Mercedes-Benz A 180 Business Solution AMG (2020) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | A 180 Business Solution AMG |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Niet mijn auto
- 80.000 km
In verband met de overstap naar een nieuwe werkgever had ik de luxe om een nieuwe leaseauto uit te zoeken hetgeen een Volvo V60 T6 is geworden. Aangezien de Volvo nog wel even op zich zou laten wachten kwam er tot die tijd een huurauto.
Vol spanning zat ik te wachten op het arriveren van de betreffende bolide. Wat zou het worden? Het werd een Mercedes A klasse. ..Slik, dat is wel even wat anders dan de Skoda Superb die hem voorging.
Wel een mooie verschijning zo in AMG line met open dak, sportstoelen en side skirts maar qua ruimte is het voor ons als gezin met 2 kids niet optimaal.
Het rijden: Het stuurgevoel is top echter de versnellingsbak is in de comfort stand slaperig en moet echt even zoeken naar de juiste versnelling bij kickdown. In de sportstand is dit veel beter. De sportstand maakt aanmerkelijk verschil in de gasrespons ,ook geeft de auto bij terugschakelen tussengas. Wat ook top is maar wel wennen; is de variabele remdruk bij hogere snelheden.
Matig daarentegen is de rechtuit stabiliteit van de auto op de snelweg. Überhaupt is de auto minder comfortabel dan gehoopt bij lange snelwegritten hetgeen ook ligt aan het feit dat je het stuur tamelijk stevig vast moet houden wil de auto op koers blijven. Door het afgevlakte stuur kun je deze ook niet comfortabel laag vast houden.
Het meest irritante aan de auto en voor mij echt een reden om af te zien van aankoop is de 'lane keeping assist'. In andere auto's trilt het stuur een beetje en stuurt het een beetje in de juiste richting om je op koers te houden. Zo niet in de Mercedes: De A geeft je een zwieper van jewelste als je over de streep rijdt of onvoldoende richting hebt aangegeven bij het veranderen van de rijbaan. Iedere keer schrik je jezelf rot en ik kan me indenken dat ander bestuurders bij het zien van deze manoeuvre zich afvragen of de bestuurder van deze witte A- klasse zojuist een moment van totale verstandsverbijstering heeft doorgemaakt..Deze functie zet je dan ook al gauw uit en dan stoort het gigantisch dat je dit ieder rit opnieuw mag doen.
Het verbruik is trouwens prima, ik kwam gemiddeld tot 5,8 liter per 100km.
Betrouwbaarheid:
De auto heeft bij mij 9 maanden dienstgedaan: Tijdens een rit ging plots het motor controle lampje aan en had ik beperkte acceleratie en snelheid. De auto toen geprobeerd opnieuw te starten echter bleef het lampje zonder verdere meldingen aan.
De dag erop naar de dealer, auto gestart en het lampje bleef uit.. vreemd.
Na 9 maanden blijkt de Volvo nog op zich te laten wachten. De levertijden voor plugin hybrides bij Volvo lopen op tot 1,5 jaar.. Ter compensatie wil de dealer wel een voorloopauto ter beschikking stellen. In mijn geval een S60 B4.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited | Achteruitrijcamera | Stoelverwarming | Adaptieve Cruise Control | Apple Carplay |
- 2021
- 40.852 km

Mercedes-Benz A-klasse 45 4MATIC 381 PK Schaalstoelen|Memory|Pano|H&K|Camera|Dealeronderhouden|NL auto|Handcrafted
- 2018
- 130.075 km

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited | Wide-Screen | Sfeer Verlichting | Sportstoelen | LED | Navi | Camera | Stoelverwarming | Clima | Cruise | Leder/Alcantara | Lichtmetalen Velgen | Parkeersensoren V+A
- 2022
- 72.784 km
Lezersreacties (0)
Reageren