Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance (2008)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse
Mercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasse

Signalement

UitvoeringC 200 Kompressor Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf96.000 km
KM-stand laatst173.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na 6 jaar

  • 160.000 km

Na zes jaar rijden en 65000 km verder heb ik echt wel een indruk over deze auto. Ten eerste wat mij opviel was dat ik een boven gemiddelde erkenning kreeg zoals “zo een mercedes” en nog steeds. Ik houd precies bij hoeveel de auto mij heeft gekost buiten het verbruik.
Een keer heb ik een flinke reparatie gehad dat het contactslot niet meer wilde. Ook het vocht in de lampen van de buitenspiegels schijnt een kwaaltje van de W204 te zijn. Wat mij tegen is gevallen dat de airco destijds verkeerd is gebruikt. Nu ik deze goed gebruik stinkt hij nog, maar is mee te leven en is vaak heel kort. Wel heb ik er goede banden onder laten leggen.

Wat mij ook opvalt is dat ik na 6 jaar de auto niet beu ben en door wil rijden. De auto roest niet. Doet wat hij moet doen en ik doe wat ik er mee moet doen namelijk rijden. En vooral dat rijden is elke keer weer een goed gevoel. Comfortabel en representatief. Ik houd hem wel netjes jammer dat de velgen stoeprand schade hebben. Een klein minpuntje vind ik toch de verlichting dan is er weer een kabeltje doorgebrand en dan weer dat. Maar tot nu toe geen echte kosten. Jammer vind ik dat mijn iPhone niet volledig in te lezen is. Waarom ga ik nu pas een review geven heel eenvoudig. Ik wil er nog lang in blijven rijden en ik weet wat de auto tot nu toe heeft gepresteerd. De afschrijving vind ik normaal niet echt goedkoper of duurder dan mijn vorige auto’s. Verbruik nooit naar gekeken. Wat ik nu wel ben gaan doen is wat meer preventief onderhoud. Normaal zou ik dat niet doen maar ik wil er lang in rijden. De auto oogt na 11 jaar nog best modern. Ik rijd best wat kilometers maar ik heb nog een auto die gebruik ik als werkpaard. De Mercedes is voor de lange stukken.

Ik weet dat in 2020 er nieuwe remschijven en blokken onder moeten en dat de banden aan vervanging toe zijn. Dat zal best wel wat kosten. Goed dat ik dat volg dan kom ik niet voor verrassingen te staan. Net weer een nieuwe accu en remvloeistof vervangen ja dat kost wat maar inruilen ook.
Daardoor weet ik ook dat de auto in goede conditie is. Tot de automatten toe. Trouwens de matten van mercedes zelf zijn top. Alle kleine beschadigingen die aan de auto zitten zijn door een ander veroorzaakt. Op de velgen na. Jammer dat de bouten van de wielen wel roesten. Die ga ik spuiten. Van de week nog gekeken geen lekkages alles is in orde en ik heb er vorig jaar een nieuwe ruit in laten zetten niet omdat hij kapot was maar gewoon te veel steenslag. Dat is normaal als je de auto op de snelweg gebruikt. Ik kan niet anders zeggen prima auto. Als je rustig rijdt , normaal onderhoud geef en dingen op tijd repareer en regelmatig goed poetst. Heb je er een goede auto aan.

Weer een jaar erbij

  • 170.000 km

Prima auto,
Dit jaar op verzoek van garage een emulator geplaatst. De ELV van het stuurslot werd slecht. Ook het onderhoud wat opgevoerd dus niet zomaar een beurtje nee echt onderhoud. Niet echt heel veel km gereden met de benz. Maar wel zoveel mogelijk lange stukken. De auto is net gekeurd kwam er zo doorheen. Dat voelt goed maar ik weet dat er toch kosten aan komen. Banden o.a.. en nieuwe remschoenen en schijven. Normale kosten. Jammer dat de auto wat laag instapt. Het is de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Ik heb er een trots gevoel bij. Ik heb echt niet de behoefte om deze auto in te ruilen.

Afscheid

  • 173.000 km

Auto verkocht,
De beste auto die ik heb gehad in mijn leven en ik ben over de 60.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Luxury Line (4D/9A)
€ 876
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens