Alleen passen die pk's niet bij het karakter van de auto wat mij betreft. PK en sportief gedrag behoren voor mij samen te gaan en dat is hier niet het geval. Ik hoop dat de auto beter past bij de nieuwe eigenaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.