Mercedes-Benz 200 D (1988)

autoreview

Mercedes-Benz 200-serie W124
Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie W124Mercedes-Benz 200-serie

Signalement

Uitvoering200 D
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf330.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze auto gekocht omdat de vorige (W115 240D 1970 - 3 jaar met veel plezier in studententijd gereden) nogal aan het roesten sloeg en ik meer dan 30.000km per jaar ging rijden.
Heerlijk wat een verschil met de W115! Die had 65pk en ging amper 140 (in 25s naar 100). Deze heeft slechts 7pk meer en loopt 160 en gaat in 18s naar 100! Verbruik van 1:11 naar 1:15. Wat heet 18 jaar vooruitgang!

Bij aankoop 01-02-2005:
- Historie onbekend
- Ruitenwisser verkeerd type en half los.
- Rammeltje bij de motor (motorsteunen stuk!) was zeer irritant binnen te horen.
- Km-teller liep niet meer.

Tot nu vervangen 11-08-2005:
- Alle motorfilters (na aankoop)
- Ruitenwisserarm
- Km-teller (eentje met zelfde stand)
- Remblokken voor
- Stuurdemper
- 2x motorsteun
- Oliefilter bij elke beurt (10.000km)

Ervaringen:
- gebruik max 1:13,5 bij 140-150 op snelweg en altijd volgas. Normaal ongeveer 1:15. Bij zeer rustig rijden 1:17 mogelijk. Oliegebruik vrijwel nihil.
- Zeer fijne, rusige auto met heerlijke wegligging. Laat je niet in de steek en minimaal 900km per tank is echt ideaal op vakantie en bij lange reisafstanden.
- Motor niet erg sterk, maar de andere nederlanders die voor je rijden zijn meestal toch langzamer dus is niet erg en al stukken beter dan de W115.

PROBLEMEN

Geen enkel probleem gehad. Auto loopt altijd meteen. Rijden in de bergen (Hoge Alpen) is zelfs leuk, de auto rommelt zelfs daar prima vooruit.

Update Mei 2007:
- December 2006: Motor klakkert -> blijkt de multi V-riem te zijn, is uitgelubberd.
- April 2007 Dynamo vastgelopen: Poelie er vanaf gesmolten door de ontstane hitte!
De auto moest ik aan de kant van de weg zetten. Dankzij een superservice van de ANWB en mijn onafhankelijke garage kon ik de volgende dag weer rijden met een revisiedynamo.

Update Augustus 2007:
- Banden weer eens vervangen
- Nieuwe uitlaat midden en achter (doorgeroest op de koppeling)
- Nieuw wiellager voor
- Nieuwe stabilisatorstangetjes achter
- Nieuwe apk

De auto is nu van mijn vrouw; zij gaat er lekker in rijden. Heerlijk rustige, makkelijke auto, doet het altijd. En goedkoop in rijden, want het verbruik is slechts 1:16.
De auto is per 8 februari 2008 verkocht, na jaren trouwe dienst. De vrouw gaat over op benzine ivm minder km’s.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.