Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

autoreview

Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

Signalement

UitvoeringMX-5 SkyActiv-G 184 TS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf24.600 km
KM-stand laatst30.700 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto voor dagelijks gebruik

  • 30.700 km

Waar meerdere merken hun best doen om de bestuurder meer en meer controle over hun wagen willen wegnemen doet Mazda het tegenovergestelde met de MX-5. Komende van een Fiesta ST welke al helemaal niet verkeerd is als 'driver's car' doet de MX-5 daar nog een schepje bovenop. Nooit eerder had ik zo het gevoel dat een wagen communiceert. Je denkt dan meestal aan Porsches of andere sportwagens maar ik bedoel hiermee binnen het prijskaartje rond €20-30.000 (Belgische prijzen) voor een tweedehands of nieuwe MX-5. Je koopt geen wagen maar een ervaring. De ervaring dat echt rijden nog bestaat.
Voor een sportwagen is de vering niet té stijf. Je voelt elke oneffenheid (en op de befaamde Belgische wegen zijn er zo nogal) maar niet dat het stoort. Je zit laag dus instappen is een 1e klusje wat na menig aantal keer oefenen wel lukt. Het laag zitten is een volgende ding om aan te wennen. Daardoor valt echt op hoe groot de andere wagens op de baan wel zijn! Niet alleen SUV's maar ook gewone sedans/stationwagens lijken op SUV's. Je waant je een klein bootje dat tussen de olietankers op zee rond dobbert. De lage zit is dan ook rechtstreeks aanleiding om te zien hoe slecht en gemiddelde Belg/Nederlander rond zich kijkt want werkelijk ziet je, of wil je niet zien. Jij moet hen gezien hebben en daarop anticiperen. De enorme wendbaarheid van de wagen helpt hierbij! Nooit eerder reed ik een wagen die zo snel van richting veranderd dan de MX-5. De kleine draaicirkel, direct stuurhuis en lichte stuurinrichting zijn wennen maar eenmaal je ermee weg bent is dit ZO zalig. Je leert als het ware opnieuw rijden.
Na verloop van tijd zal ik verdere ervaringen delen maar na 1.5 maand kan ik enkel zeggen: als het voor je lukt zeker doen. Laat de sportwagen geen eenzame dood sterven en wees anders!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda MX-5

Mazda
Mazda MX-5 SkyActiv-G 132 Prime-Line (2D/6H)
€ 655
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens