AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda MX-30 - Afscheid duurtest
Niet de beste, wel de eerste
76 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is Mazda aan de EV. We nemen afscheid van een halfjaar in de eerste. Als EV was het geen hoogvlieger, maar leuk was de MX-30 des te meer.
Signalement
Merk | Mazda |
---|---|
Model | MX-30 EV 145 Luxury |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 38.100 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 105 kW / 141 pk |
Maximaal koppel | 265 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 36 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.395 mm / 1.795 mm / 1.555 mm |
Wielbasis | 2.665 mm |
Massa leeg | 1.620 kg |
Laadvermogen | 531 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 215/55R18Prijzen |
Topsnelheid | 140 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,7 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 19,0 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 200 km |
Lezersreacties (76) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.