Mazda MX-30 First Edition (2020) #8

autoreview

Mazda MX-30 First Edition (2020)

Signalement

UitvoeringMX-30 First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf3.183 km
KM-stand laatst16.700 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MX-30

  • 3.183 km

23 september is de dag dat ik de auto kon ophalen bij de dealer. Het is een occassion met lage km-stand. Het is ook nog import auto uit Duitsland. Ik was nogal sceptisch erover. Omdat ik namelijk gehoord hebt dat ze niet betrouwbaar zijn. Maar eenmaal alles gecontroleerd, is dit de goede auto. Ik heb wel eerder proefrit gemaakt met deze auto. Hij rijdt echt heel fijn, heel erg stil. De verkoper was aardige man die netjes auto klaar gemaakt had. Toen eenmaal alles klaar was, kon ik de auto meenemen naar huis toe. Het was een rit van Rotterdam naar Nijmegen toe. 93km had ik toen gereden. En hij rijdt echt super, en de veiligheid in de auto voor lane assist en brake emergency is echt fijn. Werkt ook goed! Ik ben namelijk slechthorend. Ik gaf richting aan, maar de auto gaf signaal aan dat ik nog niet van rijbaan moet wisselen omdat nog een auto eraan kwam die ik over de hoofd zag. De accu is tot nu toe zuinig. Ik ben een rustige rijder. Ik ben benieuwd na aantal meerdere kilometers.

Na 2 jaar en 4 maanden

  • 16.700 km

Nou na 2 jaar en 4 maanden auto in bezit te hebben. Ben ik nog steeds tevreden over de auto. Actieradius is in de zomer 200/210km maar in de winter 150/170 km bereik. Soms bij de oplaadpalen ondervind ik problemen. Oplaadpaal kapot, niet te koppelen of wil niet koppelen. Oplaadpaal staat vrij in de kaart van Shell, maar kom je daar aan is het bezet. Ik heb een keycard en een pasje van Shell. Tot nu toe werkt het prima. In het verleden werkte keycard niet, heb ik pasje moeten gebruiken. Alleen jammer dat ze de tarieven van opladen omhoog gegooid hebben. Ik heb tot nu toe 2 keer leeg gereden tot 6 km of zelfs 1 km actieradius. Nooit stilgestaan met de auto, als de auto onder 5 km actieradius is, dan gaat hij in de schildpad modus en dan zet ik kachel/airco uit. De beeldscherm bovenop de dashboard ook. En nee ik ben niet bang, dan vind ik snel een oplaadpaal. Alleen ik vind het 1 probleem, dat is de achterklep! De achterklep gebruik ik vaak, voor boodschappen doen, spullen inladen en oplaadkabel pakken. De achterklep blijft regelmatig hangen. Hij gaat niet omhoog, wat normaal gesproken wel moet doen. Dan verteld een betweterige meneer dat ik de achterklep omhoog moet gaan duwen en dat het normaal is. Nee hoor, dit is een moderne auto. Kun je niet vergelijken met jouw oldtimer Alfa romeo. Ik ben bij de Mazda dealer geweest. Valt niet meer onder de garantie, kostenplaatje: 300euro! Pfff, ik zoek natuurlijk naar auto onderdelen. Voor de MX-30 is lastig te vinden. Maar de gasveren kosten ongeveer van een ander merk 20euro per stuk. Dan heb ik zeker meer uitwerpkracht nodig in Newton! Een advies is ook welkom.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.