Mercedes-Benz A 180 Business Solution AMG (2020) #3

autoreview

Mercedes-Benz A-klasse
Mercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasse SedanMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasseMercedes-Benz A-klasse

Signalement

UitvoeringA 180 Business Solution AMG
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet mijn auto

  • 80.000 km

In verband met de overstap naar een nieuwe werkgever had ik de luxe om een nieuwe leaseauto uit te zoeken hetgeen een Volvo V60 T6 is geworden. Aangezien de Volvo nog wel even op zich zou laten wachten kwam er tot die tijd een huurauto.

Vol spanning zat ik te wachten op het arriveren van de betreffende bolide. Wat zou het worden? Het werd een Mercedes A klasse. ..Slik, dat is wel even wat anders dan de Skoda Superb die hem voorging.

Wel een mooie verschijning zo in AMG line met open dak, sportstoelen en side skirts maar qua ruimte is het voor ons als gezin met 2 kids niet optimaal.

Het rijden: Het stuurgevoel is top echter de versnellingsbak is in de comfort stand slaperig en moet echt even zoeken naar de juiste versnelling bij kickdown. In de sportstand is dit veel beter. De sportstand maakt aanmerkelijk verschil in de gasrespons ,ook geeft de auto bij terugschakelen tussengas. Wat ook top is maar wel wennen; is de variabele remdruk bij hogere snelheden.
Matig daarentegen is de rechtuit stabiliteit van de auto op de snelweg. Überhaupt is de auto minder comfortabel dan gehoopt bij lange snelwegritten hetgeen ook ligt aan het feit dat je het stuur tamelijk stevig vast moet houden wil de auto op koers blijven. Door het afgevlakte stuur kun je deze ook niet comfortabel laag vast houden.

Het meest irritante aan de auto en voor mij echt een reden om af te zien van aankoop is de 'lane keeping assist'. In andere auto's trilt het stuur een beetje en stuurt het een beetje in de juiste richting om je op koers te houden. Zo niet in de Mercedes: De A geeft je een zwieper van jewelste als je over de streep rijdt of onvoldoende richting hebt aangegeven bij het veranderen van de rijbaan. Iedere keer schrik je jezelf rot en ik kan me indenken dat ander bestuurders bij het zien van deze manoeuvre zich afvragen of de bestuurder van deze witte A- klasse zojuist een moment van totale verstandsverbijstering heeft doorgemaakt..Deze functie zet je dan ook al gauw uit en dan stoort het gigantisch dat je dit ieder rit opnieuw mag doen.

Het verbruik is trouwens prima, ik kwam gemiddeld tot 5,8 liter per 100km.

Betrouwbaarheid:
De auto heeft bij mij 9 maanden dienstgedaan: Tijdens een rit ging plots het motor controle lampje aan en had ik beperkte acceleratie en snelheid. De auto toen geprobeerd opnieuw te starten echter bleef het lampje zonder verdere meldingen aan.

De dag erop naar de dealer, auto gestart en het lampje bleef uit.. vreemd.

Na 9 maanden blijkt de Volvo nog op zich te laten wachten. De levertijden voor plugin hybrides bij Volvo lopen op tot 1,5 jaar.. Ter compensatie wil de dealer wel een voorloopauto ter beschikking stellen. In mijn geval een S60 B4.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Lease'm
Mercedes-Benz A 180 Business Solution
€ 679
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.