Mazda MX-3 1.8iV6 (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MX-3 1.8iV6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 106.829 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Nu heb ik een import uit Duitsland die al helemaal voorzien is van airco en kantelschuifdak. Bij aanschaf was deze auto nog zo orgineel dat de autoradio vanuit de fabriek er nog steeds in zat! Dit bleek voor mij duidelijk genoeg...DIT WORD HEM! Het is dan ook een heerlijke auto, strak op de weg heerlijk kloppend hart van 6 cillinders en een uitstraaling van een echte sport auto. Of je bij deze auto nou rustig over de boulevard wil toeren met het dakje open of juist even een wedstrijdje wil doen tegen een Golfje GTI alles kan met deze auto en hij blijft lekker rijden! Geen zenuwachtig gedoe als je rustig aan wil doen en geen inhouden van de auto als je even (en dan echt letterlijk even) naar de 200 wil de auto kan het allemaal. Wel jammer vind ik dat hij onder in nou niet bepaald snel te noemen is en dat je echt pas pij 3700 toeren de auto voelt knallen! Nou zou je dit kunnen oplossen met een powerfilter maar ik hou hem liever orgineel vind ik leuker. Veel mensen klagen al snel over benzine verbruik. Nou bij dit beestje heb je niet veel te klagen. Je moet er niet te veel mee in de stad rijden maar neem je normaal gezien dan verbruikte hij net zo veel als mijn vorige 1.3tje alleen dus nog minder olie ook! Iedereen die ooit in mn auto heeft gereden is spontaan verliefd zelf mn vader die niet van sportauto"s houd had moeite om hem weer aan me terug tegeven! Wel 1 ding waar je rekening mee moet houden als je zo"n auto koopt is dat het toch echt een v6 is! Dat houd in GOED warm rijden en koelen na een wedstrijdje! Deze v6 blijft namelijk met z"n hoge toerental een motor met veel zorg! Ook even onthouden als je als jonge gast deze auto graag wil kopen, geef liever meer geld uit aan een goeie en zoek dan maar wat langer (heeft mij een half jaar gekost) want de onderdelen zijn natuurlijk wel duurder dan bij de europese auto"s. Een remkabel alleen al kost 40 euro en dan moeten ze hem der nog op zetten. 1 ding heb je een goeie mx3 dan kan je der jaren plezier van hebben. Gewoon 1 goude regel: ben jij goed voor hem is hij goed voor jou!!!!!!
PROBLEMEN
Helemaal nix! HEEERLIJk!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren