• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Mazda MX-30

Curlew

Gebruiker
df80d532-mazda-mx-30-12.jpg

6bfbdb7f-mazda-mx-30-13.jpg

69fc3d37-mazda-mx-30-15.jpg

28aaac0c-mazda-mx-30-16.jpg

2ea9d14c-mazda-mx-30-19.jpg

3f05482f-mazda-mx-30-7.jpg

d0260c91-mazda-mx-30-8.jpg

60e2e353-mazda-mx-30-18.jpg

fd2bb188-mazda-mx-30-11.jpg

a259b995-mazda-mx-30-26.jpg

8349910f-mazda-mx-30-21.jpg

1b5d8bbc-mazda-mx-30-27.jpg

b534fac3-mazda-mx-30-22.jpg

85bb9d8f-mazda-mx-30-23.jpg

3cd4e8e2-mazda-mx-30-20.jpg

70eccc3b-mazda-mx-30-2.jpg

1cfb2f45-mazda-mx-30-3.jpg

6ab27b2f-mazda-mx-30-25.jpg

878d2d93-mazda-mx-30-24.jpg

Alle info en pics: https://www.carscoops.com/2019/10/mazda-mx-30-is-brands-first-serious-ev-has-small-35-5-kwh-battery/

Curlew

Gebruiker
1466157.jpg

1466161.jpg

1466156.jpg

Ik vind hem lelijk. Dat hoekige heeft niks met Mazda's huidige Kodo II te maken en ik vind hem te grof. Interieur is wel weer schitterend alleen dat Audi-achtig scherm voor climate control is ook erg on-Mazda's. Tevens niet geschikt voor een gezin en cijfers zijn matig dus ik verwacht er niet veel van

Curlew

Gebruiker
Allemaal leuk en aardig natuurlijk dat ontwerp, maar misschien belangrijker is de elektrische techniek. Mazda spreekt over de E-Skyactiv-aandrijflijn. Opvallend genoeg laat Mazda daar in het 25 pagina tellende persbericht nog maar weinig over los. Wel meldt Mazda dat het accupakket 35,5 kWh groot is. Het e-Skyactiv-systeem kan daarnaast worden opgeladen met wisselstroom of snel worden opgeladen met gelijkstroom. AC-laden wordt tot 6,6 kW ondersteund. Maar echt meer informatie en specificaties houdt men daar nog even onder de pet. Gelukkig hebben wij mensen in Tokio rondlopen, die hebben weten op te vangen dat de Mazda een actieradius van zo’n 200 kilometer heeft. Maar nogmaals: officieel is dit nog niet bevestigd.

De Nederlandse importeur laat gelijk met gepaste trots de Nederlandse prijs tijdens de wereldpremière zien. In Nederland kost de Mazda MX-30 minimaal € 33.990. Vanaf de introductie biedt de importeur enkel de alles omschrijvende ‘First Edition’ aan. Standaard is deze uitvoering voorzien van de Ceramic metalliclak en twee interieuropties met verschillende kleurcombinaties. Verder biedt deze editie 18-inch wielen, adaptieve led-koplampen, parkeerhulp rondom en een achteruitrijcamera. Ook navigatie, Apple Carplay, DAB+ en cruisecontrol mogen niet missen. Volgens Mazda is auto qua formaat en uitrusting op deze manier vergelijkbaar met de CX-30, waardoor klanten kunnen kiezen tussen een auto met een verbrandingsmotor of eentje met een geheel elektrische aandrijflijn.

De prijs is dan wel erg scherp te noemen. Een Opel Corsa-e Launch Edition kost € 33.999

Joel 1987

Gebruiker
Ik vind het wel een geslaagde auto geworden.
Toen afgelopen week de eerste foto uitlekte schrok ik een beetje, maar ik ben er inmiddels wel iets aan gewend.
Duidelijk te herkennen als Mazdadesign, en toch een geheel eigen ontwerp.

Wederom hebben ze een afwijkende aanpak ten opzichte van andere merken, ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen!

Rutger DC

Gebruiker
Een studiemodel voor op de weg. Het is zonder meer een frisse verschijning! Ik vind het wel positief dat Mazda eens wat anders doet, de bestaande modellen lijken namelijk nogal op elkaar. De korte achterportieren doen denken aan de Mazda RX-8. Later komt er een MX-30 met rotatiemotor als range extender, dus die gelijkenis is vast niet toevallig. Praktisch is het echter allerminst, dus Mazda kiest hiermee wel duidelijk voor een niche-positionering. De MX-30 is 4.000 euro duurder dan de MG ZS EV, die een veel groter accupakket heeft, een veel grotere actieradius en veel meer geschikt is als gezinsauto. Daar krijg je echter wel een hoop voor terug: een heel bijzonder vormgegeven crossover met afwerking op premiumniveau en een bijzonder smaakvolle, typisch Japanse inrichting. De bekleding van de stoelen vind ik erg fraai en de zwevende middenconsole, die al te zien was op bijvoorbeeld Volvo C30/S40/V50/C70 en de eerste Toyota Auris, vind ik ook een mooi kenmerk. Met de MX-30 komt Mazda nadrukkelijk in het vaarwater van de Honda e, die duurder en veel kleiner is.

SVF

Gebruiker
Ik vind hem niet lelijk maar ook zeker geen schoonheid. Helemaal vergeleken met andere Mazda modellen. Maar blijkbaar is er een ongeschreven wet die bepaald dat elektrische auto's niet echt mooi mogen zijn... Het formaat van een CX-30 dus en nu kom ik misschien wat zeurderig over en val weer in herhaling, maar waarom investeren in een compleet nieuw (en minder fraai) model ipv de CX-30 als basis te gebruiken? En dan eens met een 3 station te komen, al dan niet elektrisch!

Overigens geloof ik niet zo in de toekomst van elektrische auto's en meer in waterstof op de lange termijn. Volgens mij had Mazda daar heel lang geleden al een prototype van? Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

Barri

Moderator

Schuin van voren vind ik het niks, maar vanuit andere hoeken toch wel geslaagd! Net als Honda gaan ze niet voor de grootste accu, dat is wel bijzonder. Maar daar staat ook wel een leuke prijs tegen over!

Rembrandt

Gebruiker
De buitenkant ziet eruit alsof hij eerst ontworpen is in Lego.
Dashboard is mooi, zoals van alle huidige Mazda's. Maar dat kurk is dan weer net een beetje te veel "eco". o_O

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik heb de foto's nu een paar keer gezien en begin 'm steeds meer te waarderen. Eigenwijs ding! In een andere kleur komt ie nog beter uit denk ik.

Maar totaal onbegrijpelijk dat deze auto slechts 200km ver komt. Dan kan de prijs nog zo scherp zijn, de auto nog zo hip......de beperkte actieradius is nu eenmaal heel lang het stuikelblok van de opmars van de EV geweest. Er had toch minimaal 250-300 km in moeten zitten. Als de auto 3 mille duurder zou zijn met een actieradius van 300 km dan denk ik dat het echt een Corsa/208/ID3 concurrent was geweest.

De positionering is mij onduidelijk. Hij heeft niet het formaat van een stadsauto zoals de Mini Electric of Honda E. Hij lijkt niet bijzonder ruim of praktisch dus een gezinsauto is het ook niet. Toen BMW met de i3 kwam waren er bijna nog geen concurrenten en dan begrijp ik de keuze voor de bijzonder vormgeving. Eigenlijk is dit een regelrechte i3 concurrent. Mazda kennende zal het namelijk ook een leuk sturende auto zijn. Maar met het huidige aanbod aan elektrische auto's lijkt me dat niet het model waar je je op moet richten, hoe leuk ik de i3 overigens nog steeds vind.

Curlew

Gebruiker
Positionering? Het is op basis van de CX-30 dus echt wel maatje groter dan de i3, Honda e, e-208 en Corsa-e. Maar als beenruime bij de CX-30 al niet bijzonder is dan snap ik niet waar die lengte in moet zetten. Nou ja de neus is nogal lang..

MWH

Gebruiker
Ik vind hem qua ontwerpprincipes wel wat weg hebben van de Honda Element. Een afgerond hoekige vormentaal, veel overbodig plastic en die onhandige deurtjes natuurlijk. Als totaal kan ik het wel waarderen eigenlijk, maar ook mij is de positionering onduidelijk. Voor wie is dit nou bedoeld..?

Curlew

Gebruiker
Wat meer beelden: https://motorsport.tv/embed/w2tWNtzp-mazda-mx-30-first-look?autoplay

En AV is ook wezen kijken:

https://www.youtube.com/watch?v=e7ROkgGMx7w

Ik vind vooral de kop- en achterlampen niet mooi. De rest kan ik nog wel mee leven want het is tenminste wat anders. Als ie op de CX-30 had geleken was het ook weer niet goed ;) Fraai interieur hoor. Leuk dat kurk, dat produceerde Mazda heel vroeger (Toyo Cork Kogyo)

SVF

Gebruiker
Curlew zei:
Als ie op de CX-30 had geleken was het ook weer niet goed ;)

Hoezo niet? Er zijn toch ook verschillende soorten benzine en dieselmotoren van één model. Waarom moet een elektrische auto opeens een compleet afwijkende koets hebben? Ik snap best dat er wat meer aanpassingen nodig zijn aan bv de bodemplaat voor de accu's maar dat is nog altijd goedkoper en efficiënter dan een compleet nieuw model. De actieradius van deze MX-30 is al niet geweldig en de hoge koets helpt daarbij ook niet bepaald. Een 3 station op basis van de sedan zou wat dat betreft de perfecte basis zijn zonder de minpunten van de 3 hatchback, maar blijkbaar denk ik te simpel...

Curlew

Gebruiker
Ja heb ik al eerder gezegd. C-segment station zijn alleen voor West-Europa interessant. Maar ook die hebben concurrentie van crossovers. Een klein zelfstandig merk gaat echt niet voor die paar Europese landen een station op de markt zetten. Heeft o.a Honda ook al geprobeerd zonder succes

Hoezo niet? Er zijn toch ook verschillende soorten benzine en dieselmotoren van één model. Waarom moet een elektrische auto opeens een compleet afwijkende koets hebben? Ik snap best dat er wat meer aanpassingen nodig zijn aan bv de bodemplaat voor de accu's maar dat is nog altijd goedkoper en efficiënter dan een compleet nieuw model.

Dat is wat anders en ben ik het mee eens. Had liever gewoon een CX-30 gezien met elektromotor. Maar bedoelde meer dat als ze met een nieuw model kwamen en die leek op de Mazda3, CX-30 en CX-5 dan was het weer dat elke Mazda op elkaar lijkt

Iridium

Gebruiker
Die grote overhang bij de voorwielen is lelijk. En overbodig bij een elektrische auto. Hier heeft Mazda wel een (design)steek laten vallen.

Curlew

Gebruiker
Er komt ook een versie met range extender (wankelmotor)

07_o.JPG

06_o.JPG

12_o.JPG

11_o.JPG

13_o.JPG

Meer pics: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/tokyo2019/1214276.html

HarrieD

Gebruiker
Recht van voren en recht van achteren vind ik 'm wel mooi. Maar van opzij is het absoluut niet mijn smaak. Mooi interieur, maar als ik de foto's goed interpreteer is de beenruimte voor de achterpassagiers minimaal. Dan beantwoordt de ID3 meer aan aan mijn wensen voor voor een praktische gebruiksauto.

MBdoubleyou

Gebruiker
Curlew zei:
Positionering? Het is op basis van de CX-30 dus echt wel maatje groter dan de i3, Honda e, e-208 en Corsa-e. Maar als beenruime bij de CX-30 al niet bijzonder is dan snap ik niet waar die lengte in moet zetten. Nou ja de neus is nogal lang..

Daarmee geef je toch ook al aan dat het model nogal lastig te plaatsen is :)? Groot van buiten en klein van binnen. Apart, niet te duur en de actieradius die eerder bij stadsauto past. En naar verwachting aardig wat rijplezier. Dat kan niet anders dan een bewuste keuze van Mazda zijn om 'm als nichemode neer te zetten..En je moet tegenwoordig nu eenmaal een BEV in het gamma hebben. Ik vind het een leuk origineel ding maar hier zit de markt niet op te wachten.

Toch vreemd dat ze niet meteen alle specs van de versie met range extender publiceren. Ook nogal i3 trouwens, zo'n range extender!

Curlew

Gebruiker
Gezien de RX-8 deuren en MX in de naam een revival van de coupe in SUV vorm, zoals de Puma en Eclipse Cross. Inderdaad een niche. Blijkbaar wilt Mazda geen grote aantallen verkopen..

Brochure van de zeer luxe uitgeruste First Edition. De prijs is wel echt bijzonder scherp voor C-segment auto met hoogwaardig interieur https://nl.cdn.mazda.media/ee7105a67004490487aa139298040a86/f8f0e38fcb014b8da7a5394389d6a23b.pdf?_ga=2.262137101.108687865.1571944427-1531718728.1568573007 Maar ruimteaanbod, functionaliteit en actieradius zijn simpelweg niet op niveau

5LZS4R1.png

Misschien is wit zijn kleur gewoon het niet. Ik Soul Red oogt het al een stuk aantrekkelijker

MBdoubleyou

Gebruiker
Wat een verschil maakt de kleur op een auto toch. Dat bewijst de MX-30. In het rood ziet de MZ-30 er stukken beter uit! Zet maar voor de deur :).

Alfa FrankY

Gebruiker
Curlew zei:
Misschien is wit zijn kleur gewoon het niet. Ik Soul Red oogt het al een stuk aantrekkelijker

Maar dan niet die bogen weer in een afwijkende kleur. Ze lijken op de foto wel blauw.

Mazda wil (zonder -t) best aantallen van deze auto verkopen. Maar ze kiezen ervoor hem nu tegen een scherpe prijs en met een complet e uitrusting in de markt te zetten.
Ook met het oog op de nieuwe uitstootwetgeving. Deze auto haalt de gemiddelde uitstoot van de hele vloot naar beneden, zodat een boete voor het merk voorkomen wordt.

Later zullen er vast andere uitvoeringsvarianten (qua luxe, en de versie met range-extender) komen en na verloop van tijd volgt er ongetwijfeld een upgrade van het accupakket. Accus' worden steeds voordeliger en beter, in de tussentijd heeft Mazda al wel een deel van de markt voorzien en door telkens met nieuws te komen en upgrades te komen, blijf je in het nieuws en houd je een auto actueel.

Het design is apart van opzij, van voren en van achter echt Mazda en best wel rustig. Je moet er voor vallen, maar genoeg mensen die hem denk ik als hebbeding willen hebben, juist omdat hij zo apart is. Voor stads- en regionaal verkeer voldoet die 200km actieradius prima, zeker in ons land. Tja, voor de zakelijke rijder en voor vakanties is 'ie minder geschikt. Ik geloof dat deze auto een succes wordt, want de prijs is scherp en het is veel meer auto dan de 208e, Zoe, Corsa e en Honda e...

Curlevv

Gebruiker
freestyle-door-mx-30-03.ts.1910230018130000.jpg

2020-Mazda-MX-30-37.jpg

2020-Mazda-MX-30-36.jpg

2020-Mazda-MX-30-39.jpg

2020-Mazda-MX-30-38.jpg

2020-Mazda-MX-30-47.jpg

2020-Mazda-MX-30-32.jpg

2020-Mazda-MX-30-20.jpg

2020-Mazda-MX-30-19.jpg

2020-Mazda-MX-30-33.jpg

2020-Mazda-MX-30-18.jpg

2020-Mazda-MX-30-35.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/11/see-more-of-mazdas-2020-mx-30-electric-crossover-in-new-photo-gallery/

Wouter82

Moderator

Zitten de gordels van de voorstoelen nou op de achterportieren? Dus je moet je gordel afdoen om iemand achterin in of uit te laten stappen :confused:

Curlevv

Gebruiker
Als bestuurder/bijrijder moet je sowieso er eerst in/uit. Achterportieren kunnen alleen open als voordeuren open zijn

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik vind de MX-30 qua looks echt een leuke auto. Dat lichte stoffen interieur staat beter dan dat bruin/zwart. Zeker in deze blauwachtige kleur is het een hebbeding. Doe die man er ook maar bij :).
freestyle-door-mx-30-03.ts.1910230018130000.jpg

Curlevv

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=-DjpzwSjR0s

Ook rijtest met prototype. Thomas is nogal enthousiast. Duurzame materialen en zeer plezierig rijgedrag (niet te sportief, niet te comfortabel). Geen sportwagen specs maar gewoon een vlotte EV. Of zoals hij het zegt "het voelt niet als een EV" en dat is voor hem een pluspunt. Helaas kan ie niet beenruimte checken of alles goed aanraken. Specs blijft imo te matig voor een EV voor 2020 en de Freestyle Doors is meer een leuke gimmick dan echt handig

Ik vind hem op video eigenlijk best mooi, ik vind alleen uitstekende achterlampen zelden mooi en hoe de koplampen in de grille doorloopt vind ik storend. Van buitenaf loopt het smaller naar binnen om weer uit te lopen, trek ik niet :)

MCDubbellU

Gebruiker
HQ2ifZ2.png

JCKt4KM.png

First Edition is dus € 33.990 en is al luxe aangekleed. Voor € 38.990 heb je de Luxury met nog als extra's:

• Schuif-/kanteldak
• Automatisch dimmende buitenspiegel (bestuurderszijde)
• Keuze uit modern of industrieel
• Wiper de-icer, ruitenwisserontdooier
• Stuurwielverwarming
• Smart Keyless Entry
• 360o View Monitor
• Front Cross Traffic Alert (FCTA), waarschuwt bij kruisend verkeer
• Rear Cross Traffic Brake (RCT:cool:, activeert remmen in noodsituatie
bij kruisend verkeerd tijdens achteruitrijden
• Smart City Brake Support Rear (SCBS-R), activeert remmen in
noodsituatie bij achteruitrijden
• Traffic Jam Assist (TJA): controleert en behoudt afstand tot de voorganger en biedt stuurassistentie tijdens filerijden onder 55 km/u
• Driver Attention Alert (DAA) met behulp van actieve camera
• Bose premium-audiosysteem met 12 speakers
• 150W stopcontact

Prijslijst: https://nl.cdn.mazda.media/f9321b01eb954fbd9d14fc253e377849/c7b7df7c134f430d9afa43bdcd3dc353.pdf?49d94d

(prijzen zijn fiscale prijzen, zie carbase)
- Mazda MX-30 Luxury (200 km) - € 38.100
- BMW i3 94Ah (312 km) - € 39.198
- Honda e Advance (220 km) - € 37.500
- Hyundai Ioniq Electric Comfort (311 km) - € 37.067
- Hyundai Kona Electric 39kWh Fashion (289 km) - € 38.715
- MG ZS EV Luxury (263 km) - € 31.990
- Mini Electric Charged (234 km) - € 39.768
- Nissan Leaf 40kWh Tekna (270 km) - € 39.690
- Opel Ampera-e (380 km) - € 35.999
- Peugeot e-2008 Active EV (310 km) - € 39.900
- Renault Zoe R135 Edition One (390 km) - € 37.050

Kansloze auto. Je moet wel heel erg van het uiterlijk (niet mijn ding) of interieur houden wil je deze krappe en onpraktische elektrische crossover willen aanschaffen

der Magistrat

Gebruiker
Kansloze auto. Je moet wel heel erg van het uiterlijk (niet mijn ding) of interieur houden wil je deze krappe en onpraktische elektrische crossover willen aanschaffen

Tenzij 200km voldoende voor je is? Als dat zo is, dan kan deze auto prima mee met de concurrentie qua prijs en ruimte, qua design zie ik een moderne en - op het oog - goed afgewerkte auto.
Toegegeven, de actieradius is wel beduidend minder dan de concurrentie, maar zoals ik al vaker heb gezegd op dit forum: wie rijdt er dan ook zulke afstanden? 150km/dag is voor heel veel mensen meer dan voldoende, die 50km marge (accuslijtage, die paar keer dat je wel net wat verder moet) is dan prima.

Gullwing

Gebruiker
Gaaf ding, duidelijk een auto die niet direct voor het gezinnetje is gemaakt, maar voor jonge mensen met wat meer centen. Of als wat duurder boodschappenwagentje.
200 km is voor de meeste mensen meer dan genoeg, die rijden gemiddeld 35 km per dag, dan hou je het dus ruim 5 dagen vol. En als je thuis een garage of oprit met lader hebt is het helemaal geen issue.

iDS

Gebruiker
Niet zo schitterende vorm met véél te zware raam- en dakstijlen: je hebt écht geen zicht vanaf de B-stijl. Onbegrijpelijk want die zware stijlen maken de wagen er niet mooier op.
Het interieur is echter schitterend: mooie vormen en goed gekozen materialen. Veel stijlvoller dan het obligate zwarte leder dat je in veel leasewagens aantreft.

DeeTwee

Gebruiker
Volgt deze auto niet een beetje hetzelfde recept als de Honda E en de BMW i3? Opvallen, imago maken, wegbereider/techniekdrager voor toekomstige modellen, CO2-uitstoot van het gamma omlaag halen?

DeeTwee

Gebruiker
Ik vind het echt een gave auto, gaaf concept, gaaf uitgewerkt. En *zucht* ja dat bereik zal in de meeste gevallen en voor de meeste mensen voldoende zijn, maar voor iemand die 1 auto in zijn huishouden blieft, en daar bijvoorbeeld ook mee op vakantie wil vind ik het echt tekort schieten. Maar ik vermoed ook dat Mazda mikt op huishoudens die 'm als 2e (of misschien wel 3e) auto gebruiken.

MCDubbellU

Gebruiker
Volgens mij op plekken waar bij de meeste auto's het hard is. Bovenop wel (kunst)leer en portieren zacht met dat gerecycled materiaal. Normaal vind je bij veel Mazda's ook (kunst)leer op de middentunnel, iets wat je verder bij vrijwel geen andere auto hebt in het normale segment. Jammer dat dat bij deze niet is

99e0Cbt.jpg

Hier gaat dus echt niemand voor z'n plezier zitten. Verschrikkelijk die flinke B en C-stijl. En dan heb je ook nog een lompe D-stijl

Volgt deze auto niet een beetje hetzelfde recept als de Honda E en de BMW i3? Opvallen, imago maken, wegbereider/techniekdrager voor toekomstige modellen, CO2-uitstoot van het gamma omlaag halen?

Ja een 'moetje'. De echte EV's (samen met Toyota en Subaru) komen nog

Gullwing

Gebruiker
MCDubbellU zei:
...

Hier gaat dus echt niemand voor z'n plezier zitten. ...

tja, dat hoeft toch ook niet? Er zit ook nooit iemand op de achterbank van een mini, of uberhaupt zitten er maar weinig mensen op een achterbank. Als daar perse een volwassen iemand moet zitten, moet je dus op zoek naar een andere auto.

Carfanatic

Gebruiker
Over de beperkte range:
It turns out the automaker really means that. Christian Schultze, Mazda’s director and deputy general manager of the company’s European R&D center, told Automotive News the battery pack is “responsibly” sized in terms of CO2 emissions. How so? Let us explain briefly.

According to Schultze, the MX-30 is comparable to a diesel-powered Mazda3 hatchback based on a life-cycle assessment of total CO2 emissions, thanks to its relatively small battery package. The top manager also said that even if you have to replace the battery after approximately 100,000 miles (160,000 kilometers), the vehicle’s total CO2 emissions will remain similar to a diesel Mazda3.
https://www.motor1.com/news/390313/mazda-mx-30-small-battery/

Ik mag toch hopen dat de accu langer mee gaat.

Nico GTR

Gebruiker
Carfanatic zei:
Over de beperkte range:
It turns out the automaker really means that. Christian Schultze, Mazda’s director and deputy general manager of the company’s European R&D center, told Automotive News the battery pack is “responsibly” sized in terms of CO2 emissions. How so? Let us explain briefly.

According to Schultze, the MX-30 is comparable to a diesel-powered Mazda3 hatchback based on a life-cycle assessment of total CO2 emissions, thanks to its relatively small battery package. The top manager also said that even if you have to replace the battery after approximately 100,000 miles (160,000 kilometers), the vehicle’s total CO2 emissions will remain similar to a diesel Mazda3.
https://www.motor1.com/news/390313/mazda-mx-30-small-battery/

Ik mag toch hopen dat de accu langer mee gaat.

Ik ook want anders heeft Mazda zijn huiswerk niet goed gedaan. Overigens schiet die echt tekort met snelladen....de MG kan voor bijna 10.000 euro minder wel 75 tot 80 kW laden (alhoewel die curve niet fijn is...maar ja, voor ff vlug dan haal ik het precies is het perfect) en dan is 50 kW eigenlijk niet ideaal...
Maar goed. Ik wacht wel ff tot Bjorn hem heeft gehad. Dan zien we wat die kan.

Skodarno

Gebruiker
Goede review. Auto is toch wel leuk, die achterlichten en grill zijn lekker eigenzinnig. Touch voor de climate control val me wel tegen.

Wouter82

Moderator

Ja maar de belangrijkste functies zijn gewoon echte knoppen, dus zo groot is het probleem toch niet.

Wouter82

Moderator

Slechte review trouwens ook. In de eerste 2,5 minuut drie keer herhalen dat het een moetje is waar ze er niet te veel van willen verkopen. Bij de achterportieren verwijzen naar de Mini Clubman en niet naar de RX-8. En verder vooral oppervlakkig geneuzel over algemene EV-wetenwaardigheidjes. En te weinig vermogen voor wielspin? Met welke moderne auto kan je überhaupt nog wielspin creëren? :rolleyes:

Wheel Critic

Gebruiker
Mazda is toch wel de kampioen vwb het ontbreken van zicht naar (schuin) achter.

99e0Cbt.jpg

In- en uitstappen lijkt me hier ook niet echt gemakkelijk. Lijkt wel op de 3e zitrij bij andere SUV's :(

Bij de 3 is het zicht nog beroerder:

694

929V6

Gebruiker
Wouter82 zei:
En te weinig vermogen voor wielspin? Met welke moderne auto kan je überhaupt nog wielspin creëren? :rolleyes:

En belangrijker: met welke moderne auto wíl je dat?

Wheel Critic: omdat ze toevallig twee modellen maken waarvan het zicht rondom een beetje tegenvalt?

Bovenaan