en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Curlew zei:Als ie op de CX-30 had geleken was het ook weer niet goed![]()
Hoezo niet? Er zijn toch ook verschillende soorten benzine en dieselmotoren van één model. Waarom moet een elektrische auto opeens een compleet afwijkende koets hebben? Ik snap best dat er wat meer aanpassingen nodig zijn aan bv de bodemplaat voor de accu's maar dat is nog altijd goedkoper en efficiënter dan een compleet nieuw model.
Curlew zei:Positionering? Het is op basis van de CX-30 dus echt wel maatje groter dan de i3, Honda e, e-208 en Corsa-e. Maar als beenruime bij de CX-30 al niet bijzonder is dan snap ik niet waar die lengte in moet zetten. Nou ja de neus is nogal lang..
Curlew zei:Misschien is wit zijn kleur gewoon het niet. Ik Soul Red oogt het al een stuk aantrekkelijker
Kansloze auto. Je moet wel heel erg van het uiterlijk (niet mijn ding) of interieur houden wil je deze krappe en onpraktische elektrische crossover willen aanschaffen
Het interieur is echter schitterend: mooie vormen en goed gekozen materialen.
Volgt deze auto niet een beetje hetzelfde recept als de Honda E en de BMW i3? Opvallen, imago maken, wegbereider/techniekdrager voor toekomstige modellen, CO2-uitstoot van het gamma omlaag halen?
MCDubbellU zei:...
Hier gaat dus echt niemand voor z'n plezier zitten. ...
It turns out the automaker really means that. Christian Schultze, Mazda’s director and deputy general manager of the company’s European R&D center, told Automotive News the battery pack is “responsibly” sized in terms of CO2 emissions. How so? Let us explain briefly.
According to Schultze, the MX-30 is comparable to a diesel-powered Mazda3 hatchback based on a life-cycle assessment of total CO2 emissions, thanks to its relatively small battery package. The top manager also said that even if you have to replace the battery after approximately 100,000 miles (160,000 kilometers), the vehicle’s total CO2 emissions will remain similar to a diesel Mazda3.
https://www.motor1.com/news/390313/mazda-mx-30-small-battery/
Carfanatic zei:Over de beperkte range:
It turns out the automaker really means that. Christian Schultze, Mazda’s director and deputy general manager of the company’s European R&D center, told Automotive News the battery pack is “responsibly” sized in terms of CO2 emissions. How so? Let us explain briefly.
According to Schultze, the MX-30 is comparable to a diesel-powered Mazda3 hatchback based on a life-cycle assessment of total CO2 emissions, thanks to its relatively small battery package. The top manager also said that even if you have to replace the battery after approximately 100,000 miles (160,000 kilometers), the vehicle’s total CO2 emissions will remain similar to a diesel Mazda3.
https://www.motor1.com/news/390313/mazda-mx-30-small-battery/
Ik mag toch hopen dat de accu langer mee gaat.
Moderator
Armeo zei:Touch voor de climate control val me wel tegen.
Moderator
Wouter82 zei:En te weinig vermogen voor wielspin? Met welke moderne auto kan je überhaupt nog wielspin creëren?![]()