Mercedes-Benz C 200 CDI (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C 200 CDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 115.000 km |
Noooooit meer !!!!!
- 115.000 km
Twee jaar Mercedes, krappe 20.000 euro verder.
In 2015 kocht ik een bij Rutchen Tilburg een Mercedes
c-klasse 200cdi (w204) met 115.000 km op de teller uit 2007 voor 15.000 Euro.
Ben er lang naar op zoek geweest om een fatsoenlijke in het bezit te krijgen en deze leek toch aardig in de buurt te komen.
Leek…wat een ellende gehad met deze wagen, slechte kwaliteit…slechte service van Mercedes uit !
Die zien iedere klant als een wandelende pinautomaat!
Laten we bij het begin beginnen.
Vol enthousiasme werd ik gebeld door verkoper Herbert die het eigenlijk veel te druk had met het afleveren van een populair hybride model waar hij lovend over sprak.
Ik ruilde mijn VW Polo uit 2010 in op de MB en kreeg er 8500 voor terug, niet erg slecht. Ik moest uiteindelijk 6500 euro bijbetalen.
Ik koos er voor om geen garantie te nemen omdat volgens de boekjes de auto net onderhoud gehad had, en tja….voor dat het genoemde bedrag mag je toch wel iets verwachte…..dacht ik….
Na de koop heb ik gelijk een Assist A beurt uit laten voeren die ook aangegeven stond in het display. Daarna heb ik er zelf om de auto wat op te pimpen een set nieuwe velgen met banden laten monteren…..
Was helemaal happy met mn Benz.
Na een aantal weken gereden te hebben reed ik op een avond op een oranje stoplicht af, ik dacht, gaserop…..bij het indrukken van de kickdown ging het complete instrumentarium branden.
Ik schrok ervan dus maar even langs de kant. De meest lampjes kreeg ik gereset maar het motormanagement lampje niet. Andere dag naar Rutchen en bleek het gaspedaal defect te zijn. Veel auto’s gehad, maar dat nog nooit.
Kosten 350 euro.
Een aantal weken later viel er een envelop van Mercedes op de mat met de vraag of ik zo spoedig mogelijk naar de garage wilde komen voor een terugroep actie.
De airbag zou spontaan geactiveerd kunnen worden tijdens het rijden, dus maar snel een afspraak ingepland.
Kort daarna weer een terugroepactie met een fout in het stuurhuis dus maar weer naar de dealer….
Een paar maanden daarna begaf de ELV het. Kwam net van m,n werk en de Benz gaf geen krimp meer, van alles geprobeerd maar niets mocht baten.
De andere dag Rutchen gebeld. De receptioniste wilde me niet helpen en moest het met de 24 uurs service afhandelen. Kreeg ik een alleraardigste dame aan de lijn die me sommeerde om zelf het transport te regelen naar de
garage. Na flink aandringen hebben ze een externe sleepdienst geregeld, die nog met een verkeerde sleepwagen kwam vanwege deze geen automaat kon slepen, ik zat al half op m,n kookpunt, dit moesten zij daar toch weten.
Na de wagen daar achter gelaten te hebben was het wachten geblazen en om een uur of vier kwam de verlossende mededeling dat het de ELV was, chip tussen sleutel en stuurslot. Kosten 1000 Euro !
Gezien je met deze storing bijna nergens terecht kan behalve bij de dealer trekken ze je het vel over de oren.
Na een discussie met de werkplaats chef werd het er allemaal niet beter op, totaal geen compassie of misschien coulance, helemaal niets. Betalen…!
Zelfs de sleepwagen kwam op de rekening te staan, en dat noemen ze service bij Mercedes.
Na een klein jaar moest de C een Assist B beurt hebben.
Volgens mij moest letterlijk alles vervangen worden aan de auto….kosten 995 Euro. Achtenlichtunits doorgebrand ???, schokbrekers defect (kan), ik kan zo nog wel even door blijven gaan.
In mijn ogen zou dit toch niet moeten kunnen voor zo,n aankoopbedrag, zo,n kwaliteitswagen, zo,n kwaliteits garage zoals word beweerd…..
Vorige week gingen we een dagje weg.
Op de terugweg, hoppetee, motormanagement lampje. Ik kijk mijn vrouw aan en dachten gelijk het zelfde, weg ermee!
We waren er helemaal klaar mee en hebben de C ingeruild op een Volvo v40 uit 2013 met een hogere km stand
dan de C.
Tot op heden geen enkel probleem.
Na een week of zes kreeg ik een dame aan de telefoon die me een aantal vragen begon te stellen over de auto. Zij had de auto inmiddels in bezit en ook mijn nummer gevonden op de garagerekeningen die ik heb achtergelaten bij verkoop. Ze vroeg me wat er allemaal aan de hand was met de auto en waarom ik deze verkocht had. Ik heb haar verteld wat ik allemaal verspijkerd heb aan de auto. Zij kwam ook nog met het verhaal dat ze plots van de weg af moest omdat de wagen weer geen krimp meer gaf, bleek dat de automaat bak het begeven had.
Conclusie, er klopte heel veel niet aan deze auto.
Hij had, toen ik em kocht 115.000 gelopen, maar geloof er geen snars van. Nationale Autopas...officiële dealer.....twijfels....
- Betrouwbaarheid1
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse
