Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde (2009)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse
Mercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasseMercedes-Benz C-klasse

Signalement

UitvoeringC 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst6.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Mercedes C 180 Kompressor First Edition

  • 6.300 km

Na een uitgebreide zoektocht tussen de Audi A4, de BMW 3 en de Mercedes-Benz C-klasse, uiteindelijk voor de laatste gezwicht. De uitstraling van de Avantgarde uitvoering, de aantrekkelijke prijs van de `First Edition` en niet in de laatste plaats het comfort hebben mij doen besluiten deze auto te gaan leasen.

De eerste kennismaking was aangenaam, hoewel je moet wennen aan de ellelange versnellingen. De "zes" van de Renault is de "vijf" van de Mercedes. Hoewel de motor bij lage toeren netjes oppakt, laat ie bij doortrekken in de versnellingen vanaf ca 3.000 rpm wel wat meer spierballen zien. De schakeindicator laat je soms wel erg laag in de toeren rijden(1.200 rpm) wat gevoelsmatig te laag is. Als je dan gas geeft pakt de motor toch zonder morren op. Dat was vroeger wel anders! De motor hoor je overigens pas zo rond de 3.200 rpm. Dat is in z'n "zes" al gauw 160 km/u, dus zal op onze vaderlandse wegen weinig voorkomen.
Wat bandengeruis en een beetje wind langs de voorruit is meestal het enige wat je hoort.
In Duitsland is het bereiken van 210 km/u geen enkel probleem, waarbij het "gevoel" met de weg gelukkig goed behouden blijft.

Deze First Edition is behoorlijk rijk uitgerust. 17"lichtmetalen velgen, parkeersensoren voor-en achter, regensensor, metallic lak, alarm SCM klasse 3, radio met DVD(pijlen)-navigatie voor geheel Europa, elektrische ramen rondom, blue-tooth telefoon verbinding en de optionele cruisecontrol(met een CJIB-vriendelijke sneldheidsbegrenzer)maken het geheel compleet.

De audioinstallatie heeft een prima geluid met een mooie diepe bass. Het navigatiesysteem werkt prima inclusief TMC verkeersinfo. Alles is eenvoudig in te stellen via het multifunctionele stuurwiel en de "control" knop op de middenconsole.

De ruimte in de auto is voor een gezin van 4 personen net voldoende. Als je als bestuurder volgens de "veilige" methode achter het stuur zit, is er voor een persoon van 1,80 m voldoende ruimte op de achterbank. De kofferruimte is behoorlijk groot en regelmatig van vorm. Nadeel is, dat de achterbank niet kan worden omgeklapt, waardoor de bagageruimte niet "Ikeaproof" is.

Het brandtofgebruik is met behoorlijk wat "stadsritten" gemiddeld zo rond de 1:12,5. Voor een auto van dit formaat best netjes.

Ten opzichte van mijn vorige auto valt vooral de rustige besturing op. Deze auto rijdt onder vrijwel alle omstandigheden rechtdoor, voor zover je dat wilt natuurlijk, en kan met een pink vierkant de bocht om worden gezet.

Een nadeel kan zijn, dat de auto geen aanhanger mag trekken. Op het kentekenbewijs staat dan op dat onderdeel een --.

Conclusie: een heerlijk rij-ijzer

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.