Mazda MX-30 First Edition (2020) #8
autoreview
Signalement
Uitvoering | MX-30 First Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 3.183 km |
KM-stand laatst | 16.700 km |
MX-30
- 3.183 km
23 september is de dag dat ik de auto kon ophalen bij de dealer. Het is een occassion met lage km-stand. Het is ook nog import auto uit Duitsland. Ik was nogal sceptisch erover. Omdat ik namelijk gehoord hebt dat ze niet betrouwbaar zijn. Maar eenmaal alles gecontroleerd, is dit de goede auto. Ik heb wel eerder proefrit gemaakt met deze auto. Hij rijdt echt heel fijn, heel erg stil. De verkoper was aardige man die netjes auto klaar gemaakt had. Toen eenmaal alles klaar was, kon ik de auto meenemen naar huis toe. Het was een rit van Rotterdam naar Nijmegen toe. 93km had ik toen gereden. En hij rijdt echt super, en de veiligheid in de auto voor lane assist en brake emergency is echt fijn. Werkt ook goed! Ik ben namelijk slechthorend. Ik gaf richting aan, maar de auto gaf signaal aan dat ik nog niet van rijbaan moet wisselen omdat nog een auto eraan kwam die ik over de hoofd zag. De accu is tot nu toe zuinig. Ik ben een rustige rijder. Ik ben benieuwd na aantal meerdere kilometers.
Na 2 jaar en 4 maanden
- 16.700 km
Nou na 2 jaar en 4 maanden auto in bezit te hebben. Ben ik nog steeds tevreden over de auto. Actieradius is in de zomer 200/210km maar in de winter 150/170 km bereik. Soms bij de oplaadpalen ondervind ik problemen. Oplaadpaal kapot, niet te koppelen of wil niet koppelen. Oplaadpaal staat vrij in de kaart van Shell, maar kom je daar aan is het bezet. Ik heb een keycard en een pasje van Shell. Tot nu toe werkt het prima. In het verleden werkte keycard niet, heb ik pasje moeten gebruiken. Alleen jammer dat ze de tarieven van opladen omhoog gegooid hebben. Ik heb tot nu toe 2 keer leeg gereden tot 6 km of zelfs 1 km actieradius. Nooit stilgestaan met de auto, als de auto onder 5 km actieradius is, dan gaat hij in de schildpad modus en dan zet ik kachel/airco uit. De beeldscherm bovenop de dashboard ook. En nee ik ben niet bang, dan vind ik snel een oplaadpaal. Alleen ik vind het 1 probleem, dat is de achterklep! De achterklep gebruik ik vaak, voor boodschappen doen, spullen inladen en oplaadkabel pakken. De achterklep blijft regelmatig hangen. Hij gaat niet omhoog, wat normaal gesproken wel moet doen. Dan verteld een betweterige meneer dat ik de achterklep omhoog moet gaan duwen en dat het normaal is. Nee hoor, dit is een moderne auto. Kun je niet vergelijken met jouw oldtimer Alfa romeo. Ik ben bij de Mazda dealer geweest. Valt niet meer onder de garantie, kostenplaatje: 300euro! Pfff, ik zoek natuurlijk naar auto onderdelen. Voor de MX-30 is lastig te vinden. Maar de gasveren kosten ongeveer van een ander merk 20euro per stuk. Dan heb ik zeker meer uitwerpkracht nodig in Newton! Een advies is ook welkom.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.