Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)

autoreview

Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)
Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)Mercedes-Benz C 180 Coupé (2016)

Signalement

UitvoeringC 180 Coupé
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst7 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 7 km

Het betreft hier de Mercedes C180 Coupe Edition 1 die officieel gepresenteerd werd in december 2015. Dit exemplaar stond rond 18 december bij Mercedes-Den Haag. Als eerste vond ik het uiterlijk een pluspunt en het interieur was het doorslaggevend punt dat we de auto namen.

EINDELIJK IS HET ZOVER!

7 Jan 2016 konden we de auto ophalen, dit omdat de eerste toelating van de auto dan in 2016 kwam te staan.
In de eerste rit viel mij al op dat de besturing heel licht is. Misschien voor mij wel iets te licht en je kan ook kiezen voor verschillende rijstijlen maar dat voel je nauwelijks. De besturing is heel precies en op hogere snelheden blijft hij even licht besturen. Deze auto heeft een 7 versnellingsbak automaat, maar toch merk je dat Mercedes zich hier nog niet heel ver in heeft ontwikkeld. Je ziet de oude vijftraps automaat nog wel in terug en bij de eerste versnelling trekt hij op tot 3000 toeren(tenzij je zelf schakelt met de flippers) wat het verbruik ten nadeel brengt. Verder heeft de auto geen kickdown gevoel, het loopt allemaal zeer gelijk op. Maar het vermogen 156 pk is voldoende om vlot mee te rijden in het dagelijkse verkeer.

Je merkt wel dat de auto een sportievere karakter heeft dan de e coupe. Hoewel deze 19 inch onder heeft liggen vind ik dat in bochten teveel onderstuur heeft en behoorlijk onstabiel is. Op de rechte wegen is hij nog wel te doen,maar dit is niet wat ik gewend ben van Mercedes.
Ik krijg heel vaak complimenten over de auto en veel mensen zien het als een S klasse coupé. Maar het verschil tussen de S is het interieur, de lengte en vooral de achterlichten.

Het verbruik daarintegen vindt ik fors tegenvallen.
Op een volle tank zou 740 km afgelegd kunnen worden, maar ik meen dat het rond de 500 in de praktijk is.
Ik denkt dat ik gemiddel 1 op 10/11 liter haal als ik zuinig rij. Wel rijd vlot door en gemengd qua snelweg en binnendoor.
Ook als je harder dan 120 gaat hoor je veel windruis vanuit de ramen vandaan komen. Het zou bijna geen verschil zijn als ik met mijn panoramadak gekanteld zou rijden.

Misschien moet de auto nog wat kilometers maken om het verbruik te verbeteren en misschien ook wel het gedrag van de automaat. Die gedraagt zich nogal wat nerveus.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.