Mercedes-Benz 300 CE (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 300 CE |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 235.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Als kind was ik al gek op een Mercedes. Ik herinner me nog de test bij een autoprogramma op televisie van het toenmalige w126 coupe model. Fantastisch vond ik die auto.
Jaren later kocht ik een w107 coupe model uit 1973. Prima auto waar ik veel plezier aan heb beleeft. Op den duur werd ik echter gek van de roest en verkocht de benz. Na enkele jaren andere auto’s te hebben gereden verlangde ik echter toch weer naar een mercedes. Het w126 model was ik nog steeds niet vergeten en ik ging op zoek. Ik kon echter geen mooie w126 binnen mijn budget vinden. Op mijn zoektocht naar een w 126 kwam ik echter diverse keren een w 124 coupe tegen, een auto die ik erg mooi vond en qua prijs meer binnen mijn budget lag.
Na veel zoeken op het internet kon ik van een particulier een hele mooie kopen, echt supernette staat.
De toenmalige eigenaar had de benz ingevoerd uit Duitsland en er bijna 12 jaar mee gereden. De koop was snel rond en reed er mee naar huis.
De 6 cilinder draait superlekker rond. Hij is snel en comfortabel. Zelfs als je 225 km/h rijdt. Je merkt gewoon niet dat je zo hard rijdt.
De auto verkeert nog steeds in een zeer goede staat en alles werkt. De pulmann bekleding is ondanks de ruim 250.000 km nog steeds als nieuw. Verder zijn er zelfs geen sporen van roest te bekennen.
Vorig jaar heb ik er zelfs nog mee inde Alpen gereden. De hoogste pas van Italië, de Stelvio pas was geen probleem voor de Mercedes. In de dalen waar het lekker warm was deed ik alle ramen open, inclusief het schuifdak zodat je bijna het gevoel hebt in een cabrio te rijden. Wat ik wel jammer vind is dat de ramen niet automatisch bediend zijn.
Volgens de APK keurmeester is de auto in zeer goede staat en volgens hem is er nooit met de auto getrapt, dat kon hij aan bepaalde rubbers zien. Vorig jaar kwam hij er in één keer door, dit jaar waren er wel een paar dingen die vervangen moesten worden. Maar wat wil je de auto is inmiddels 17 jaar oud.
Ik heb de auto inmiddels verkocht. Is meer dan een jaar geleden. Ik denk er nog vaak aan terug. De Benz is nog steeds op de weg, heb ik net via de rdw site bekeken.
PROBLEMEN
Bij 238.000 km schakelde de automaat veel te laat over. Bleek een kapotte drukschakelaar te zijn.Heb ik laten repareren bij Ganzeboom transmissies in Almelo. Tevens nieuwe automaten olie erop. Kosten €300,=. Een maand later was de pakking van de automaat lek, is door Ganzeboom onder garantie een nieuwe op gezet.
Bij 250.000 km had ik de koeler kapot. Het kunststof aansluitstuk van de bovenste slang vas gescheurd, niet meer te repareren dus bij Bennie de Vries in Enschede een nieuwe koeler gekocht en er zelf in gezet. Kosten €235,=
Bij 252.000 km apk keuring. Uitlaat was een gatenkaas en linksvoor was een schroefveer gebroken. Uitlaat bij kwikfit in Hengelo erop laten zetten was rond de €500,= was echter veel te strak gemonteerd zodat de uitlaat tegen de onderkant van de bumper rammelde. Weer terug gegaan naar kwik fit en ze zouden het hebben herstelt. Heb er echter nu nog steeds last van en moet weer terug.
Ik wilde de gebroken schroefveer ook laten repareren bij kwikfit, één veer zou €250,= moeten kosten. Ze konden het echter niet repareren omdat ze het goede gereedschap niet hadden. Ik ben toen naar ATU in Gronau, Duitsland gegaan waar ik maar €190,= moest betalen voor 2 schroefveren. Je raad het al bij de kwik fit kom ik niet weer. Ze leveren slecht werk voor veel geld.
Verder wissel ik minimaal 1x per jaar de olie. Minimaal elke 10.000km.
bij 254.000 km accu defect.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.